Äitiyspakkaus 2014, vieläkin kestovaippoja
Eipä sitten Kela kuunnellut äitejä, kun kysyttiin turhinta tuotetta äp-pakkauksessa. Taas on väkisin tungettu kestot mukaan, vaikka niitä ei sinne haluttu.
Ei edes kaikki kestoja käyttävät halua niitä käyttää. Ekologisempaa on tehdä ne ite jämäkankaista yms kierrätysmateriaaleista eikä verottaa kalliilla vaipoilla pakkauksen sisältöä. Olen pettynyt.
Ja huom! Pakkaus kustannetaan verorahoilla, ei se meille ilmainen ole.
Kommentit (53)
mä sain kaverini 2014 pakkauksen vaipat koska hän ei niitä ala käyttämään, no joo turhaa hänelle, mutta molemmat vaipat on hyviä ja kelpasi meille.
Voi miten hyvä uutinen. Missä kuvalinkki?
Vai ihan 2014 pakkaus. Sulla on sisäpiirin tietoa siis, sitä kun ei ole edes julkastu vielä.
En osaa ommella itse.
Terv. kestovaippoja käyttävä äiti (joka tosin ei ottanut eikä aio tälläkään kerralla ottaa pakkausta)
Musta taas se lorukirja on ihan turha. Lorut on typeriä, ruotsi ja saame turhia, kuvat on niin huonoja ettei niitä viitsi katsoa äiti eikä lapsi. Olis edes kauniita kuvia.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 21:36"]
En osaa ommella itse.
Terv. kestovaippoja käyttävä äiti (joka tosin ei ottanut eikä aio tälläkään kerralla ottaa pakkausta)
[/quote]Siis sinä käytät kestovaippoja? Entä mitä vaippoja lapsesi käyttää?
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 21:39"]
En osaa ommella itse.
[/quote]
Voi vitsi miten oli hauska juttu! Ihan naurattaa täällä kotiruudun ääressä.
Heh, ai että ekologisempaa olis tehdä jämäkankaista. No, on se uusista kankaista tekeminen edelleen ekologisempaa kuin käyttää kertakäyttövaippoja, joten aika turhaa nillitystä.
Mulla vaipat on nyt toisella lapsella käytössä, osan olen ostanut/saanut käytettynä. Imut on kaikki ostettu käytettynä.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 21:41"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 21:39"]
En osaa ommella itse.
[/quote]
Voi vitsi miten oli hauska juttu! Ihan naurattaa täällä kotiruudun ääressä.
[/quote]No itsepähän sanoit että käytät.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 21:43"]
Heh, ai että ekologisempaa olis tehdä jämäkankaista. No, on se uusista kankaista tekeminen edelleen ekologisempaa kuin käyttää kertakäyttövaippoja, joten aika turhaa nillitystä.
Mulla vaipat on nyt toisella lapsella käytössä, osan olen ostanut/saanut käytettynä. Imut on kaikki ostettu käytettynä.
[/quote]
En sanonut. Sanoin, että käytän kestovaippoja, en kellä niitä käytän. Voinhan mä käyttää niitä vaikka siivousluuttuina, sitähän ei lauseessa lue.
Ps. Gricen maksiimit.
Just mun yks kaveri joka saa ens vuonna vauvan, hihkas että "ihanaa, kestovaippoja!" Mutta hän onkin ulkomaalainen..olisiko aihetta iloita mielummin että meillä on tälläinen kiva systeemi? Anna vaikka jollekkin tutulle, kaverille jos sulla niitä on etkä ite kerta tarvii..
Jaha, täällä menee taas lainaukset sekaisin, kun kaksi viestiä on numerolla 10.
Ketäköhän nyt tarkoitat? Työttömätkin maksaa veroja...eli ehkä tarkoitat sitten mamuja tms jotka eivät vielä ole saaneet Suomen kansalauísuutta....en tiedä saavatko tuota pakkausta vaiko ei.
munki mielestä pakkauksen sais antaa vaa kerran, ensisynnyttäjälle. seuraavalle lapselle jää ekan pakkauksen vaatteet. siin säästää sekä rahaa, että luontoa. aion kokeilla kestoilun esikoisen kanssa ja ostin myös netistä äitiyspakkauksen kestoja muilta, jotka ei tarvinnu niitä. "mamuja" hmm... kaikki joilla on oikeus sosiaaliturvaan suomessa saavat äitiyspakkauksen sekä työttömyyskorvausta jos ovat työttöminä. kansalaisuus ei liity mitenkään sosiaaliturvaan. määräaikainen tai vakituinen oleskelulupa riittää kelalle ;) ihan näin yleisesti tiedoksi vaan. harmi kun suomalaisetkaan ei tiiä miten asiat menee täällä omassa maassa. mut sit kehtaa arvostella muita
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 11:17"]
Mun mielestä äitiyspakkaus pitäisi antaa vain niille perheille joissa on maksetty veroja työtuloista edellisen verovuoden aikana. Menisi niille joille kuuluukin. Sossupummit voisivat anoa sitä vaikka kirkolta joka voisi ostaa muutaman pakkauksen diakoniatyötään varten.
[/quote]
No siinä kyllä kääntyis äitiyspakkauksen alkuperäinen tarkoitus ihan päälaelleen. Kai tiesit, että alun perin äitiyspakkaus jaettiin vähävaraisille perheille? Jos verorahoja halutaan säästää, voitaisiin lopettaa äitiyspakkauksen jakaminen hyvätuloisimmille perheille, joilla on varmaan varaa hankkia juuri haluamansalaiset varusteet vauvalle.
Mihis av-mammojen salapoliisitaidot nyt katosi? Moni kyselee kuvalinkkiä, kun ei kelan sivuilta löydy, hoh hoh.
Eihän sitä sieltä löydykään, mutta esim tavarantoimituslistat kilpailutusten perusteella kyllä löytyy.
Ja en varmasti laita teille valmista linkkiä siihen. Siinähän kaivatte niiden iänikuisten blogienne sijaan. :D
Terv. ap
Mietin samaa liittyen että mistä nämä ihmiset tietävät mitä aitiyspakkaus sisältää kun itse en sitä vielä tiedä ja nyt on jo tammikuu 2014 ja nämä viestit on kirjoitettu jo viime vuoden puolella ;)
Miten me suomalaiset osataanki olla niin tyytymättömiä ja naristaan joka asiasta. Eikö se nyt jumaliste ole hyvä että saa sen pakkauksen ja avustusta, ilmaista tavaraa? Nii miksi se pitää aina kätistä? Jos et tarvi vaippoja tai housut on väärän väriset niin lahjoita ne vähävaraisille, lähetä vaikka afrikkaan! Tajua tällasta paapottujen ihmisten kätinää! Sapettaa! Mmmmbf!!!
Jossakin lehtijutussa sanottiin kuukausia sitten, että vieläkin on kestovaippoja.
En nyt sitten tiedä mitä teen tuon äitiyspakkauksen kanssa. Odotan esikoista ja jos haen heti äitiyspakkausta kun pystyn (helmikuun puoliväli), saisin varmaankin tuon vanhemman, ja jos taas odottaisin hakuajan loppupuolelle (huhtikuun puoliväli), ehkä jo uuden. Ei vaan tiedä kumman haluaa, kun uutta ei ole julkistettu. :(
Tämä siis sarjassamme turhat huolet, olen tosi innoissani ja kiitollinen äitiyspakkauksesta, oli se kumpi hyvänsä.
Onneksi on kestovaippoja!!!
Haluamme toimia ekologisesti oikein. Hyvä Kela!!