Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitko edes kutsua itseäsi suomalaiseksi, jos et ole koskaan asunut Suomen pääkaupungissa eli Helsingissä?

Vierailija
23.05.2026 |

Helsinki on suomalaisen kulttuurin ja elämän keskipiste, voitko kutsua itseäsi edes suomalaiseksi jos et ole täällä asunut?

Kommentit (169)

Vierailija
161/169 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Helsinki on ankea.   Tukholma on paljon kiinnostavampi. Suomessakin kiinnostaa enemmän Turku, Tampere tai Jyväskylä.

Valittu Euroopan harmaimmaksi kaupungiksi.

Vierailija
162/169 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko kutsua itseään suomalaiseksi, jos on asunut vain Helsingissä? Ei silloin tiedä Suomesta ja suomalaisuudesta mitään. 

Mikään serkkujen nussiminen ja silakan syöminen ei ole suomalaista kulttuuria nähnytkään, ja sitä se elämä on siellä Helsingin ulkopuolella.

"Stadin Silakkamarkkinat 4.–10.10.2026

Silakkamarkkinoita on vietetty Helsingissä jo vuodesta 1743 lähtien, ja se on yksi Suomen vanhimmista yleisötapahtumista. Tänä vuonna tapahtuma laajenee kokonaisvaltaiseksi saaristolaiselämykseksi – Kauppatorille rakentuu entistä bulimmat markkinat!"

Missäs niitä silakoita syötiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/169 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaissuomalaiset ovat varsinaisia suomalaisia.

Vierailija
164/169 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko kutsua itseään suomalaiseksi, jos on asunut vain Helsingissä? Ei silloin tiedä Suomesta ja suomalaisuudesta mitään. 

Mikään serkkujen nussiminen ja silakan syöminen ei ole suomalaista kulttuuria nähnytkään, ja sitä se elämä on siellä Helsingin ulkopuolella.

Ei meidän järvissä oo silakoita. Et sen vertaa tiedä, että silakka on merikala. 

Syö siis silakkas huoletta ja opeta ne ma mut kanssa hailin makuun ja hajuun..😂

Vain aito hellssinkiläinen on niin tyhmä, ettei erota silakkaa muikusta. Luulee että Saimaassa (Suomen suurimmassa vesistössä) ois silakoita. 

Ketä kiinnostaa jotkut kalat? Fakta on se, että Helsinki elättää koko muuta Suomea.

Fakya on se, että olet se elätti.

Vierailija
165/169 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko kutsua itseään suomalaiseksi, jos on asunut vain Helsingissä? Ei silloin tiedä Suomesta ja suomalaisuudesta mitään. 

Mikään serkkujen nussiminen ja silakan syöminen ei ole suomalaista kulttuuria nähnytkään, ja sitä se elämä on siellä Helsingin ulkopuolella.

Ei meidän järvissä oo silakoita. Et sen vertaa tiedä, että silakka on merikala. 

Syö siis silakkas huoletta ja opeta ne ma mut kanssa hailin makuun ja hajuun..😂

Vain aito hellssinkiläinen on niin tyhmä, ettei erota silakkaa muikusta. Luulee että Saimaassa (Suomen suurimmassa vesistössä) ois silakoita. 

Ketä kiinnostaa jotkut kalat? Fakta on se, että Helsinki elättää koko muuta Suomea.

Kuinka teidän ruokatuotantonne jaksaa?

Hae leipäs ruokajonosta. Eiku loppu sieltäkin🤣

Ilman Helsingin rahoitusta, teillä siellä maalla ei olisi edes juoksevaa vettä, saatikka mitään maatiloja.           

Te hesaho mothan itse juotte Päijänteen vettä.

Vierailija
166/169 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla vähän outo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/169 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko kutsua itseään suomalaiseksi, jos on asunut vain Helsingissä? Ei silloin tiedä Suomesta ja suomalaisuudesta mitään. 

Mikään serkkujen nussiminen ja silakan syöminen ei ole suomalaista kulttuuria nähnytkään, ja sitä se elämä on siellä Helsingin ulkopuolella.

Ei meidän järvissä oo silakoita. Et sen vertaa tiedä, että silakka on merikala. 

Syö siis silakkas huoletta ja opeta ne ma mut kanssa hailin makuun ja hajuun..😂

Vain aito hellssinkiläinen on niin tyhmä, ettei erota silakkaa muikusta. Luulee että Saimaassa (Suomen suurimmassa vesistössä) ois silakoita. 

Ketä kiinnostaa jotkut kalat? Fakta on se, että Helsinki elättää koko muuta Suomea.

Kuinka teidän ruokatuotantonne jaksaa?

Hae leipäs ruokajonosta. Eiku loppu sieltäkin🤣

Ilman Helsingin rahoitusta, teillä siellä maalla ei olisi edes juoksevaa vettä, saatikka mitään maatiloja.           

En ole saanut €uroa:kaan keltään helsinkiläiseltä. Itse olen kustantanut juoksevan veden ja muutkin kustannukset. 

 

Millä ihmeen oikulla lasket muuten että helsinkiläiset kustantaisi maaseutua, mistä sellaiset rahat tulee mielikuvissasi? 

Lue tulonsiirto Helsingistä maakuntiin.  

Pk-seudun veronmaksajat rahoittavat maaseutualueiden palveluita ja etuuksia.  

Myös muut Suomen isoimmat kaupungit joutuvat näitä  maaseudulle maksamaan ( valtionosuuksien tasausjärjestelmä). 

Löytyy helposti googlettamallakin. 

Sehän on itsestään selvää jos haluavat esim. suomalaista ruokaa syödä.

Maataloustuet on vielä asia erikseen.  Kyllä se on maaseutu mikä kuppaa kaupunkien rahoja.  

Voit tilata ruokasi ulkomailta, ole hyvä.

Ei tarvitse tilata mistään kun kaupoista saa ulkomaista ruokaa.  

Juuri viikolla kävin italialaisessa ruokakaupassa. 

Ostamassa italialaisten maajussien tekemää ruokaa.

Vierailija
168/169 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingistä tuli Suomen pääkaupunki vuonna 1812, kun Venäjän keisari Aleksanteri I päätti siirtää pääkaupungin Turusta Helsinkiin. Tämä tehtiin pian sen jälkeen, kun Suomi oli liitetty Venäjän keisarikuntaan autonomiseksi suuriruhtinaskunnaksi vuonna 1809. Wikipedia

Miksi vtussa sun piti tulla laittamaan tuo ala-asteella jokaisen suomalaisen oppima asia tänne? Ja vielä kopioituna Wikipediasta, hahah!

https://hikipedia.org/wiki/Helsinki
 

Siin on sullekki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/169 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliömäinen provo jopa useimpien meidän helsinkiläisten mielestä. Joku - helsinkiläinen tai muu - yrittää veivata käyntiin vösyneen Helsinki vs muu Suomi kinan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi