Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksu hylkääntyi mutta katevaraus otettu tililtä! Näin S-Pankissa

Vierailija
18.06.2020 |

Yritin moneen kertaan maksaa kassalla kortilla kun ajattelin, että oon näppäilly jotenkin väärin tai nostanut kortin liian aikaisin pois. Ei onnistunut. Joten piti mennä automaatille ja nostaa käteistä. Niin mitä vttua! Kolminkertainen katevaraus otettu tililtä tapahtumasta, joka on hylkääntynyt!

Mulla on koronan takia nyt tiukkaa ja juhannuksen ruokarahat menikin nyt sitten tohon katevaraukseen. S-Pankin asiakaspalveluun yritin soittaa, sen pitäis olla auki ma-pe 9-18. No tänään poikkeuksellisesti suljettu! Juhannuksen viettoon lähdetty ja jätetty asiakkaat oman onnensa nojaan!

Mä vaihdan kyllä pankkia. Ei näin voi tehdä ihmisille. Virheitä voi sattua, mutta sitten pitää olla kans vastaamassa puhelimeen ja virheet pitää korjata heti.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus katevaraukset jäävät syystä tai toisesta jumittamaan tilitietoihin. Tällöin kyse on yleensä teknisestä ongelmasta tai ongelmista maksun veloittajan päässä. Useimmiten nämä kuitenkin poistuvat päivissä tai viimeistään parissa viikossa.

Viivästyksestä on se haitta, ettei varauksen kohteena olevaa summaa voi käyttää. Eli varsinkin jos kyseessä on suuri summa, voi varauksen palautumisen odottelu olla todella ärsyttävää.

Varsinkin laajemmissa ongelmissa saattaa katevarauksen tehneeltä yhtiöltä olla saatavissa koodi, jonka avulla katevarauksen voi palauttaa ottamalla yhteyttä omaan pankkiin.

En usko, että on olemassa mitään erikseen teknisiä ongelmia. Joku ihminen on jossain tehnyt virheen. Tekniikka ei itse tee mitään itsekseen. Lisäksi tuo törkeys, että S-Pankki ei ole tänään auki normaalisti, vaikka ei ole mikään pyhäpäivä. Pitäisi olla.

Se on tekninen ongelma joka ei johdu kaupasta eikä pankista vaan maksuohjelman ylläpitäjästä eli jostain operaattorista (DNA, Elisa, Telia tms). Tekniikka kyllä jumittaa useinkin ilman ihmistä :)

Tuo taho, joka katevarauksen on tehnyt, on kyllä tavoitettavissa puhelimella tänään ja vielä huomennakin, mutta S-Pankki ei. Ja vika on nimenomaan S-Pankissa, sillä heidän sivuillaan oli tieto, että tänään ei S-kortilla ole voinut maksaa muualla kuin S-ryhmän toimipaikoissa.

Vierailija
22/33 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jokapankissa noin. Kv säännöt. Purkaantuu kyllä aikanaan ensi viikolla

Ensi viikolla?? Eihän ne voi pitää mun rahoja kiinni neljää päivää!

Toihan on aivan rikollista toimintaa, sillä eihän ihminen tiedä edes varoa uuden korttimaksun yrittämistä, jos edellinen tapahtuma on hylkääntynyt. Yrität maksaa jotain 200 euron ostosta kolme kertaa ennen kuin uskot ettei se toimi, niin pankki panttaa kuuttasataa euroa päivätolkulla pois asiakkaan käytöstä!

Kyllä virheelliset katevaraukset pitää purkaa heti kun tietoon on tullut, että on vika. Juhannuksenvietto seis maksuliikenteen selvittäjiltä siksi aikaa.

ap

Onhan se niin väärin kuin olla ja voi mutta jos ei ole ketään paikalla näitä korjaamassa niin ei voi kuin yrittää selvitä pyhien yli. Anna palautetta vaikka tuskin se mitään auttaa. Saman koin itse joskus kymmenen vuotta sitten just ennen joulua. Koko joulun budjetti jemmattuna ja välipäivinä vasta poistui katevaraukset.

Voi ei, tuo on vielä pahempi että ennen joulua! Nyt on sentään lämmin ilma niin jaksaa ilman ruokaakin. Mutta kun jouluna pitäisi olla vähän muutakin kun ruokaa.

Näissä juhlapyhien alla ilmenevissä laajoissa häiriöissä voi ihan hyvin olla kyse siitä, että pankkien ja maksuliikenteen tekninen henkilöstö on lähtenyt lomille ennen muita, ja sitten kun pitäisi joku serveri buutata tai piuha laittaa paikoilleen, ei ole ketään tekemässä sitä. Ja sitten aikanaan kuitataan asia "teknisenä virheenä" vaikka on aivan selvää, että joku on tyrinyt ja palkkakuluissa on säästetty, kun vikaa ei viitsitä heti korjata ja varauksia purkaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 Se on tekninen ongelma joka ei johdu kaupasta eikä pankista vaan maksuohjelman ylläpitäjästä eli jostain operaattorista (DNA, Elisa, Telia tms). Tekniikka kyllä jumittaa useinkin ilman ihmistä :)

Jumittaminen voi olla teknistä ja sinänsä siedettävää, mutta kyllä se on jonkun ihmisen luoma järjestelmävirhe, että maksupääte ilmoittaa minulle: "Tapahtuma hylätty" ja silti se tekee katevarauksen. On täysin mahdollista tehdä sellainen välitysohjelmisto, että jos tapahtuma hylkääntyy, ei katevaraustakaan synny. Koska näinhän se yleensä onkin.

ap

Vierailija
24/33 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuossahan on kyse siitä, mihin suuntaan tieto kulkee. On näköjään priorisoitu tiedon kulkeminen maksajapankkiin, mutta kuittaus sieltä takaisin maksupäätteelle ei ole onnistunut. Katevarauksen lopullisen läpimenon pitäisi vaatia se, että maksupääte kuittaa vielä, saatuaan varmennuksen, maksutapahtuman hyväksytyksi maksajapankkiin päin. Muuten alustava katevaraus hylkääntyisi automaattisesti.

Vierailija
25/33 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla se luottokortti just tällaisia tilanteita varten.

Vierailija
26/33 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olisin huolissani enemmän taloustaidoista jos elämä kaatuu 600 euroon. Kyllä, paljon rahaa mutta oikeesti tossa sun kaikki rahat? Eikä luottokorttia tai muuta hätävaraa?

Enkä ole mikään kultalusikka suussa syntynyt, mutta en pystyisi elämään siten ettei olisi säästössä juuri mitään. Ainakin luottokortti olisi hyvä olla jokaisella juuri tällaisia tilanteita varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/33 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olisin huolissani enemmän taloustaidoista jos elämä kaatuu 600 euroon. Kyllä, paljon rahaa mutta oikeesti tossa sun kaikki rahat? Eikä luottokorttia tai muuta hätävaraa?

Enkä ole mikään kultalusikka suussa syntynyt, mutta en pystyisi elämään siten ettei olisi säästössä juuri mitään. Ainakin luottokortti olisi hyvä olla jokaisella juuri tällaisia tilanteita varten.

Voit olla huolissasi mistä haluat, ja voit tehdä oman aloituksen taloustaidoista, mutta tässä ketjussa on kuitenkin kyse S-Pankin järjestelmävirheestä ja aiheettomista katevarauksista.

ap

Vierailija
28/33 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olisin huolissani enemmän taloustaidoista jos elämä kaatuu 600 euroon. Kyllä, paljon rahaa mutta oikeesti tossa sun kaikki rahat? Eikä luottokorttia tai muuta hätävaraa?

Enkä ole mikään kultalusikka suussa syntynyt, mutta en pystyisi elämään siten ettei olisi säästössä juuri mitään. Ainakin luottokortti olisi hyvä olla jokaisella juuri tällaisia tilanteita varten.

Voit olla huolissasi mistä haluat, ja voit tehdä oman aloituksen taloustaidoista, mutta tässä ketjussa on kuitenkin kyse S-Pankin järjestelmävirheestä ja aiheettomista katevarauksista.

ap

No ei tuo pankkia vaihtamalla parane. Samoja ongelmia käy kaikilla. Eli hanki se luottokortti tai maksa aina vaan käteisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/33 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma tänään kaupassa, tosin summa oli paljon pienempi. Onneksi oli käteistä. Ei nyt auta kuin odottaa, että se katevaraus peruuntuu. Ymmärrän kyllä sua, jos mulla olis mennyt 600 (vaikka 400 palautuukin ens viikolla), niin ei siellä tilillä paljo ois käytettävää, ja vielä juhannuksena.

Vierailija
30/33 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olisin huolissani enemmän taloustaidoista jos elämä kaatuu 600 euroon. Kyllä, paljon rahaa mutta oikeesti tossa sun kaikki rahat? Eikä luottokorttia tai muuta hätävaraa?

Enkä ole mikään kultalusikka suussa syntynyt, mutta en pystyisi elämään siten ettei olisi säästössä juuri mitään. Ainakin luottokortti olisi hyvä olla jokaisella juuri tällaisia tilanteita varten.

Voit olla huolissasi mistä haluat, ja voit tehdä oman aloituksen taloustaidoista, mutta tässä ketjussa on kuitenkin kyse S-Pankin järjestelmävirheestä ja aiheettomista katevarauksista.

ap

No ei tuo pankkia vaihtamalla parane. Samoja ongelmia käy kaikilla. Eli hanki se luottokortti tai maksa aina vaan käteisellä.

Kyllä voi hyvinkin parantua pankkia vaihtamalla. Kaikilla pankeilla on ollut joskus maksuliikenteen häiriöitä, mutta aiheettomat katevaraukset eivät kaiketi ole mikään sääntö maksuliikennehäiriön yhteydessä.

Näistä häiriöistä maksuliikenteessä olisi hyvä olla jotain vertailua, aion etsiä jos sellainen löytyy. Paras on ilman muuta pankki, jolla vakavia häiriöitä on vähiten.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/33 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mielenkiintoinen juttu, joka sai ainakin minut päättämään, että jatkossa pidän aina reilummin käteistä mukana ja kotonakin jemmassa:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/942ade9f-f6d0-4ed6-b30a-84cf5c0725b7

Vierailija
32/33 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama ongelma tänään kaupassa, tosin summa oli paljon pienempi. Onneksi oli käteistä. Ei nyt auta kuin odottaa, että se katevaraus peruuntuu. Ymmärrän kyllä sua, jos mulla olis mennyt 600 (vaikka 400 palautuukin ens viikolla), niin ei siellä tilillä paljo ois käytettävää, ja vielä juhannuksena.

Niin siis mähän maksoin lopulta käteisellä, eli kolmeen kertaan meni aiheeton katevaraus tililtä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/33 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

S kaupan asiakaspalvelu ei ole kovinkaan tätä päivää. Kävin Suomessa S marketissa, maksoin kortilla ja kas, seuraavalla viikolla huomasin, että sama summa oli veloitettu kahdesti kymmenen minuutin välein. Asiakaspalvelupistettä ei kyseisessä S -marketissa ole lainkaan, mutta jossain, mihin lie puhelu yhdistyy, ohjasivat tekemään reklamaation kyseiseen kauppaan. Hehe, satun asumaan 4000 kilometrin päässä, lähdenkö valittamaan kympin takia ? Erittäin huonoa palvelua, jos 2020-luvulla ei pystytä korjaamaan kaupan toimesta aiheutunutta kaksoisveloitusta. Eipä tarvitse onneksi käyttää kyseisen putiikin palveluita nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä