Mieheni sanoi vievänsä vauvan :(
Aloin jutustella ihan vain hypoteettisesti siitä, mitä tapahtuu, jos me joskus eroamme. Sanoin, että toivon, että mies asuu lähellä, jotta voi tavata lasta paljon. Vauva ei ole vielä edes syntynyt, syntyy vasta kesällä. Mies katsoi mua pitkään ja sanoi, että lapsi jää hänelle. Siitä ei kuulemma edes keskustella. Voiko se tehdä niin? Mä lähetin heti isälle viestin, ja kysyin, miten voidaan estää tuo tapahtumasta. Isä lupasi selvitellä asioita. Mua alkoi pelottaa ihan tosissaan, vaikka me ei ollakaan eroamassa. Tietääkseni...
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:06"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:01"]
Te ootte siis eroamassa vai.. ? Ei tuollaisia mietitä, paitsi jos sisimmässä tietää jo, vaikka ei tunnusta itselleen, että ero häämöttää..
[/quote]
Toivottavasti ei, mutta eihän koskaan tiedä, mitä elämässä tapahtuu. En mä kuitenkaan täysin tyytyväinen nykytilanteeseen ole. Mutta voihan olla, että asioita ei ehdi enää miettiä niin paljon, kun on vauva talossa.
ap
[/quote]
Parisuhdeen tilanne ei ainakaan parane vauvavuotena.. yleensä.
Tollainen valtapeli parisuhteessa mitä ylipäätään harrastatte on jotenkin ei-niin kivan parisuhteen merkki.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 23:25"]
tilannehan on se että lapsen äiti taisteli pojastaan vaikka ei ollut kykenevä huolehtimaan tästä. Alkoholia joi joka päivä, seurusteli narkkareiden kanssa ja käytti luultavasti itsekin lääkkeitä. Mies olisi antanut lapsen asua äitinsä luo jos tämä olisi hänestä kyennyt huolehtimaan. Otti pojan itselleen ja taisteli tästä kun näki ettei äitinsä luona elosta voi tulla mitään hyvää. Koska minä en ole tuollainen on se hänelle selvää että lapset kanssani tulevat jos huonosti käy. :) Hänen mielestään lapsen paikka on ensisijaisesti äitinsä luona.
[/quote]
Jännä juttu sikäli, että mun mielestä tällaisessa tapauksessa lapsen paikka on siellä, missä sisaruksetkin ovat. Ja koska sinä et varmaankaan asu lastesi isoveljen kanssa jos eroat miehestäsi, niin... Vaikka sovittavia juttujahan nämä tietysti ovat. Tuntuu vaan ajatuksena tosi pahalta, että aikuisten erotessa myös sisarukset erotetaan toisistaan. Varsinkin jos ei olisi kyse edes vuoroviikkojärjestelystä.
Minkä maalainen lapsesi isä on? Joissakin kulttuureissa pidetään itsestään selvänä, että lapsi kuuluu isälle ja isän sukuun - mutta milläs todistat, kuka on oikeastaan isä.
Nyt onkin jo hyvä sopia, että mies aloittaa vauvan kanssa yörumban heti kun kotiudutte, vaikka se olisitkin sinä joka imetät. Mutta kyllä yömaitoa voi varata pulloonkin, niin saat sinäkin levätä välillä.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 07:54"]
Minkä maalainen lapsesi isä on? Joissakin kulttuureissa pidetään itsestään selvänä, että lapsi kuuluu isälle ja isän sukuun - mutta milläs todistat, kuka on oikeastaan isä.
Nyt onkin jo hyvä sopia, että mies aloittaa vauvan kanssa yörumban heti kun kotiudutte, vaikka se olisitkin sinä joka imetät. Mutta kyllä yömaitoa voi varata pulloonkin, niin saat sinäkin levätä välillä.
[/quote] Aloittajan mies on suomalainen,ja aloitaja on aiemmissa keskusteluissa sanonutettä mies ei ainakaan aio mitään yösyöttöjä hoitaa tai vaihtaa vaippoja, siksi aloittaja on jo palkannut lastenhoitajankin joka olisi välillä töissä öisinkin jotta vauva ei häiritse parisuhdetta.
Mun ex-avopuoliso kertoi mulle että jos meille tulee ero, hän vie multa lapset.
Häh, olin 20v enkä ollut moista edes vielä harkinnut. Ei tullut avioliittoa eikä lapsia vaan ero. Onneksi
On luonnollista pohtia eron mahdollisuutta odotusaikana. Se on myös menettämisenpelkoa.
Sullehan sanottiin jo että mies haluaa muksun jotta saa sut sidottua itseensä. Ensin raskaus- ja vauva-aika niin että et juokse vieraissa, ja sitten nyt näköjään varmistaa sen että et lähde sillä että uhkailee vievänsä lapsen.
Mä en usko, että tää on oikea muru. Jokin ei täsmää...mutta joka tapauksessa, on käytännössä mahdotonta isän saada vauvan lähihuoltajuus erotilanteessa. Ehkä jos äiti on todistettavasti narkkari, pahasti alkoholisoitunut, psykoosissa tai vankilassa. Tai on todistettavasti pahoinpidellyt vauvaa.
Mä olen yh-isä. Ja hooitanut lapset vauvasra lähtien. Äiti teki sen virheen et häippäs toisen miehen mukaan ilman lapsia. Se saa lapset jonka luo lapset erossa jää. Jos vanhemmilla ei isompia ongelmia taustalla.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 10:10"]
Jos ette ole naimisissa niin lapsen isä ei ole edes isä virallisesti ennen isyydentunnustamista. Lisäksi olet yksinhuoltaja jos ette tee sopimusta yhteishuollosta isyydenselvittämisen yhteydessä.
[/quote] Muru on naimisissa, vaikkei varmaan olisi (eikä raskaana) jos mies tietäisi että muru pani toista ollessaan työmatkalla viime vuonna.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 12:10"]
Mä en usko, että tää on oikea muru. Jokin ei täsmää...mutta joka tapauksessa, on käytännössä mahdotonta isän saada vauvan lähihuoltajuus erotilanteessa. Ehkä jos äiti on todistettavasti narkkari, pahasti alkoholisoitunut, psykoosissa tai vankilassa. Tai on todistettavasti pahoinpidellyt vauvaa.
[/quote] Sanoisin että muru yrittää väkisin nyt vääntää juttua, ja siksi "uskottavuus" kärsii.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 16:33"]Sullehan sanottiin jo että mies haluaa muksun jotta saa sut sidottua itseensä. Ensin raskaus- ja vauva-aika niin että et juokse vieraissa
[/quote]
Paitsi että Muru kerkes jo vieaisiinkin raskausaikanaan, tosin mies ei tietenkään sitä tiedä.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 16:33"]Sullehan sanottiin jo että mies haluaa muksun jotta saa sut sidottua itseensä. Ensin raskaus- ja vauva-aika niin että et juokse vieraissa
[/quote]
Paitsi että Muru kerkes jo vieaisiinkin raskausaikanaan, tosin mies ei tietenkään sitä tiedä.
[/quote] Häh? Sehän kävivain kahvilla? Vai onko täällä ollut joku ketju mitä en ole nähnyt siitä miten kävi? Työ todellakin häiritsee palstailua, ei pysy muru-saagassa kärryillä =D
Luulisin että kyseessä on muru (?)
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 18:42"]
[/quote]
[/quote]
Mitä? En kyllä varmasti ole käynyt vieraissa raskausaikana. Hyi kamala. En voisi kuvitellakaan, että jonkun vieraan ihmisen yhtään mitään olisi minussa, kun mulla on tämä vauva tässä.
ap
Miltäs ne abortit nyt tuntuu kun odotat vauvaa? Oletko puhunut niistä neuvolassa?
Voihan vauva.. jos teille tulee ero lapsi varman huostaanotetaan ku äiti on moraalton, holtiton paneskelija ja valehtelija, ja isä vetää huumeita.