Lapsi ei jää isän hoitoon (5v). Teenkö väärin?
Meillä on poika, joka ei jää isän hoitoon. Olen ollut kotiäitinä koko lapsen elämän ja nyt tahtoisin aloittaa osa-aikaisen opiskelun. Lapsi ei jää isän hoitoon edes kauppareissun ajaksi. Mitä teen?
Kommentit (25)
Jätät sen lapsen isän luo hoitoon. (Aivan älytön tilanne kyllä..)
Miten niin ei jää? Lähtee omin neuvoin perääsi?
Mun esikoinen oli samanlainen. Jäi ikkunaan huutamaan, jos lähdin vaikka koirien kanssa lenkille illalla. Lähdin silti ja isä hoiti tilanteen. Enhän mä nyt hyvänen aika sentään voi antaa lapsen ripustautua muhun 24/7.
Ai teetkö väärin? Olet tehnyt niin jo 5 v jos annat lapselle tuollaisen vallan ettet itse pääse mihinkään.
Otsikon kysymykseen vastaus: olet tehnyt väärin jo 5 vuotta
Lapset ovat niin vähän aikaa pieniä, että en haluaisi olla tahallani julma. Toisaalta mies ei oikeastaan pidä siitä, että jätän lapsen kun hän hätääntyy. Pattitilanne!
5v kuuluis pystyä jäämään vaikka naapuriin kaupasa käynnin ajaksi ja viikoksi mummolaan
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:09"]
Ai teetkö väärin? Olet tehnyt niin jo 5 v jos annat lapselle tuollaisen vallan ettet itse pääse mihinkään.
[/quote]
Voiko tämä vaikuttaa lapsen psyykeeseen (liika valta)? :(
ap
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:10"]Lapset ovat niin vähän aikaa pieniä, että en haluaisi olla tahallani julma. Toisaalta mies ei oikeastaan pidä siitä, että jätän lapsen kun hän hätääntyy. Pattitilanne!
[/quote]
Onhan se julmaa että lapsella on isä johon lapsi ei luota.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:10"]
Lapset ovat niin vähän aikaa pieniä, että en haluaisi olla tahallani julma. Toisaalta mies ei oikeastaan pidä siitä, että jätän lapsen kun hän hätääntyy. Pattitilanne!
[/quote]
Et ole julma jos poistut kotoa, hyvänen aika. Kannattaa aloittaa miettiminen siitä miksi olet antanut tämän tapahtua, miksi lapsi hätääntyy kun poistut?
Mun mielestä kuulostaa vain siltä, että mies halua olla lapsensa kanssa. Isät takuuvarmasti keksivät keinot saada jo tuon ikäisen lapsen viihtymään ilman äitiä kotona, JOS vain haluavat.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:08"]Mun esikoinen oli samanlainen. Jäi ikkunaan huutamaan, jos lähdin vaikka koirien kanssa lenkille illalla. Lähdin silti ja isä hoiti tilanteen. Enhän mä nyt hyvänen aika sentään voi antaa lapsen ripustautua muhun 24/7.
[/quote]
Et voi alkaa myötäilemään ihan liikaa sitä lasta, kun sä vaan pahennat ja pitkität tilannetta. Se on varmaan nyt äitiriippuvaisessa vaiheessa, mutta lapsenkin turvallisuus tulee muusta kuin siitä että sä olet vieressä koko ajan. Onhan se kiva että joku kaipaa, mutta teet lapselle väärin jos mitenkään ruokit sen epävarmuutta.
Oliko lapsi pienempänä isän kanssa kaksin vai oletko hoitanut yksin tämän 5 vuotta?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:11"]
[/quote]
ap
[/quote]
Vaikea sanoa, mutta ala kiireesti korjaamaan tilannetta. Miten luulet lapsen pärjäävän eskarissa, koulussa?
Kuullostaa muutenkin oudolta isän HOITOON jättäminen. Isän pitäisi olla tasavertainen vanhempi. Olen eronnut lasteni isästä, mutta koskaan lapset ei mene isälle HOITOON.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:17"]
[/quote]
ap
[/quote]
Vaikea sanoa, mutta ala kiireesti korjaamaan tilannetta. Miten luulet lapsen pärjäävän eskarissa, koulussa?
[/quote]
Hän on muiden lasten kanssa sinänsä taitava, jopa kiero sillä tavalla, että kiusaa toisia vain piilossa jne. En siis pelkää että hänestä tulee kiusattua tai lapsi, joka itkee nurkassa yksin koko päivän. Liika valta on ehkä tehnyt hänestä jopa vahvan..?
ap
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:19"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:17"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
Hän on muiden lasten kanssa sinänsä taitava, jopa kiero sillä tavalla, että kiusaa toisia vain piilossa jne. En siis pelkää että hänestä tulee kiusattua tai lapsi, joka itkee nurkassa yksin koko päivän. Liika valta on ehkä tehnyt hänestä jopa vahvan..?
ap
[/quote]
Ei ole yhtään parempi että lapsesta tulee kiusaaja, kuin että tulisi kiusattu...
Tuota. Et voi ap olla tosissasi. Olet tehnyt jo nyt lapsellesi karhunpalveluksen. Nyt ryhdistäydyt.
Terv. Kasvatuksen ammattilainen ja äiti
Öh... Lapsenko annat moisen päättää?