Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä, että miksi niin monet suomalaiset haluaa matkustaa etelään

Vierailija
07.06.2026 |

Siellä on yleensä ihan liian kuuma, ei voi juoda edes hanavettä kun sieltä saa jonkun ameeban, ravintolaruuastakin saa ripulin, voit löytää hotellihuoneen suihkusta skorpionin jne. jne. Ihan kamalia paikkojahan ne etelän turistikohteet on.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä mene turistikohteisiin.

Itse vietän lähes puolet vuodesta etelässä ilman mitään ongelmaa.

Vielä ei ole ollut liian kuuma yhtä muinoista Egyptinreissua lukuunottamatta, silloin varjossa oli 47 astetta. No hyvin pärjättiin silti.

Ainoat ruokamyrkytykset olen saanut Helsingistä ja Espoosta joten sekään ei ole ongelma. Hanavettä juon päivittäin.

Joku ei tykkää mutta me kyllä

Vierailija
2/11 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä aloittaja tietää, jos ei ole koskaan käynyt etelässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinähän et missään matkaile, joten ei luulisi sinua meidän reissumme puristelevan.

Vierailija
4/11 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa että -sana on aivan turha.

Vierailija
5/11 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä matkustanut ulkomaille enkä aio niin tehdäkään.

Vierailija
6/11 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumotaanpa nämä väitteet faktoilla:

 

1. Hanavesi ja "ameebat"

Fakta: Euroopan unionin alueella (kuten Espanjassa, Kreikassa, Kyproksella, Italiassa ja Portugalissa) juomaveden laatu on tarkasti säänneltyä ja valvottua EU-direktiivien mukaisesti.

Hanavesi on näissä maissa täysin mikrobiologisesti turvallista ja puhdistettua, eli sieltä ei saa ameeboja tai vaarallisia loisia.

 

2. Ravintolaruoka ja ripuli

Fakta: EU-maissa on erittäin tiukka elintarvikevalvonta ja hygoniastandardit (omavalvonta ja HACCP-järjestelmä). Ravintolahygienia esimerkiksi Espanjan tai Italian turistialueilla on huippuluokkaa.

3. Skorpionit ja muut ötökät

 

Fakta: Skorpionit elävät luonnossa (kivikoissa ja kuivilla alueilla), eivätkä ne hakeudu hotellihuoneisiin etsimään ihmisiä. Nykyaikaiset hotellit käyttävät säännöllistä tuholaistorjuntaa. Mahdollisuus löytää skorpioni tavallisen lomahotellin suihkusta on häviävän pieni – se on suurin piirtein yhtä harvinaista kuin kyykäärmeen löytäminen suomalaisen hotellin aulasta. Euroopassa tavattavat skorpionit eivät sitä paitsi ole hengenvaarallisia, vaan niiden pisto vastaa ampiaisen pistoa.

 

4. "Aina liian kuuma"

Fakta: Sää riippuu täysin siitä, milloin matkustaa. Jos keskikesän (heinä-elokuun) +40 C helteet ahdistavat, etelään voi matkustaa keväällä (huhti-toukokuussa) tai syksyllä (syys-lokakuussa).

Silloin Välimerellä on täydellinen, noin +20–25 C suomalainen kesäsää: aurinko paistaa, mutta ilma on miellyttävän lämmin, ei tukala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä Italiassa. Jos pysyvien tulojen hankkiminen ei olisi haastavaa niin en enää ikinä palaisi Suomeen. 

Vierailija
8/11 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sieltähän voi saada myös krapulan ja tippurin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Etelässä" mä käyn lähinnä Kreikassa, hanavettä voi juoda, en ole koskaan saanut vatsapöpöjä eikä suihkussakaan ole ollut ameboja. Liian kuuma ei ole kun matkustaa oikeaan aikaan. 

Parempi ollakin vaan kotona jos noin kauheeta kaikki siellä "etelässä" on ja pelottaa. 

Vierailija
10/11 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asenteesta. Itse ainakin nautin mahdollisuudesta päästä matkalle jonnekin lämpimään, varsinkin marraskuussa tai keskellä talvea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikossa että -sana on aivan turha.

Niin on, epäsuora kysymyslause toimii sellaisenaan, mutta olen huomannut tuon että-ilmiön lisääntyneen puhekielessä, ilmeisesti sen koetaan pehmentävän kirjakielistä muotoa.

 

t. Rohvessorska

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän