Miksi Riikaan ei mene risteilyitä, vaikka sinne on yhtä lyhyt matka kuin Helsingistä Tukholmaan ja halvempaa viinaa kuin virossa
Viro nostaa seuraavan kolmen vuoden aikana alkoholin hintaakin vielä 15%, niin luulisi ihmisiä kiinnostavan. Eikö vain ole kannattavaa?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Suomi kun on tällainen pussinperä, niin voisi kuvitella täältä liikennöitävän laivoilla useampiinkiin kohteisiin. Kotkasta oli joskus yhteys Narvaan, mikä oli mainio lisä Viron kohteisiin. Hangosta pääsee Paldiskiin, mutta vain automatkailijana. Myös Kleipeda on upea satamakaupunki, johon ei lauttamatka kovin kauaa kestäisi. Ruotsin puoleltahan kulkee useampia reittejä sekä Viroon että Latviaan.
Tosiasia on, että Tallinnaan sahaa virolaisten työmatkalaisten ja rahdin vuoksi niin monta vuoroa. Muualle on utopistista avata linjoja muutaman haaveilijan takia. Ei laivan ajeluttaminen huvikseen kannata. Lisäksi Ukrainan sota ja korona ovat vaikuttaneet matkailijoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen taasen sitä miksi edes kesäkaudella ei ole säännöllistä risteilyliikennettä Visbyyn.
Mieluummin sitä sinne menisi kuin Tukholmaan.
Ensi vuodesta alkaen on, mutta Maarianhaminasta. Vielä on auki se, miten tuo synkronoituu Suomesta Maarianhaminaan menevien laivojen aikatauluihin.
Ihme touhua! Ahvenanmaalla asuu muutama kymmenen tuhatta asukasta. Kenelle tuo Visbyn reitti on suunnattu?
Se on siis Tukholma-Maarianhamina-Visby. Ahvenanmaalla käydään, jotta saadaam taxfree-myyntioikeus.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen taasen sitä miksi edes kesäkaudella ei ole säännöllistä risteilyliikennettä Visbyyn.
Mieluummin sitä sinne menisi kuin Tukholmaan.
Ensi kesästä alkaen risteilylle visbyyn pääsee Turusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne ei kannata kuljettaa laivalla rahtia. Rahdin ansiosta meillä seilaa laivat Ruotsiin ja Viroon.
Kannattaako rahtia kuljettaa laivalla Helsingistä Tukholmaan, kun esim. Turusta Kapellskäriin on paljon nopeampi reitti?
Ei se Helsingistä kannatakaan. Vikingillä taitaa olla lähtöjä Tukholmaan enää joka toinen päivä - ehkä lähinnä vain risteilymatkustajien vuoksi.
Enpä ihmettelisi,jos lopettaisi tuonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne ei kannata kuljettaa laivalla rahtia. Rahdin ansiosta meillä seilaa laivat Ruotsiin ja Viroon.
Kannattaako rahtia kuljettaa laivalla Helsingistä Tukholmaan, kun esim. Turusta Kapellskäriin on paljon nopeampi reitti?
No ei. Kohta jompi kumpi eli Tallink tai Viking lopettaa Hki-Sto reitin. Olisiko se hyvä? Vastavuoroisesti Tku-Sto reitillä lopettaa toinen. Veikkaan Helsinkiin jäävän Tallinkin ja Turkuun jää Viking. Laivaston uusiminen viittaa tähän. Onko muuten Vikingin Gabriella myynnissä?
Veikkaat väärin. Viking tuo Cinderellan pysyvästi Hel-Sto-reitin toiseksi laivaksi ensi vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen taasen sitä miksi edes kesäkaudella ei ole säännöllistä risteilyliikennettä Visbyyn.
Mieluummin sitä sinne menisi kuin Tukholmaan.
Ensi kesästä alkaen risteilylle visbyyn pääsee Turusta.
Tai siis varsinaisesti reitti on Maarianhaminasta visbyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen taasen sitä miksi edes kesäkaudella ei ole säännöllistä risteilyliikennettä Visbyyn.
Mieluummin sitä sinne menisi kuin Tukholmaan.
Ensi kesästä alkaen risteilylle visbyyn pääsee Turusta.
Tai siis varsinaisesti reitti on Maarianhaminasta visbyyn.
Tukholma-Maarianhamina-Visby.
Onko jossain jo tietoa, miten se osuisi Suomesta tulevien laivojen aikatauluun?
Tahtoisin mennä Saksaan, mutta Finnlinesilla on vain sellainen matka, joka on perillä Travemündessä illalla klo 21. En millään jaksaisi alkaa etsiä siihen aikaan hotellia. Autoa mulla ei ole, että voisin vain lähteä ajamaan eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne ei kannata kuljettaa laivalla rahtia. Rahdin ansiosta meillä seilaa laivat Ruotsiin ja Viroon.
Kannattaako rahtia kuljettaa laivalla Helsingistä Tukholmaan, kun esim. Turusta Kapellskäriin on paljon nopeampi reitti?
Helsinki-Tukholma reitillä rekkakuskit kerkee repäsee kännit.
Ei ne voi, toisin kun sinä pässi luulet.
Ei se illalla juotu känni verestä mihinkään haihdu, kun aamulla pitää nousta valtavan rekan rattiiin.
Käsitätkö edes miten suuria rekkoja nämä kuljettajat ajaa Kesku- Eurooppaan?
Et käsitä, kun tommoista paskaa kirjoittelet.
Sitäpaitsi noita rekkojen kuljettajia puhallutetaan usein.
Sivusta tulen kommentoimaan: pitää tosiaan korjata tuota alkuviestiä sen verran, että rekkakuskit vetää tukevat kännit Helsinki-Travemunde reitin lautalla! Meteli on kova, joskus joku painikin syntyy. Seuraava päivä on merellä, niin kaikki viettääkin sen nukkumalla. Näin se siis menee, siltä osin.
Vierailija kirjoitti:
Tahtoisin mennä Saksaan, mutta Finnlinesilla on vain sellainen matka, joka on perillä Travemündessä illalla klo 21. En millään jaksaisi alkaa etsiä siihen aikaan hotellia. Autoa mulla ei ole, että voisin vain lähteä ajamaan eteenpäin.
Eikö tuommoisen asian pysty järjestämään? Ainakin viime kesänä samalla reitillä matkustaneena näin, ettei ollut ongelmaa.
Hotelli on varattu etukäteen: Travessa niitä ei kummoisia ole, jotain 2-tähden pensionaatteja, yksi kunnon hotelli rannalla.
Lyypekki on n 20 min ajomatkan päässä, siellä enemmän ja parempia hotelleja. Laivan respa laittoi saksan päähän etukäteen viestiä, että kuinka monta taksia tarvitaan terminaalille, kun laiva tulee.
Sinne ne näytti lähtevän, lapsiperhekin selvisi matkaan! En tajua, miten tää edes voi olla semmoinen ongelma, ettei voi reissuun lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne ei kannata kuljettaa laivalla rahtia. Rahdin ansiosta meillä seilaa laivat Ruotsiin ja Viroon.
Kannattaako rahtia kuljettaa laivalla Helsingistä Tukholmaan, kun esim. Turusta Kapellskäriin on paljon nopeampi reitti?
No ei. Kohta jompi kumpi eli Tallink tai Viking lopettaa Hki-Sto reitin. Olisiko se hyvä? Vastavuoroisesti Tku-Sto reitillä lopettaa toinen. Veikkaan Helsinkiin jäävän Tallinkin ja Turkuun jää Viking. Laivaston uusiminen viittaa tähän. Onko muuten Vikingin Gabriella myynnissä?
Cinderellan piti tulla jo tänä kesänä Gabriellan pariksi Helsingin reitille. Ei kuitenkaan tullut eli jää siis nähtäväksi tuo ensi kesä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne ei kannata kuljettaa laivalla rahtia. Rahdin ansiosta meillä seilaa laivat Ruotsiin ja Viroon.
Kannattaako rahtia kuljettaa laivalla Helsingistä Tukholmaan, kun esim. Turusta Kapellskäriin on paljon nopeampi reitti?
No ei. Kohta jompi kumpi eli Tallink tai Viking lopettaa Hki-Sto reitin. Olisiko se hyvä? Vastavuoroisesti Tku-Sto reitillä lopettaa toinen. Veikkaan Helsinkiin jäävän Tallinkin ja Turkuun jää Viking. Laivaston uusiminen viittaa tähän. Onko muuten Vikingin Gabriella myynnissä?
Cinderellan piti tulla jo tänä kesänä Gabriellan pariksi Helsingin reitille. Ei kuitenkaan tullut eli jää siis nähtäväksi tuo ensi kesä.
Olitko kännissä koko kesän? Cinderella oli keskikesän ajan Gabriellan parina, itsekin olin kyydissä ja ihan selvinpäin, joten aika vahvat todisteet asiasta.
Lähti sitten takaisin vakioreitilleen Tukholma-Maarianhamina. Nyt on päätetty, että laivaan tehdään iso remontti ja se tulee ensi vuonna pysyvästi Helsinki-Tukholma-välille.
Vierailija kirjoitti:
Tahtoisin mennä Saksaan, mutta Finnlinesilla on vain sellainen matka, joka on perillä Travemündessä illalla klo 21. En millään jaksaisi alkaa etsiä siihen aikaan hotellia. Autoa mulla ei ole, että voisin vain lähteä ajamaan eteenpäin.
Kai sä nyt osaat varata netistä suoraan hotellin?
Tosin itseäni ei kyllä kiinnostaisi olla 30 tuntia kuppasessa rahtialuksessa. Ja reissuhan on ihan törkeän kallis. Tsekkasin nopeasti, niin naispaikalla menopaluu 450 euroa. Paljon halvemmalla pääsisi lentämällä ja pirun paljon nopemmin. Lautalla Tukholmaan ja junalla Saksaan tulisi sekin paljon halvemmaksi ja matka-aika pienempi varsinkin Turusta lähtiessä.
Ei se Helsingistä kannatakaan. Vikingillä taitaa olla lähtöjä Tukholmaan enää joka toinen päivä - ehkä lähinnä vain risteilymatkustajien vuoksi.