Mikä tekee miehestä "jännämiehen"?
Usein kuulee valitusta siitä, miten naiset lankeavat renttuihin, jännäpoikiin yms.
Mietin nyt, että mikä tekee miehestä tällaisen.
Esim. oma miesihanteeni on tatuoitu, pitkätukkainen taiteilija, jolla ei ole säännöllistä 9-17 työtä tai tasaista elämää eikä haaveita omakotitalosta, kultaisestanoutajasta ja lapsista. Tämä ei kuitenkaan sulje pois kunnollisen miehen piirteitä, kuten luotettava, ystävällinen, älykäs ja hellä. Usein tuntuu, että tietyt ulkoiset merkit miehissäni saavat aikaan reaktion, etten saisi valittaa mistään, kun itse olen tuollaisen huonon miehen valinnut.
Kommentit (3)
Minä pidän jännittävistä ja maskuliinisista miehistä. Tästä syystä minuun vetoaa mies, joka tekee aidosti omia valintoja elämässään eikä esim. ajaudu suhteeseen tai saamaan lapsia.
Unelmieni mies ei halua lapsia eikä tavanomaista lapsiperhe-elämää, hän on ennakkoluuloton ja kokeilunhaluinen, valmis seikkailemaan kanssani ja tekemään myös töitä arvostamiensa asioiden eteen. Intohimo elämään ja nauttiminen pienistäkin asioista ovat minullekin tärkeitä juttuja. Yrittäjyys ja koulutus ovat myös asioita, joita arvostan ja joissa teen itsekin paljon töitä.
N39
Mulle on ihan sama mihin aikaan käy töissä, kuhan käy. Eikä tarvi olla vaarallinen, epäluotettava tai tyhmä, mieluumminn päinvastaista. Mutta ois oltava joku oma juttu elämässä, ei vain tavoitteena asuntolaina, lapset, auto ja yhteinen hoivakotipaikka. Ei tarvi tavotella kuuta taivaalta, maailmankiertuetta bändinsä kanssa tai kirjallisuuden finlandiaa. Pitäs olla intohimo ja palava halu tehä jotain omaa, ihan mitä vaan. Ettei elämä ois töistä kotiin ja lauantaisen saunan jälkeistä oottelua.
Jännäpoika? En osaa päättää onko toi sana söpö vai juntti.