Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ruoka-apua

Vierailija
18.12.2014 |

Oisko mistään mahdollisuutta saada ruoka-avustusta? Olen kysellyt eri tahoilta, mutta avustukset ovat loppuneet. Seurakuntaan voin olla yhteydessä vasta maanantaina. Joululahjat saimme lapsille Hopen  kautta. Sossuun ei ole asiaa kun tulot ovat juuri sen verran ylitse että ei saa sieltä mitään. Perheen nettotulot 2000 e kuukaudessa, 2 aikuista ja 2 lasta. Asumiseen menee eniten rahaa (noin 950e+sähkö 50e), mutta luottotiedottomana asunnon vaihto ei ole helppoa ja räyhäalueelle ei voi lasten kanssa muuttaa. Kotivakuutus on pakollinen ja sen maksu oli tässä kuussa.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutus n. 47 e.

liikennevakuutus 100 e

tapaturmavakuutus lapsille 10 e

Mulle eräs lääkäri sanoi, että sairausvakuutusta ei lapsi välttämättä tarvitse kun Kela tulee niissä hyvin vastaan, mutta tapaturmavakuutus kannattaa lapsilla olla.

Vierailija
2/51 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vuokranantajalta se määräys että kotivakuutus on oltava. Ehkä 200 e voitas asumiskuluissa säästää,jos vaan löydettäs sopiva asunto. Toisaalta sen summan helposti häviää, jos tarvii autolla paljon ajaa. Asutaan isossa kaupungissa,jossa vuokrataso suht. korkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ilmaiseksi juuri mitään ole saanut. En saa asumistukea ja en sossusta rahaa. Ei ole mitään omaisuutta myytävänä. Ei omisteta edes televisiota,eikä sohvaa kun ei ole ollut rahaa niiden hankkimiseen. Astianpesukone on ilman asentamista kun sen vuokrasopimuksen mukaan saa tehdä vain huoltoyhtiö ja maksu 100e. Se asumisoikeusasuntokin on laitettu pois ja kaikki lainat on ulosotossa mitä jäljelle on jäänyt. Niitä maksan sitten kun on työtuloja. Onneksi on lähiaikoina tulossa työtä, vaikka taloudellinen tilanne ei silti kohene kun ulosotto vie omansa.

Kait sitä itseään voi loputtomiin syyttää mutta ei se paranna tilannetta. Saatiin jälleen lainattua rahaa. Ehkä jossain vaiheessa päästään edullisempaan asuntoon. Mun pitää päivähoitoon jälleen ilmoittaa muuttuneet tuloni.Päivähoitomaksut 190 euroa/kk kun aiemmin ollut välillä töissä. Mutta nyt nettotulo on 1200 e jos lapsilisät lasketaan mukaan.

Vierailija
4/51 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 2200 e nettotulot. Mulle tulee liiton kautta rahat ja mies saa pienen eläkkeen.

Vierailija
5/51 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
6/51 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:19"]

Kilpailuta vakuutus. Ei mullakaan ole kotivakuutusta.

[/quote]   Sulla ei kotivakuutusta??? Useimmissa asunnoissa se kyllä on PAKOLLINEN! Eli ei sitä voi jättää pois. Halvimmillaan Ap saanee sen n 100e, ei ainakaan edullisemmin.

[/quote]

OT.... Ei mullakaan ole koskan ollut kotivakuutusta, vaikka 20 vuotta olen jo omillani asunut. Ei mulla ole mitään henki/sairaus/mikä lie vakuutustakaan, en edes lapselle aikoinaan ottanut. Hyvin on pärjätty ilman, eikä kukaan missään koskaan ole vaatinut kotivakuutusta.

[/quote]   OK! Jos sulla OT talo niin siellä se ei kait sitten ole pakollinen mutta aso ja vuokra-asunnoissa on. 

[/quote]

Ei se kyllä pakollinen ole kaikissa vuokra-asunnoissa. Mulla ei ikinä ollut vuokralla asuessa vakuutusta, eikä sitä ole tarvinut ollakaan.

Vierailija
7/51 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 14:12"]

Just joo... OT= Off Topic... Ja vuokra-asunnoissa aina asunut, 3:ssa yhteensä, eikä koskaan vuokranantaja ole kysellyt kotivakuutuksen perään. Joten se siitä pakollisesta.

[/quote]

Arvaapa paljonko joudut maksamaan vaikka tulipalon tai vesivahingon sattuessa. Vinkkinä, paljon enemmän kuin olet säästänyt ilman vakuutusta.

[/quote]

Arvaapa paljonko jouduin maksamaan kun meidän vuokra-asunnossa kävi vesivahinko? En senttiäkään. Ei se meidän vika ollu että sieltä putket petti.

Vierailija
8/51 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/51 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:19"]

[/quote]   Sulla ei kotivakuutusta??? Useimmissa asunnoissa se kyllä on PAKOLLINEN! Eli ei sitä voi jättää pois. Halvimmillaan Ap saanee sen n 100e, ei ainakaan edullisemmin.
[/quote]

Ei todellakaan ole.

Vierailija
10/51 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:19"]

[/quote]

OT.... Ei mullakaan ole koskan ollut kotivakuutusta, vaikka 20 vuotta olen jo omillani asunut. Ei mulla ole mitään henki/sairaus/mikä lie vakuutustakaan, en edes lapselle aikoinaan ottanut. Hyvin on pärjätty ilman, eikä kukaan missään koskaan ole vaatinut kotivakuutusta.
[/quote]

Niin. Oon elänyt jo 50 vuotta ilman vakuutusta ja henki pihisee!

Vierailija
11/51 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin lopettakaa jo se jankkaus ettei kotivakuutusta tartte. Se ei ole ketjun aihe. Ja tietysti te kaupungin kämpissä asuvat luuskat ette sellaista edes saisi joten olkaa nyt jo hiljaa.

Vierailija
12/51 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:16"]

No niin lopettakaa jo se jankkaus ettei kotivakuutusta tartte. Se ei ole ketjun aihe. Ja tietysti te kaupungin kämpissä asuvat luuskat ette sellaista edes saisi joten olkaa nyt jo hiljaa.

[/quote]

Mä kyllä asun yksityisen vuokra-asunnossa, jossa ei mikään kotivakuutus pakollinen ole. Eikä ole myöskään tapana omaa huolimattomuuttani aiheutella vesivahinkoja tai tulipaloja.

Vierailija
13/51 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ulkonäkö kestää ala käymään muutaman kerran viikossa strippaamassa. Helposti saa 500 e illassa. Monien kauppujen takana olevissa roskiksissa on monesti ihan syömäkelpoista ruokaa eli ei muuta kun alatte freeganeiksi.

Vierailija
14/51 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä on mennyt luottotiedot? Mistä saatte rahaa?

Mistä päin olet?

Vierailija
15/51 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäystä sen verran, että asumistukeen ei ole oikeutta.  Päivähoitomaksut ovat rästissä, koska yksinkertaisesti rahat eivät riitä niiden maksamiseen.  Ensi vuonna olisi minulla vasta työtä. Mieheni on työkyvyttömyyseläkkeellä. 

Vierailija
16/51 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus, vuokara ja sähkö... missäs ne muut rahat on?

Toimeentulotuen perusosa on 2 aikusta ja 2 alle 10v 1396€ ja teidän tulot oli yli tuon? Jos kotivakuutus on 400€ kerralla, niin kannattanee tehdä sille asialle jotain ennen ensi joulua.

Vierailija
17/51 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme eri opintolainaa ulosotossa. En ilman niitä olisi pystyt opiskelemaan. Sitten olen joutunut pari kertaa ottamaan pankkilainaa. Pahin moka oli kun hommattiin asumisoikeusasunto kun ajateltiin siten säästävämme. Liian paljon oli siis eri lainoja ja kuluja alkoi olemaan enemmän kuin tuloja. Jossain vaiheessa tuli vippiyhtiöt hätiin. 

Vierailija
18/51 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakiitus ei yleensä ole kovin kallis. Sitäkin voi siirtää! Ja varmasti halvemmalla saa asunnon muualta. Jos ette saa tt tukea niin silloin täytyy pärjätä. Osta halpoja leipomis tarvikkeita ,leivo ja tee halpaa ruokaa! Myy tavaroita, kysy lainaan joltain..

Vierailija
19/51 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärsinkö oikein, että lapset ovat päiväkodissa vaikka sinulla ei ole töitä?

Vierailija
20/51 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapset on päivähoidossa, jos molemmat vanhemmat ovat kotona?