Järkytyin kummin ristiinpukeutumisesta
Valitsimme lapsellemme kummiksi ystäväni, jonka olen tuntenut useamman vuoden. Olen aina pitänyt ystävääni järkevänä, on akateeminen ja fiksussa ammatissa. Kummi erosi vaimostaan pari kuukautta ennen ristiäisiä.
Järkytyin, millaisiin vaatteisiin pukeutuneena kummi tuli kirkkoon lapsen ristiäisiin.
Muilla oli siistit, asialliset juhlavaatteet, kuten kuuluukin olla. Kummi oli laittanut ylleen vesirajaminimekon, hyvä ettei takapuoli näkynyt. Eikä mitään sukkahousuja ja korkeat korot jalassa. Siellä seisoi kirkossa edessä, reidet ja sääret ihan paljaana. Pisti todella silmään, kun muuhun juhlaväkeen vertasi. Enkä ole koskaan nähnyt häntä tuollaisissa vaatteissa.
Mikä saa ihmisen pukeutumaan tällä tavalla ristiäisiin? En voi ymmärtää.
Kommentit (40)
Siis pukeutuiko mies minihameeseen vai nainen, joka oli aviossa naisen kanssa?
Ristiinpukeutuminen viittaa mieheen mutta voihan se olla, että nainen vaan pukeutui tyylittömästi. Ap:n sepustuksesta ei saa tolkkua.
Periaatteessa jokaisen pukeutuminen on oma asia.
Vierailija kirjoitti:
halusi ilmselvästi kunnioittaa suomalaista kulttuuria, josssa naisilla on vapaus pukeutua niin kuin tahtoo
Olen nainen mutta kunnioitan sen verran juhlaa ja juhlijoita että pukeudun asianmukaisesti.
Mitä sukupuolta tämä minimekkoon pukeutunut on ?
ehkä se luki kutsun väärin. pukeutui kummaksi eikä kummiksi.
Klassinen autogynefiili, joita varten vassut halusivat sukupuolen itsemäärittelyn, jotta pääsevät vapaasti naisten ja tyttöjen tiloihin.
sulla varmaankin vaikeaa elämässä, kun noin mitättömistä asioista järkytyt, otan osaa
Eli kummi on mies, joka pukeutui mekkoon?
Sano nyt ihan suoraan, oliko kummi mies- vai naisoletettu? Provostasi asia ei selviä.
Meillä kesäkausi aloittaa tämän ollaan ulkona vähissä vaatteissa iloitaan lämmöstä lyhyen ajan pari kuukautta. Saa taas vetää toppatakkia syksyllä seuraavat 6-7 kuukautta . Meillä sanotaan että keväällä heitetään talviturkki pois . Otetaan bikinit esiin ja uikkarit. Ollaan ulkona . Tarkotus on ruskettaa reidet auringossa, siksi myös käydään solariumissa. Solarium antaa alku rusketuksen . Rannoilla otetaan lämpöä ja vitamiinit auringosta . Ei tarvi PALELLA kuin talvella. Tätä ei aavikko heimot ymmärrä kun heillä on aina se aurinko ja lämmin . Meillä vain lyhyesti. Ristiinpukeutua on vähän outo sana mutta tarkoittaa varmaan eri tavalla kuin muilla . Kuitenkin kukaan ei katsele kenenkään vaatteita vaan sitä kastettavaa ja Jeesus ei tosiaan lajittele vaan se joka häneen uskoo pelastuu. Hyvä kummi on joka on elämässä mukana ja muistaa synttärit ja joulut. Kasteen todistajat on mukana koko elämän ajan.
Kukin omaan uskontoonsa eikä tuhlaa aikaansa toisten vihaamiseen .
Onhan niitäkin kun kuvittelee peittävänsä syntinsä ja ihmisen osan syntisenä jonkun rituaalin tai kankaan alle piiloon . Totuus on että pahat teot kyllä näkyy silti . Hyvätkin teot näkyy joskus. Valitse tehdä hyviä. Pysykää omissa uskonnoissa mutta älkää tyrkyttäkö muille.
Elukkauhraajat on ihan oma uskontoryhmä . Ajalta ennen Jeesuksen syntymää.
Ei ne ole oikeita jotka lihan puolesta ovat vaan ne jotka ovat hengestä syntyneet.
Vierailija kirjoitti:
Ässä äijä toi kummi
Miksei Ärrä äijä.
Älkää uskoko lahkolaisia kuulkaa ne varastaa tavarat . Se on syntiä.
Vierailija kirjoitti:
Sano nyt ihan suoraan, oliko kummi mies- vai naisoletettu? Provostasi asia ei selviä.
Tämä palsta ei varsinaisesti taida olla järjen jättiläisten kotipesä...
Taas? Miksi teit uuden aiheen asiasta? Eikö vanha ketjusi riittänyt?
Vierailija kirjoitti:
Meillä kesäkausi aloittaa tämän ollaan ulkona vähissä vaatteissa iloitaan lämmöstä lyhyen ajan pari kuukautta. Saa taas vetää toppatakkia syksyllä seuraavat 6-7 kuukautta . Meillä sanotaan että keväällä heitetään talviturkki pois . Otetaan bikinit esiin ja uikkarit. Ollaan ulkona . Tarkotus on ruskettaa reidet auringossa, siksi myös käydään solariumissa. Solarium antaa alku rusketuksen . Rannoilla otetaan lämpöä ja vitamiinit auringosta . Ei tarvi PALELLA kuin talvella. Tätä ei aavikko heimot ymmärrä kun heillä on aina se aurinko ja lämmin . Meillä vain lyhyesti. Ristiinpukeutua on vähän outo sana mutta tarkoittaa varmaan eri tavalla kuin muilla . Kuitenkin kukaan ei katsele kenenkään vaatteita vaan sitä kastettavaa ja Jeesus ei tosiaan lajittele vaan se joka häneen uskoo pelastuu. Hyvä kummi on joka on elämässä mukana ja muistaa synttärit ja joulut. Kasteen todistajat on mukana koko elämän ajan.
hehehhehe 67 hehehhehehe
Tätikin olis setä jos tädillä olis munat.