Maksu hylkääntyi mutta katevaraus otettu tililtä! Näin S-Pankissa
Yritin moneen kertaan maksaa kassalla kortilla kun ajattelin, että oon näppäilly jotenkin väärin tai nostanut kortin liian aikaisin pois. Ei onnistunut. Joten piti mennä automaatille ja nostaa käteistä. Niin mitä vttua! Kolminkertainen katevaraus otettu tililtä tapahtumasta, joka on hylkääntynyt!
Mulla on koronan takia nyt tiukkaa ja juhannuksen ruokarahat menikin nyt sitten tohon katevaraukseen. S-Pankin asiakaspalveluun yritin soittaa, sen pitäis olla auki ma-pe 9-18. No tänään poikkeuksellisesti suljettu! Juhannuksen viettoon lähdetty ja jätetty asiakkaat oman onnensa nojaan!
Mä vaihdan kyllä pankkia. Ei näin voi tehdä ihmisille. Virheitä voi sattua, mutta sitten pitää olla kans vastaamassa puhelimeen ja virheet pitää korjata heti.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jokapankissa noin. Kv säännöt. Purkaantuu kyllä aikanaan ensi viikolla
Ensi viikolla?? Eihän ne voi pitää mun rahoja kiinni neljää päivää!
Toihan on aivan rikollista toimintaa, sillä eihän ihminen tiedä edes varoa uuden korttimaksun yrittämistä, jos edellinen tapahtuma on hylkääntynyt. Yrität maksaa jotain 200 euron ostosta kolme kertaa ennen kuin uskot ettei se toimi, niin pankki panttaa kuuttasataa euroa päivätolkulla pois asiakkaan käytöstä!
Kyllä virheelliset katevaraukset pitää purkaa heti kun tietoon on tullut, että on vika. Juhannuksenvietto seis maksuliikenteen selvittäjiltä siksi aikaa.
ap
Onhan se niin väärin kuin olla ja voi mutta jos ei ole ketään paikalla näitä korjaamassa niin ei voi kuin yrittää selvitä pyhien yli. Anna palautetta vaikka tuskin se mitään auttaa. Saman koin itse joskus kymmenen vuotta sitten just ennen joulua. Koko joulun budjetti jemmattuna ja välipäivinä vasta poistui katevaraukset.
Voi ei, tuo on vielä pahempi että ennen joulua! Nyt on sentään lämmin ilma niin jaksaa ilman ruokaakin. Mutta kun jouluna pitäisi olla vähän muutakin kun ruokaa.
Näissä juhlapyhien alla ilmenevissä laajoissa häiriöissä voi ihan hyvin olla kyse siitä, että pankkien ja maksuliikenteen tekninen henkilöstö on lähtenyt lomille ennen muita, ja sitten kun pitäisi joku serveri buutata tai piuha laittaa paikoilleen, ei ole ketään tekemässä sitä. Ja sitten aikanaan kuitataan asia "teknisenä virheenä" vaikka on aivan selvää, että joku on tyrinyt ja palkkakuluissa on säästetty, kun vikaa ei viitsitä heti korjata ja varauksia purkaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Se on tekninen ongelma joka ei johdu kaupasta eikä pankista vaan maksuohjelman ylläpitäjästä eli jostain operaattorista (DNA, Elisa, Telia tms). Tekniikka kyllä jumittaa useinkin ilman ihmistä :)
Jumittaminen voi olla teknistä ja sinänsä siedettävää, mutta kyllä se on jonkun ihmisen luoma järjestelmävirhe, että maksupääte ilmoittaa minulle: "Tapahtuma hylätty" ja silti se tekee katevarauksen. On täysin mahdollista tehdä sellainen välitysohjelmisto, että jos tapahtuma hylkääntyy, ei katevaraustakaan synny. Koska näinhän se yleensä onkin.
ap
Niin, tuossahan on kyse siitä, mihin suuntaan tieto kulkee. On näköjään priorisoitu tiedon kulkeminen maksajapankkiin, mutta kuittaus sieltä takaisin maksupäätteelle ei ole onnistunut. Katevarauksen lopullisen läpimenon pitäisi vaatia se, että maksupääte kuittaa vielä, saatuaan varmennuksen, maksutapahtuman hyväksytyksi maksajapankkiin päin. Muuten alustava katevaraus hylkääntyisi automaattisesti.
Kannattaa olla se luottokortti just tällaisia tilanteita varten.
Kyllä mä olisin huolissani enemmän taloustaidoista jos elämä kaatuu 600 euroon. Kyllä, paljon rahaa mutta oikeesti tossa sun kaikki rahat? Eikä luottokorttia tai muuta hätävaraa?
Enkä ole mikään kultalusikka suussa syntynyt, mutta en pystyisi elämään siten ettei olisi säästössä juuri mitään. Ainakin luottokortti olisi hyvä olla jokaisella juuri tällaisia tilanteita varten.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olisin huolissani enemmän taloustaidoista jos elämä kaatuu 600 euroon. Kyllä, paljon rahaa mutta oikeesti tossa sun kaikki rahat? Eikä luottokorttia tai muuta hätävaraa?
Enkä ole mikään kultalusikka suussa syntynyt, mutta en pystyisi elämään siten ettei olisi säästössä juuri mitään. Ainakin luottokortti olisi hyvä olla jokaisella juuri tällaisia tilanteita varten.
Voit olla huolissasi mistä haluat, ja voit tehdä oman aloituksen taloustaidoista, mutta tässä ketjussa on kuitenkin kyse S-Pankin järjestelmävirheestä ja aiheettomista katevarauksista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olisin huolissani enemmän taloustaidoista jos elämä kaatuu 600 euroon. Kyllä, paljon rahaa mutta oikeesti tossa sun kaikki rahat? Eikä luottokorttia tai muuta hätävaraa?
Enkä ole mikään kultalusikka suussa syntynyt, mutta en pystyisi elämään siten ettei olisi säästössä juuri mitään. Ainakin luottokortti olisi hyvä olla jokaisella juuri tällaisia tilanteita varten.
Voit olla huolissasi mistä haluat, ja voit tehdä oman aloituksen taloustaidoista, mutta tässä ketjussa on kuitenkin kyse S-Pankin järjestelmävirheestä ja aiheettomista katevarauksista.
ap
No ei tuo pankkia vaihtamalla parane. Samoja ongelmia käy kaikilla. Eli hanki se luottokortti tai maksa aina vaan käteisellä.
Mulla oli sama ongelma tänään kaupassa, tosin summa oli paljon pienempi. Onneksi oli käteistä. Ei nyt auta kuin odottaa, että se katevaraus peruuntuu. Ymmärrän kyllä sua, jos mulla olis mennyt 600 (vaikka 400 palautuukin ens viikolla), niin ei siellä tilillä paljo ois käytettävää, ja vielä juhannuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olisin huolissani enemmän taloustaidoista jos elämä kaatuu 600 euroon. Kyllä, paljon rahaa mutta oikeesti tossa sun kaikki rahat? Eikä luottokorttia tai muuta hätävaraa?
Enkä ole mikään kultalusikka suussa syntynyt, mutta en pystyisi elämään siten ettei olisi säästössä juuri mitään. Ainakin luottokortti olisi hyvä olla jokaisella juuri tällaisia tilanteita varten.
Voit olla huolissasi mistä haluat, ja voit tehdä oman aloituksen taloustaidoista, mutta tässä ketjussa on kuitenkin kyse S-Pankin järjestelmävirheestä ja aiheettomista katevarauksista.
ap
No ei tuo pankkia vaihtamalla parane. Samoja ongelmia käy kaikilla. Eli hanki se luottokortti tai maksa aina vaan käteisellä.
Kyllä voi hyvinkin parantua pankkia vaihtamalla. Kaikilla pankeilla on ollut joskus maksuliikenteen häiriöitä, mutta aiheettomat katevaraukset eivät kaiketi ole mikään sääntö maksuliikennehäiriön yhteydessä.
Näistä häiriöistä maksuliikenteessä olisi hyvä olla jotain vertailua, aion etsiä jos sellainen löytyy. Paras on ilman muuta pankki, jolla vakavia häiriöitä on vähiten.
ap
Tässä mielenkiintoinen juttu, joka sai ainakin minut päättämään, että jatkossa pidän aina reilummin käteistä mukana ja kotonakin jemmassa:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/942ade9f-f6d0-4ed6-b30a-84cf5c0725b7
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sama ongelma tänään kaupassa, tosin summa oli paljon pienempi. Onneksi oli käteistä. Ei nyt auta kuin odottaa, että se katevaraus peruuntuu. Ymmärrän kyllä sua, jos mulla olis mennyt 600 (vaikka 400 palautuukin ens viikolla), niin ei siellä tilillä paljo ois käytettävää, ja vielä juhannuksena.
Niin siis mähän maksoin lopulta käteisellä, eli kolmeen kertaan meni aiheeton katevaraus tililtä.
ap
S kaupan asiakaspalvelu ei ole kovinkaan tätä päivää. Kävin Suomessa S marketissa, maksoin kortilla ja kas, seuraavalla viikolla huomasin, että sama summa oli veloitettu kahdesti kymmenen minuutin välein. Asiakaspalvelupistettä ei kyseisessä S -marketissa ole lainkaan, mutta jossain, mihin lie puhelu yhdistyy, ohjasivat tekemään reklamaation kyseiseen kauppaan. Hehe, satun asumaan 4000 kilometrin päässä, lähdenkö valittamaan kympin takia ? Erittäin huonoa palvelua, jos 2020-luvulla ei pystytä korjaamaan kaupan toimesta aiheutunutta kaksoisveloitusta. Eipä tarvitse onneksi käyttää kyseisen putiikin palveluita nykyään.