Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka saatte kelan kuntoutustukea

Vierailija
19.05.2026 |

Onko teillä muuttunut se "teksti" mikä tulee päätöksen yhteydessä? Aiemmin on lukenut että kuntoutustuki on myönnetty eikä ammatillinen kuntoutus ole arviomme mukaan ajankohtaista. Nyt uusimmassa päätöksessä lukee että on tärkeää että kuntoutuminen edistyy. Tarkoittaakohan tuo että kriteerit tiukentuu jatkossa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko vähän tarkemmin?

Vierailija
2/7 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa, että noudatat sitä B-lausunnossa laadittua kuntoutussuunnitelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa, että noudatat sitä B-lausunnossa laadittua kuntoutussuunnitelmaa.

Mulla ei ikinä ollut mitään kuntoutussuunnitelmia tai kuntoutusta kaan kun kuntoutustukea sain. 

Vierailija
4/7 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa, että noudatat sitä B-lausunnossa laadittua kuntoutussuunnitelmaa.

Mulla ei ikinä ollut mitään kuntoutussuunnitelmia tai kuntoutusta kaan kun kuntoutustukea sain. 

Lain mukaan kuntoutustuen edellytyksenä on kuntoutussuunnitelma. Eli aina pitää kuntoutustukea hakiessa olla lääkärin ohjeistama hoito- tai kuntoutussuunnitelma. Se lukee kyllä siinä B-lausunnossa. Lue uudestaan lääkärin kirjoittama todistus läpi, jonka liitit hakemukseen. Kyllä sieltä löytyy se suunnitelmakin. Eli sitä noudatettava.

Vierailija
5/7 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa, että noudatat sitä B-lausunnossa laadittua kuntoutussuunnitelmaa.

Mulla ei ikinä ollut mitään kuntoutussuunnitelmia tai kuntoutusta kaan kun kuntoutustukea sain. 

Lain mukaan kuntoutustuen edellytyksenä on kuntoutussuunnitelma. Eli aina pitää kuntoutustukea hakiessa olla lääkärin ohjeistama hoito- tai kuntoutussuunnitelma. Se lukee kyllä siinä B-lausunnossa. Lue uudestaan lääkärin kirjoittama todistus läpi, jonka liitit hakemukseen. Kyllä sieltä löytyy se suunnitelmakin. Eli sitä noudatettava.

En ole siis ap. Mutta olen saanut useita kertoja kuntoutustukea eikä mulla mitään kuntoutusta ole ollut, tod näk siellä suunnitelmassa on ollut vaan joku lääkehoito. 

Vierailija
6/7 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa, että noudatat sitä B-lausunnossa laadittua kuntoutussuunnitelmaa.

Mulla ei ikinä ollut mitään kuntoutussuunnitelmia tai kuntoutusta kaan kun kuntoutustukea sain. 

Lain mukaan kuntoutustuen edellytyksenä on kuntoutussuunnitelma. Eli aina pitää kuntoutustukea hakiessa olla lääkärin ohjeistama hoito- tai kuntoutussuunnitelma. Se lukee kyllä siinä B-lausunnossa. Lue uudestaan lääkärin kirjoittama todistus läpi, jonka liitit hakemukseen. Kyllä sieltä löytyy se suunnitelmakin. Eli sitä noudatettava.

En ole siis ap. Mutta olen saanut useita kertoja kuntoutustukea eikä mulla mitään kuntoutusta ole ollut, tod näk siellä suunnitelmassa on ollut vaan joku lääkehoito. 

Mahdollista. Jos sairaus on sellainen, että sen ensisijainen ja riittävä hoitomuoto on lääkitys, se kelpaa suunnitelmaksi, kunhan lääkäri perustelee sen. Mukaan lukien tapaukset, joissa muu kuntoutus ei ole ajankohtaista (kunnon ensin vakiinnuttava). Mutta tuo on siis sinulla ollut se tukeen vaadittava suunnitelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän