Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin vasta laitokselta vauvan kanssa, mies pimahti täysin

Vierailija
27.08.2015 |

Eli meillä ollut aika vaikea suhde alunperinkin, mies käyttää liikaa alkoa (minun mielestä, ei omasta mielestään, kuitenkin joka viikonloppu menossa kavereiden kanssa ja arkenakin joskus päissään nykyään kun ei ole enää töissä). Olin jo eroamassa kun sain selville että oon raskaana, jonka takia yritettiin vielä. Mulla oli vaikea raskaus mm jatkuva pahoinvointi läpi raskauden, jonka takia seksielämä minimissä, jonka takia mies kävi panemassa eksäänsä. Tämä selvisi mulle 3 päivää ennen synnytystä.. Siitä johtuneen riidan takia mies kieltäytyi tulemasta synnytykseen, ei käynyt koko kolmen päivän aikana edes katsomassa meitä.

Tänään aamulla kotiuduttiin vauvan kanssa, tulin taksilla kun mies sanoi ettei pääse hakemaan. Ei päässy kun oli/on taas päissään. Näki vauvan tosiaan eka kertaa vasta nyt ja sanoi vaan että onpa oudon mallinen pää ja että ei näytä yhtään hänen lapselta. Aloin itkeä hysteerisesti jolloin mies raivostui ja paiskoi kaikki tiskikoneeseen menossa olleet astiat keittön kaakeliseinää. Sitten uhkasi häipyä "helvettiin" ja kun itkin että älä mene, paiskasi mut pois tieltään seinää vasten. Nyt en tiedä missä se on, milloin palaa ja missä kunnossa. Mä en jaksa enää, mitä voin tehdä ja mihin mennä?? Ei ole oikein semmoisia ystäviä/sukulaisia joille voisin tästä puhua tai jotka vois auttaa, välit menny aikalailla kylmiksi aikoinaan kun "valitsin" miehen heidän sijasta... Mies siis oli mustasukkainen mulle muista ihmissuhteistani ja tymä kun olin, "valitsin" miehen ja otin etäisyyttä kaikkiin muihin.

Vauva on maailman ihanin mutta muuten kaikki on ihan sekaisin ja hajalla nyt. Itken vaan. Auttakaa mua, mitä ihmettä mä teen???

Kommentit (276)

Vierailija
1/276 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisin laitokseen kiitos.

Vierailija
2/276 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene turvakotiin ja anna miehelle Isät lasten asialla -yhdistyksen yhteystiedot, niin hän pääsee leikkimään Vuoden Isää ja valittamaan kuinka turhakotien sossuarmeija suosii naisia ja hänen kaltaisensa vastuulliset ja hyvät isät eivät saa vuoroviikkovanhemmuussopimuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/276 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaita miehiä kelpuutatte, onnea valitsemallenne tielle.

Vierailija
4/276 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:39"]

Valitsin itse aikoinaan päihdeongelmaisen väkivaltaisen miehen mielummin kun sukulaiseni ja tiedän mitä tunteita käyt läpi.Itse soitin äidilleni muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen ja kerroin suoraan tehneeni virheen miehen suhteen ja tarvitsevani kaiken avun,jotta pääsen hänestä eroon. Kerrottakoon,että välit kaikkiin sukulaisiin oli mennyt ja minusta puhuttiin pahaa,mutta pyydettyäni reilusti apua ja kerrottuani oikean tilanteen,kaikki sukulaiseni ymmärsi asian täysin ja tarjosivat apua.Eivät halunneet vaan sekaantua asioihini kun en myöntänyt kaiken olevan huonosti ja miehen mustasukkainen ja väkivaltainen. Usko pois,kyllä ne ymmärtävät kun rehdisti kerrot tilanteen ja pyydät apua ja tukea. Jos eivät,mene turvakotiin jos miehelläsi on kotinne avaimet,muuten voit olla ilman selitystä.avaamatta ovea jos koet miehen olevan millään tavalla vaarallinen ja jos möykkää ovella,soitat kylmästi poliisin. Viranomaisilta saat apua kun pyydät.Kävin itse 3 vaikeaa vuotta käräjöintiä miestä vastaan,mutta nyt mun ei tarvitse enää pelätä siyä eikä elää onnetonta elämää. Pyydä apua, saat sitä kyllä.

[/quote]

Ei kyllä aina auta sukulaiset. Oma äitini kiirehti heti sanomaan, että täältä on turha hakea apua, kun itse soitin, että turvakodissa ollaan. En olisi apua pyytänytkään, mutta tuntui silti pahalta, että hänen piti heti ensimmäiseksi kiirehtiä sanomaan noin. Toinen asia mikä häntä ainoastaan kiinnosti oli, se että mieheni nimi poistetaan juuri kuolleen sukulaiseni kuolinilmoituksesta ja että minun on ostettava hautajaisiin kallis kukkalaite. Olin täysin rahaton, asunnoton ja 1-vuotiaan kanssa, enkä saanut entisestä kodistani juuri mitään mukaani, ja äidilleni se kallis kukkalaite oli tärkein. Antoi ymmärtää, että muuten ei hautajaisiin ole minulla asiaa.

Turvakodissa vietimme 2kk mikä on normaalisti maksimiaika. Sain asunnon, mutta en heti ketään tuttua lähtemään ostamaan ja kuskaamaan patjoja asuntoon (minulla ei ole ajokorttia). Turvakodista hätyyteltiin minua kovasti lähtemään, koska onhan vrk-maksu kallis. Sanoivat että eivätkö vanhempasi voi lähteä ostamaan ja kuskaamaan niitä patjoja. Sanoin, että ei, eivät vanhempani auta minua. Hän vain intti, että miksi ei. Katsoin vain sitä naista, että nyt et selvästikään ymmärrä: Jos vanhempani olisivat toisenlaiset ja auttaisivat minua, en olisi IKINÄ, IKINÄ TULLUT TÄNNE, EN OLISI IKINÄ JOUTUNUT TÄHÄN KOKO PAIKKAAN.

Vierailija
5/276 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana huomata että on olemassa noin sydämellisiä ihmisiä, jotka tarjoavat paikkaa. :)

Mutta asiaan, ap olet vastuussa lapsesi hyvinvoinnista. (Myös omastasi!) Pakkaa tavarasi ja lähde.
Oli niin kamalaa luettavaa aloituksesi että kyyneleet tulivat silmiini. En toivoisi kenenkään kokevan tuollaista.
Voimia sinulle! Pääset toivottavasti uuteen alkuun lapsesi kanssa ja teillä on toisenne.

Vierailija
6/276 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmastikin heti alkanut valmistautua lähtöön ja lähtenyt. Siksi hän ei ole ollut täällä kommentoimassa, eikä ole ollut vauvanhoidon ja muun järjestelyn takia hetkeäkään aikaa tulla tänne kirjoittelemaan. Hän tulee sitten, kun pystyy. Älkää suotta sivutolkulla hopottako: lähde, lähde, lähde. Odottakaa. Ymmärrän kaikkien hädän, mutta silti.

Vierailija
7/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:42"]Uskooko joku oikeasti aloittajan jutun? Ei kukaan voi olla niin hullu, että antaa vastasyntyneelle tuollaisen kodin ja isän!
[/quote]
Aika moni valitettavasti on, usein toivotaan parasta että vauva muuttaisi asioita. Eipä yleensä muuta, ainakaan parempaan suuntaan... Tsemppiä ap, lähdet heti etkä myöhemmin.

Vierailija
8/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta viimeistä niittiä on tainnut jo olla. Kännissä olo ei ole selitys huonolle käytökselle. Tuoreet äidit ovat kaikille tärkeitä ihmisiä, joita kohdellaan herkkyydellä ja erityisellä ystävyydellä. Saat varmasti hellää kohtelua, kun olet yhteydessä yllämainittuihin kohteisiin. Vauvan vuoksi lähdet nyt! Itseäsi tulet kiittämään siitä myöhemmin, et varmasti kadu, lupaan. Voimia nainen ja nauti pienestä!

Vierailija
9/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti pois sieltä, vielä kun olette hengissä!!!

Vierailija
10/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap? :(

Vierailija
11/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläistäähän se juuri voi olla kun kaksi toisilleen sopimatonta ihmistä ovat parisuhteessa ja sitten suunnittelemattomasti haluavat lapsen.

En puolestele miehen käytöstä, mutta ihan turhaa kuvitella että jokaisesta isästä kuoriutuisi heti se välittävä isä jos lapsi on kuitenkin saanut alkunsa "yllätyksenä" ja oli sinänsä alunperin suunnittelematon. Vanhemmuus on monelle todella suuri shokki, varsinkin jos parisuhde on jo muutenkin rakoillut pitkään ja taloudellinen tilannekin on mitä on.

Ilmeisesti tässä perheessä on taustalla muitakin stressitekijöitä, kuten työttömyyttä jonka johdosta mies on juonut päivisinkin.

Vierailija
12/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:36"]Äitiä ei synnäriltä päästetä ilman saattajaa vauvan kanssa, ei edes taksilla. Jos ei ole ketään muuta, niin sossusta laittavat hakijan. [/quote] No, hohhoijaa!

[/quote]

Miksi hohhoijaa? Näinhän se on. Ei se tarkoita, että lapsi otetaan huostaan, vaan äiti ja lapsi saatetaan kotiin.
[/quote]

Sinä tosiaan väität että yhteiskunnan instansseilla on aikaa toimia aikuisen ihmisen lapsevahtina?! :D

Vierailija
13/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetuntosi täysin hajalla ja kerjäät rakkautta osaksesi. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin poistua turvallisempaan paikkaan ja unohtaa koko mies. Vauva ei kestä yhtään kovaa kohtelua. Muista siis, että yksikin ravistus rikkoo vauvan aivovaurioiseksi tai kuolleeksi tai muu varomaton liike siltä humalaiselta isältä! Lohduttaudu sillä, että sinulla on ihana vauva, vaikka mies on alkoholisti, jonka mielessä on vain kuinka lievittää omaa pahaa oloaan viinalla. Sellaiselta ei kannata hakea rakkautta! Toivottavasti sinulla ei ole mitään päihdeongelmaa, mutta selvää läheisriippuvuutta on. Eroa!

Vierailija
14/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:42"]Uskooko joku oikeasti aloittajan jutun? Ei kukaan voi olla niin hullu, että antaa vastasyntyneelle tuollaisen kodin ja isän![/quote]

Ei kukaan voi olla niin tietämätön todellisuudesta, että tuo on tuhansien perheiden arkea Suomessa. Sen hulluudesta olen samaa mieltä, mutta hulluus on ikuinen ja ehtymätön luonnovara.

Vierailija
15/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut pk-seudulla, voin tulla autolla hakemaan sinut ja viemään lähimpään turvakotiin. 

Vierailija
16/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sinne turvakotiin heti. Ja rupeat sieltä käsin järjestelemään elämääsi ilman miestä.

Alkoholistia et rupea höösäämään!

Vierailija
17/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:47"]Ap? :(
[/quote]
Mies varmaan tuli kotiin ja he on taas niin onnellisia kun mies pyysi käytöstään anteeksi<3

Vierailija
18/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisit nyt ap! Moni on tarjonnut apuaan. Äkkiä pois sieltä, tärkeimmät tavarat vaan mukaan! Ja poliisille soitto totta kai.

Vierailija
19/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:45"]

Miksi et soira lukkosepälle ja vaihdata lukkoja. Heitä mies ulos!

[/quote]

Jos mies on kirjoilla asunnossa, ainoa tapa saada hänet pysyvästi ulos on hakea oikeusteitse häätöä. Ulos heittäminen tai lukkojen vaihtaminen on valitettavasti laitonta.

Vierailija
20/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap? Missä päin Suomea olet, pärjäätkö? Tarvitko apua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan