Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkääkö lääkärit jos niitä tervehtii vai haluaako säilyttää etäisyyden?

Vierailija
25.03.2013 |

Joo tiedän ettei ne saa omasta aloitteestaan tervehtiä vastaanoton ulkopuolella potilaitaan tms. Mut jos ja kun törmäillään sit muutaman minuutin päästä lähiympäristössä niiin onko se mukavaa vai ärsyttävää jos alan potilaana tervehtimään?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin aina ihmisiä, jotka tunnen. Jos tunnistan lääkärini kadulla, niin nyökkään ystävällisesti ja se siitä.

Vierailija
2/18 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan perhepiirissä halataan jne.Kuis niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 19:31"]

No ihan perhepiirissä halataan jne.Kuis niin?

[/quote]

Ei oikein avatunut mulle mutta kiva juttu..

Vierailija
4/18 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kenen lääkärin nyt olet tunnistanut kadulla? En minä ainakaan ketään lääkäriä näe missään kadulla koskaan.Miksi pitäisi.Nehän ajelee autolla eivät pahemmin ehdi kävelemään.

Vierailija
5/18 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet varmaan erehtynyt henkilöstä.En minä ainakaan ole sun lääkärisi.

Vierailija
6/18 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pysy perillä että kenet lääkärin.Mun appiukko oli lääkäri jne.Mutta noin muuten en ole törmännyt tähän hetkeen kehenkään lääkäriin.Toki olen seurustelut joskun lääkisopiskelijan kanssa mutta tästä aikaan,en oo törmännyt.

Vierailija
7/18 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni lääkäri - etenkin terveyskeskuslääkäri - on tottunut siihen, että vapaa-ajalla ihmiset tervehtivät ja tervehtivät normaalisti takaisin. Ei kannata odottaa tosiaan lääkärin tervehtivän ensin tai edes muistavan potilasta henkilökohtaisesti. Mielummin tervehtiminen kuin tuijottaminen.

Vierailija
8/18 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreitä on niin paljon että ei mulle jää mieleen kuin tutut lääkärit,vaikka en heidän vastaanotolla käy,tiedän muuta kautta.

Vierailija
9/18 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin nyt ihan paljastaa teille taas tällaisen järkyttävyyden: Meillä ei ole mitään kieltoa tervehtiä potilaita. Itseasiassa tällaisesta ei ole puhuttu koskaan, ei opiskeluaikana eikä työpaikalla. Netin urpopalstat ovat ainoa paikka mistä olen koskaan edes kuullut tällaisesta kiellosta.

Se että lääkäri ei tervehdi, johtuu yleensä siitä, että lääkäri ei muista/tunnista vastaantulevaa potilasta. Niitä nyt kuitenkin on aika hiton monta per viikko. Toinen yleinen syy on se (voi kuulostaa uskomattomalta), mutta potilaat eivät useinkaan ymmärrä ettei lääkäri ole töissä esim. Citymarketissa tai Alkon hyllyjen välissä tai lasten kanssa Särkänniemen vuoristorataan jonottaessaan, eikä silloin ole kauhean kiva alkaa puida vastaantulevan potilaan oiretilannetta ja vastata reseptinuusimiskyselyiin. Siksi on joskus, joidenkin potilaiden kohdalla, viisainta olla kuin ei näkisikään.

Useimmiten minä kuitenkin tervehdin hiukan nyökkäämällä tms, kun tuttu potilas tulee vastaan. Mistä hitosta se ympäröivä torikansa tietää mistä me tunnetaan. Ei siitä nyökkäyksestä voi päätellä ollaanko me harrastuskavereita, vai olenko juuri edellisenä päivänä operoinut vastaantulijan kiusalliset peräpukamat. Minua saa ihan vapaasti tervehtiä, se on vain positiivista ja mukavaa. Kunhan heti perään ei tule tunnin valittelu- ja voivottelupurkausta hiljattain pahentuneesta ummetusoireistosta.

T. lääkäri

Vierailija
10/18 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.En yhä edelleenkään tajunnut koko asiaa.Jotenkin en mieti ikinä koko asiaa lääkärissä käynnin jälkeen miltä joku näyttää.Koko tapahtuma on niin hetkessä ohi ellei sitten kyseessä ole monia kertoja samalla tyypillä.En itsekään toivo että joku tunnistaisi minut että tuo tyyppi tuolla.

Vierailija
11/18 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan sosiaalinen ihminen pahastu tervehtimistä, päinvastoin. 

Vierailija
12/18 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 19:56"]

Voin nyt ihan paljastaa teille taas tällaisen järkyttävyyden: Meillä ei ole mitään kieltoa tervehtiä potilaita. Itseasiassa tällaisesta ei ole puhuttu koskaan, ei opiskeluaikana eikä työpaikalla. Netin urpopalstat ovat ainoa paikka mistä olen koskaan edes kuullut tällaisesta kiellosta.

Se että lääkäri ei tervehdi, johtuu yleensä siitä, että lääkäri ei muista/tunnista vastaantulevaa potilasta. Niitä nyt kuitenkin on aika hiton monta per viikko. Toinen yleinen syy on se (voi kuulostaa uskomattomalta), mutta potilaat eivät useinkaan ymmärrä ettei lääkäri ole töissä esim. Citymarketissa tai Alkon hyllyjen välissä tai lasten kanssa Särkänniemen vuoristorataan jonottaessaan, eikä silloin ole kauhean kiva alkaa puida vastaantulevan potilaan oiretilannetta ja vastata reseptinuusimiskyselyiin. Siksi on joskus, joidenkin potilaiden kohdalla, viisainta olla kuin ei näkisikään.

Useimmiten minä kuitenkin tervehdin hiukan nyökkäämällä tms, kun tuttu potilas tulee vastaan. Mistä hitosta se ympäröivä torikansa tietää mistä me tunnetaan. Ei siitä nyökkäyksestä voi päätellä ollaanko me harrastuskavereita, vai olenko juuri edellisenä päivänä operoinut vastaantulijan kiusalliset peräpukamat. Minua saa ihan vapaasti tervehtiä, se on vain positiivista ja mukavaa. Kunhan heti perään ei tule tunnin valittelu- ja voivottelupurkausta hiljattain pahentuneesta ummetusoireistosta.

T. lääkäri

[/quote]

Kylläpä vaikutat ylimieliseltä :D

Mun mies opiskelee lääkäriksi ja hänelle on ainakin opetettu nämä asiat. Mutta toki arvoisa palstalääkäri sai taas paistatella hetken "kunniassa" kun tuli tänne pätemään ja muita halveksimaan. Kukaan näistä "tutuista" lääkäreistä ei myöskään oma-aloitteisesti tervehdi, eli en usko että kyseessä on ainoastaan hyvin epäkohteliaita yksilöitä.

P.s. Nään näitä lääkäreitä viikottain. En halua tilanteesta enempää kertoa, mutta asiat ei ole niin typpisen kaavan kautta meneviä.

ap

Vierailija
13/18 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä tällä lääkärille joka on nukkunut opiskeluaikana..

Ei voi hitostakaan torikansa tietää, mutta mietipä tilannetta esim niin että pienellä paikkakunnalla, jossa kaikki tietää kaiken ja vähän päälle.. Jos marketissa tulee joku sukupuolitautiin erikoistunut lääkäri moikkaamaan kun potilas on äidin kanssa ostoksilla, niin voi se herättää kysymyksiä ja potilas voi joutua tuollaisessa tapauksessa kiusalliseen tilanteeseen selittelemään asioita tai joutuu vaihtoehtoisesti valehtelemaan

Vierailija
14/18 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni lääkäreitä koskee sama vaitiolovelvollisuus kuin meitä sairaanhoitajiakin. Tästä syystä en koskaan tervehdi potilaitani kadulla ensin. En tiedä miksi asiasta ei lääkiksessä sitten puhuta. 

Minua saa tervehtiä kadulla, mutta on todennäköistä, että en muista potilasta, kun hoidan kymmeniä viikossa. Tervehdin silti takaisin.

Vierailija
15/18 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vammainen lapsi ja häntä hoitavat henkilöt eivät ainakaan kadulla tervehdi, koska muuten saattaa ulkopuolisille paljastúa, että käytän jotain heidän tarjoamaansa palvelua. varmaankaan lääkärit ei saa samasta syystä tervehti. Ei kiva jos joku paikkakunnan syöpä- tai aids-lääkäri tervehtisi potilaitaan kadulla.

Vierailija
16/18 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kurssille Kuopiossa kyllä opetettiin, että siviilissä tervehditään vasta, jos potilas on tervehtinyt. Salassapitovelvollisuus sanelee näin. Ihan selvä homma itselleni.

Vierailija
17/18 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.Ja taas näillä linjoilla mennään.Mä jo pelästyin että mikä ihme juttu tää on.Moni lääkäri voi myös halutessaan olla aika koppava:riippuu ihan tyypistä.Mulle ihan sama.En ole törmännyt.

Vierailija
18/18 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa.Millaista siellä oli opiskella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme