Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaus on oikeasti pilannut vartaloni

Vierailija
22.07.2008 |

...tai siis raskaudet.

Tällainen vartalo on, kun raskaus on pilannut sen oikeasti:

Rinnat - ovat tyhjät, ohutta hauraan tuntuista nahkaa, mutta isot. Nännit roikkuu suurina alaspäin. Syvät valkoisiksi muuttuneet, mutta leveät raskausarvet tekee niistä entistä hauraamman tuntuiset. Ulottuvat rinnanalueen ja navan puoleenväliin.

Maha - alhaalat maha roikkuu niin oahasti, ettei näy vilaustaustakaan häpykarvoituksesta. Roikkuu n.15cm reisien päällä paksuna löysänä nahkana, joka on todella muhkuraista (ns. kuollutta rasvaa) ja myös syviä ja leveitä, valkoisia raskausarpia. Tuon mahanalus hikoilee pahasti, häpykumpu on aina litimärkä hiestä.

Myös navan yläpuolella oleva vatsa-alue roikkuu yhtä pahasti, eli napaa ei näy tämän takia. Mutta napa muokkaa maharoikkoa siten, että edestäpäin katsottuna "ylämaha" roikkuu kehdessa helmassa. Myös rintojen alla yksi pieni makkara; johtuu siis yli löysästä venyneestä ihosta.

Tällainen on minun vartaloni kahden ihanan raskauden jäljiltä.

En päivääkään ole katunut raskauksiani, päin vastoin.

Mutta halusin vain kertoa kun niin monet valittaa "raskaus pilasi vartaloni", ja kyseessä onkin hieman roikkuvammat rinnat kuin ennen, hieman löllömpi maha, tai pinei pömppis... eli normaalin synnyttäneen naisen näköinen.

Minun vartalostani ei tulee enää koskaan siedettävän näköistä, vaan on jotakin aivan järkyttävää koko loppu elämäni.

Kirurgin veitselläkään siitä ei saisi kaunista, sillä vaatisi niin paljon kursimista, ettei niiden jättämät jäljet olisi yhtään sen kauniimpia.

(Eikä kyllä iki päivänä olisi niin paljon rahaa, mitä se vaatisi... ennemmin maksan sitä omakottalon lainaa, kuin samasta summasta vartalonmuokkausta, jonka lopputulos ei olisi edes suht normaalia tasoa.)

Ajatusten kulkua iltamyöhään...

:)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

entiset heidiklumimaiset säihkysääreni ovat nyt kuin perunapeltoa...sonikohjuja, turvotusta, kengöän numero nousi kahdella...särkyä...

johon auttaa vain mummojen orudis

---

selkään tuli krooninen iskias

---

ja lisäkiloja 5 kg

-- ja nauru katosi ..

krooninen.väsymys tuli tilalle

Vierailija
2/23 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuulin tuosta leikkausmahdollisuudesta työterveyslääkäriltäni.

Tuollainen plastiikkakirurginen toimenpide "veloituksetta" on mahdollinen, jos vaarana on terveys tms.

Ja koska tuo erittäin pahasti roikkuva vatsanahka tosiaan on infektioriski, niin saisin tuon leikkauksen tehdä "valtion piikkiin". Tosin jono olisi jopa vuoden mittainen.

Tuo leikkaus on niin radikaali, että riski haitoista on turhan suuri. Etenkin minulla jolla kuodstyyppi todella huono.

Esim. joillakin naisilla jo pelkkä sektiohaava saattaa olla loppuelämän kipeä, eikä siis parane koskaan. Niin tuossa leikkauksessa avataan kuitenkin koko maha pysty ja vaakatasossa aina lanteille asti, ja jopa napa irrotetaan jne. Leikkaus on siis todella suuri.

Onhan siitä olemassa todella hyviäkin tuloksia, mutta ne on harvassa.

Rintojen kohotukseen siis menisin vaikka heti sen puoleen, miten hyviä tuloksia niissä saadaan aikaan. Mutta vaikka saisin rahat kokoon, niin silti minua ensinnäkin pelottaa itse leikkaus ja siitä toipuminen; kivut. :(

Ja minun kudostyypillä; ei niistä kauniita silti saataisi, vaan ehkä hieman paremmat.

Mutta onneksi on hyviä tukialusvaatteita sekä vaatteilla saa peitettyä hyvin. :)

Onneksi on lottovoitto takana; aviomies joka edelleen kehuaa vartaloani ja on ylpeä siitä, että se on jaksanut kantaa kaksi lasta. :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ole kiva, kun kuulee lähipiiriltä" rupsahtanut" kommentteja...itsestään

t. nro 21 - entinen säihkysääri

( ps. olisi kannattanut minunkin vakuuttaa nuorena sääreni...kuten oikea heidi

klum)

Vierailija
4/23 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ap äiti. Ole ylpeä siitä. Ulkonäkö ei ole maailman tärkein asia. Vaan oma ja lasten terveys. Näin ajattelen minä.

Vierailija
5/23 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestivät kyllä ekan kaksosraskauden ja suonikohjuja on ollut jonkin verran nuoruudessakin. Mutta toisen raskauden jälkeen suonikohjut ovat olleet aivan järkyttävät!! Niitä on molemmissa säärissä enkä kehtaisi enää mennä uimaan tai näyttämään jalkojani muutenkaan:((((. Ei nämä näin pahoiksi olisi menneet ilman raskauksia.

Kaksosraskaudesta muistoksi tulivat rumat raskausarvet mahaan, tulivat ihan viikoilla 36-38 vasta, eli koska vatsa turposi kaksosista johtuen niin valtavasti lopussa! Lisäksi mulla on siitä ruma pystysuuntainen sektioarpi, arpi vetää ihoa sisäänpäin ja pullistuu sitten jännästi arpea ympäröivässä ihossa.

Vierailija
6/23 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän siltä, että itse uskot jääräpäisesti asian olevan näin, vaikka totuus voi olla toinen.

Minä menisin sinuna leikkaukseen.

Vierailija
7/23 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kaksi raskautta takana ja vartalo täsmälleen samanlainen kuin ennen raskauksia: Neljä kuukautta on edellisestä synnytyksestä. Mitat 165/50 eikä ainuttakaan arpea. En edes tajunnut, että noin pahasti voisi käydä. Luulin, että kaikki, joiden vartaloon jää jälkiä, ovat vain lihoneet tautisesti raskausaikana.

Vierailija
8/23 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon kaiken lisäksi minulla on arpi poikittain bikinirajassa ja toinen pystyviilto keskellä mahaa

arvaa vaan miten bikinirajassa oleva arpi hikoilee kesällä roikkumahan allla

laitan sinne talkkia, on muuten hyvä

rinnat muuttui 75 B roikkuviksi tyhjiksi nahkapusseiksi, roikkuvat parin sentin päässä navasta

häpeän jopa lääkärillä riisua itseani, uimahlliin ei minua saa kirveelläkään, eikä edes sukulaisten kanssa saunaan

jopa äidilläni onnätit rinnat vaikka kolme lasta synnyttänyt

lisäksi sain muhkeat suonkohjut sääriini, yhtä sinistä makkaraa on etenkin oikea sääreni, ei voi seistä ei mitään jalkoja särkee ja turpoavat

tukisukkia saan vetään jalkaan joka aamu, eikä nekään auta

eli kyllä raskasu toisilla ihmisillä saa vartalon ihan kauheaksi

mnutta olen onnellinen kahdesta terveestä ihanasta lapsesta

mutta näistäkin asioista on hyvä puhua

Vierailija
9/23 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia!

Vierailija
10/23 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi todella tämä tyly ihmetykseni, mutta olisikohan auttanut toteuttaa jonkinlaista painonhallintaa raskausaikana? En voi käsittää, miten tuollaista jälkeä saa aikaiseksi normaaliraskaudella ja normaalilla +/-10 kg:n painonnousulla. Yksilöitä tietysti olemme, eikä Sinunkaan kannata kirvestä kaivoon heittää, liikuntaa vain ja positiivista asennetta, niin kyllä se siitä!

Vierailija
11/23 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin entisissä mitoissani jo 1kk raskauden jälkeen, ei arpia eikä mitään roikkuvaa. En edes laihduttanut. Tosin mulla vain 1 lapsi....

Vierailija
12/23 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoin ennen raskautta 69kg (pituus 169cm), ja paino nousi +6kg.

(Itse laihduin, eli kasvot, reidet, peppu jne. kapeni), vaikka söin normaalisti ja hyvin terveellisesti.

Kahden viimeisen kuukauden aikana aloin turvota todella pahasti, hormoonit, ja maha venyi todella pinkeäksi ja suureksi. Ihan tuntui kun iho "natisi". :( Ja maha kasvoi TODELLA suureksi. Itse laihduin, mutta maha kasvoi ja nestettä kertyi (olinkin todella paljon sairaalassa, enkä viitsi nyt tarkalleen selittää mitä kaikkia sairauksia minulla siinä vaiheessa diaknosoitiin).

Mutta siis alunperin niiden aiheuttaja oli hormoonit.

Sitten synnytyksen jälkeen. Rinnat olivat ennen raskautt ja raskauden jälökeen ihan hyvän kiinteät C75.

Mutta imetyksen aikana ne kasvoivat aivan valtaviksi, olivat suurimmillaan F80. Ja tuossa koossa yli 5kk.

Ja yht äkkiä "paisutus" katosi.

Joten siinä tulos.

Nyt paino 58kg, pituus sama, ja olen ollut aina kova liikkumaan ja urheilemaan, ja pitämään hyvää huolta itsestäni.

Mutta geeneilleen ei mitään voi (todella hauras ja huonokuntoinen iho; olenkin aina sanonut että ihoni kimmoisuus on kuin 70-vuotiaalla), sekä ns. sairauksille mitä raskaus; hormoonit aiheuttaa.

Eli näinkin voi asiat mennä.

Minun kohdallani raskaudet todellakin pilasivat vartaloni.

(Onneksi tuo "huonokimmoisuus" ja "pilallemeno" ei koskenut alapäätäni, eli ihme kyllä synnytin kaksi lasta ilman epparia ja repeämia, ja alapää palautui heti kuntoon.)

ap

Vierailija
13/23 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisessa raskaudessa lähtöpaino oli 65kg, ja paino nausi +7kg.

(Mutta vartalo oli mennyt jo tähän kuntoon esikoisen raskudessa, joten se olisi yhtä paha vaikka olisi vain yksi raskaus takana.)

Ja tosiaan, tunnen monia naisia, joilla saattanut paino olla jopa 100kg ennen raskautta, ovat plussaneet siihen vielä 25kg, ja synnytyksen jälkeen jumpanneet kaiken löysän ja roikkuvan mahastaan parissa kuukaudessa.

ap

Vierailija
14/23 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois, olen, ja vieläpä pahemmassa kuin osaan kirjoittaa.

Olen työskennellyt joskus harjoitteluaikoina vanhusten parissa, niin siellä olen viimeksi nähnyt yhtä pahassa kunnossa olevia mahoja ja rintoja. (Tosin ei kaikilla.)

Minulla ON todella pahassa kunnossa.

Omaa kuvaani en mihinkään tule laittamaan.Mutta enpä ole koskaan esim. netissäkään törmännyt yhtä pahaan.

Huvittaa käysä lasten kanssa esim. uimassa, kun ihmiset eivät voi olla suihkussa tuijottamatta vartaloani kun olen alasti. Niin pahan näköinen se on.

ap

Vierailija
15/23 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tosiaan tullut mitään toiminnallisia ongelmia tai kipuja tms., niin plussan puolella olet kuitenkin. :)

Vierailija
16/23 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ainoa raskausseuraus on ulkoneva napa. Mun napa pullottaa ulospäin ja näkyy vaatteiden alta. Odotan jännityksellä miten kakkosen imetyksen jälkeen käy rinnoilleni. Nyt ovat vielä kivat A-kupit (imetän siis vieä), mutta ekan raskauden jälkeen olivat roikkuvat tyhjät AAA-kupit.

Yhtään raskausarpea en ole saanut. Lantio leveni hivenen ekan raskauden jälkeen ja pömppömaha on on omaa laiskuuttani. Uskon, että sekin kiinteytyy kun aikaa kuluu. Nyt sektiohaavan päällä vielä roikkuva pullotus, mutta eiköhän se ajan kanssa katoa. Ainakin ekalla kertaa katosi.

Vierailija
17/23 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan!

Mitään terveydellistä haittaa ei ole, kuin alhaalla roikkuva mahanahka, joka siis hikoilee ja on paha tulehdusriski

(saisin siis ilmaisen vatrsanahan kiristyksen, jos haluaisin, juuri tuon telhdusvaaran takia), mutta olen päättänyt selvityä tukialushousilla jne. sillä minulla on niin huono ja heikko kudostyyppi, joka alkaa kasvattamaan todella pahaa arpikuodsta leikkauskohdista... joten saattaisi muuttua vieläkin pahemmaksi, sekä kivuliaaksi.

Olen kuitenkin terve ja ennen kaikkea sain kaksi tervettä lasta. :)

ap

Vierailija
18/23 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et varmasti ole niin huonossa kunnossa, kun annat ymmärtää.

Vierailija
19/23 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoa ensimmäisessä raskaudessa 15kg, kaikki lähti pois. Toisessa +7kg, kaikki lähtivät pois myös.

Iho-ongelmia mulla myös, eli raskausarvet ovat kamalat. Hieman olen lihonut aivan omaa syytäni kotona ollessani, vaikka raskauksien jälkeen laihduin takaisin. Nyt olen normaalipainoinen, mutta arvet ovat rumat ja vatsa roikkuu vaikka salilla käyn ja terveellisesti syön. Ilmeisesti mulla vain sellainen huonosti paraneva kudostyyppi. Sektiolla synnyttänyt, normaalin kokoiset lapset.

Vierailija
20/23 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kehtaa uimahalliin edes mennä.