Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini tuli kylään ja varasti :(

Vierailija
15.08.2015 |

Eräs pitkäaikainen kaverini tuli kylään ja varasti design -mukini. Hänellä on ollut vakavia mt-ongelmia, mutta en voi silti hyväksyä tällaista. Varsinkin, kun itsekin olen taloudellisesti tiukilla, eikä minulla ole todellakaan varaa ostaa vastaavaa esinettä tilalle, vaikkei se mikään kovin arvokas olekaan. 

En haluaisi pistää kokonaan välejä poikki, mutta en voi katsoa asiaa läpi sormienkaan. Muki oli minulle tärkeä ja haluaisin sen takaisin. Miten ottaa asia puheeksi kaverin kanssa? Hän kuitenkin kiistää asian ja saa syyn suuttua minulle :(

Hän on luonteeltaan passiivis-aggressiivinen. Ei koskaan näytä negatiivisia tunteitaan, mutta on välillä ollut tietämättäni loukkaantunut minulle jostain, mitä olen sanonut, ja ollut pitkiä aikoja ottamatta yhteyttä, kunnes yhteinen kaverimme on kertonut minulle, että hän on loukkaantunut minulle ja olen pyytänyt anteeksi tietämättä oikein edes, mistä hän on ollut loukkaantunut. 

Luulen, että olen taas jotenkin tietämättäni loukannut häntä olemalla eri mieltä jostain, ja hän on kostanut minulle varastamalla kyseisen esineen.  

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:59"]

Oletko varma ettei muki löydy vielä asunnostasi?

[/quote]

Ei löydy, olen joka paikasta tietenkin etsinyt. Asunto on pieni, joten ei helposti huku. Muistan, että muki oli tiskipöydällä tai tiskikaapissa hävitessään. Ap

Vierailija
2/39 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet facebookissa niin voisit hyvä laittaa jonkinmoisen aloituksen mukin katoamisesta. Ihan sillä ajatuksella, että joku voi joskus nähdä mukin tällä varastajalla. Sulla on todistetta, että mukisi on kadonnut.

Kannattaa miettiä suhdettanne. Kaverisi on sairas mieleltään ja hyväksikäyttää sinun hyväluonteisuutta. Kerrot kaverisi ilmeisesti kostaneen?! Kaverit ei kosta. Hän ei ole kaverisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloitukseni on saanut niin paljon miinuksia? Tuntevatko alapeukuttajat piston sydämessään, koska ovat itsekin syyllistyneet kaverilta varastamiseen vai miksi ihmeessä? 

Jos ei kaveri itse ilmoita kohta minulle, niin harkitsen tuota fb-päivitystä. Ikävä vaan, että sitten syytönkin kaveri joutuu silmien alle negatiivisessa yhteydessä.

Muki ei ole mitenkään harvinainen, joten samanlaisen löytyminen ei vielä todistaisi varkautta. Ja hän on voinut myydä sen tai antaa lahjaksi jollekin. Ap

Vierailija
4/39 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:53"]

Pistä facebookiin ihmettelevä päivitys, mihin ihmeeseen voi yksi muki kadota, kun ei koko kämpästä löydy. Linkkaat siihen nämä kylässä olleet kaverisi ja kysyt, muistavatko he, mihin mahdollisesti laitoit mukisi.

[/quote]

tämmönen: Moikka Pipa, Papu, Pöpä ja Pypö! Heeeeelp!!! Mä on ihan et ääks! Mun muki on kadonnu! Sillon kun te olitte täällä! Tooooosi kumma juttu. Mulla oli muki kädessä.... rakas mukini. Se merkitsee mulle niin paljon. Auttakaa! Missä se ON!!! Jos todella välitätte musta... pliis kertokaa! En pysty nukkumaan enää. Vastatkaa!! Olen kiintynyt siihen mukiin ymmärrättekö!!!
[/quote]
Tai ihan vaan kuulostamatta dorkalta, että "Mun lempimuki on hävinnyt. Sattuiko kumpikaan teistä huomaamaan sitä missään? :("

Vierailija
5/39 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä arvoinen tämä muki on?

Henkilökohtaisesti voisin soittamalla kysyä mukista, mutten laittaisi Facebookiin mitään, jossa vihjaisin kenenkään kaverini varastaneen. Mielestäni se nyt on aika kummallista ja varsinkin jos et todellisuudessa edes tiedä, että kuka mukisi on vienyt ja voisi leimata joitakin aiheettomastikin.

Ja vielä tarkennuksena: en ole varastanut kavereiltani tavaroita, vaikka tätä mieltä olenkin.

Vierailija
6/39 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:44"]Miksi aloitukseni on saanut niin paljon miinuksia? Tuntevatko alapeukuttajat piston sydämessään, koska ovat itsekin syyllistyneet kaverilta varastamiseen vai miksi ihmeessä? 
[/quote]

Jos tällä logiikalla vihjailet muita ihmisiä varkaiksi, niin hieman menee oudoksi.

Vierailija
7/39 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä miinukset sitten johtuvat?

Vierailija
8/39 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mäkin etsinyt kadonnutta vaatettani facessa. Sen saa tehtyä kyllä syyttämättä ketään. Esim: "pöööh, nyt alko aamu huonosti! Mun rakaskultamussukkalempparimuki Villeroy Von Boch on totaalisen kadoksissa! Mihin voi kadota MUKI??? Toivottavasti tää ei ollu enne huonosta viikosta!?

Pliis, "Minttu" ja "Kimi", sanokaa että teillä on viimeinen havainto Villestä jossain oudossa paikassa??? Kaikki havainnot tärkeitä!"

Sitten kuva mukista ja teksti Wanted!

p.s. Se vaatteeni muuten löytyi :)

Vierailija
9/39 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on luonteeltaan passiivis-aggressiivinen. Lukekaapa tarkasti hänen kommenttinsa.

Vierailija
10/39 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:55"]

Taloudellisesti olet tiukoilla mutta silti löytyy jotain design-mukeja? Itsetutkiskelun paikka rahankäytön suhteen!

[/quote]

Tää niiiin liittyi asiaan.

Vierailija
11/39 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:20"]Olen mäkin etsinyt kadonnutta vaatettani facessa. Sen saa tehtyä kyllä syyttämättä ketään. Esim: "pöööh, nyt alko aamu huonosti! Mun rakaskultamussukkalempparimuki Villeroy Von Boch on totaalisen kadoksissa! Mihin voi kadota MUKI??? Toivottavasti tää ei ollu enne huonosta viikosta!?

Pliis, "Minttu" ja "Kimi", sanokaa että teillä on viimeinen havainto Villestä jossain oudossa paikassa??? Kaikki havainnot tärkeitä!"

Sitten kuva mukista ja teksti Wanted!

p.s. Se vaatteeni muuten löytyi :)
[/quote]
Mistä?

Vierailija
12/39 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se olin, otin kaffemukiksi, oli sen verran ruma etten arvannut, että kaivattaisiin. Tuon jonkun kolpakon tilalle ens kerralla.

T. Huoltomies

Vierailija
13/39 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:08"]

Minä se olin, otin kaffemukiksi, oli sen verran ruma etten arvannut, että kaivattaisiin. Tuon jonkun kolpakon tilalle ens kerralla.

T. Huoltomies

[/quote]

Muuten hauska, mutta ei voinut olla, koska muki hävisi illalla, jolloin kaverit olivat kylässä. Ap

Vierailija
14/39 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen oli tämä  kadonnut "design" muki?

Vierailija
15/39 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:27"]

T. Huoltomies

[/quote]

Muuten hauska, mutta ei voinut olla, koska muki hävisi illalla, jolloin kaverit olivat kylässä. Ap

[/quote]

Miten pystyt nimeämään yhden syyllisen, jos paikalla oli useita henkilöitä?

Vierailija
16/39 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:30"]

T. Huoltomies

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Todennäköisesti joku niistä henkilöistä, joka oli asunnossasi on vahingossa tiputtanut mukin ja rikkonut sen änkyräkännissä, siivonut sirpaleet pois. Siinä selitys kadonneen mukin mysteerille... Löydät joku päivä palasia piilotettuna kukkaruukkuun tmv.

Vierailija
17/39 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:39"]

T. Huoltomies

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Todennäköisesti joku niistä henkilöistä, joka oli asunnossasi on vahingossa tiputtanut mukin ja rikkonut sen änkyräkännissä, siivonut sirpaleet pois. Siinä selitys kadonneen mukin mysteerille... Löydät joku päivä palasia piilotettuna kukkaruukkuun tmv.

[/quote]

Asunto on niin pieni, että olisi kuultu, jos jotain olisi mennyt rikki. Ap

Vierailija
18/39 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:42"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:39"]

T. Huoltomies

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Asunto on niin pieni, että olisi kuultu, jos jotain olisi mennyt rikki. Ap

[/quote]

Jos asunto on pieni, niin kovin hankalaa on yhden henkilön ottaa sieltä mitään ilman että joku paikalla olevista ei huomaa. Vai olivatko kaikki muut vessassa yhtä aikaa, kun "epäilty" oli yksin mukin kanssa?

Vierailija
19/39 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin aika tarkka ennenkuin lähtisin syyttelemään kavereita varkaiksi. Yleensä ne kadonneet jutut löytyy parin päivän sisällä jostain päin kotoa. Oot aika hämärä jos faceen laitat tekstin. Varmistu nyt hyvä ihminen asiasta ennen kuin lähdet ketään syyttämään.

Vierailija
20/39 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuneesta on kulunut useampi päivä. Olen todellakin käynyt kaikki mahdolliset ja mahdottomat paikat läpi. Toivoin todellakin, että epäilykseni olisi osoittautunut vääräksi. Kaikkein ikävintä on, kun luottamus kaveriin on mennyt.

Asunto on pieni, mutta tässä on erillinen keittiö, johon ei ole näköyhteyttä. Kaveri rupesi käyttäytymään oudon hiljaisesti, vaikka yleensä on suuna päänä. Toinen kaveri oli koko ajan kanssani toisessa huoneessa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme