Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköautot ovat täysin ylivoimaisia käyttökustannuksiltaan ja todellisilta päästöiltään

Vierailija
06.06.2017 |

Sähköautot ovat täysin ylivoimaisia käyttökustannuksiltaan ja todellisilta päästöiltään jopa USA:ssa:

http://www.carboncounter.com/

Kun hiiren vie palluran päälle, niin näkee kyseisen auton. Data on MIT:n yliopiston tuottamaa.

Kommentit (2294)

Vierailija
1/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautot ovat täysin ylivoimaisia käyttökustannuksiltaan ja todellisilta päästöiltään jopa USA:ssa:

http://www.carboncounter.com/

Kun hiiren vie palluran päälle, niin näkee kyseisen auton. Data on MIT:n yliopiston tuottamaa.

Olisi kyllä hienoa, jos pääsisi eroon vaihteiden vatkaamisesta ja turhista huolloista. Seuraava autoni on sähköauto.

Vierailija
2/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta datasta puuttuu ainakin Hyundai IONIQ EV joka on hyötysuhteeltaan nykyautoista paras. Ja näyttääkin ihan hyvältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niiden rakentaminen tuota päästöjä?

Vierailija
4/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää että olisi kestäviä autoja eikä näitä nyky kapitalismin ihmeitä.

Vierailija
5/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huomioitu litiumakuston valmistuksessa syntyvät päästöt? Mikä akuston elinikä kylmässä suomessa suolatuilla teillä?

Vierailija
6/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niiden rakentaminen tuota päästöjä?

Se on otettu huomioon tuossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on vain se jonkunlaisen käyntiäänen   puuttuminen siitä.  Jonkunlainen ääni olisi siihen autoon siis turvallisuussyistä  lisättävä.

Onko tuleva  tiellä nopeasti liikkuva  sähköauto  'äänettömästi lähestyvä kuolema' jalankulkijoille ?

Vierailija
8/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Onko huomioitu litiumakuston valmistuksessa syntyvät päästöt? Mikä akuston elinikä kylmässä suomessa suolatuilla teillä?

En tiedä onko otettu tuossa huomioon, mutta onko bensa-autojen päästöissä otettu huomioon öljyn tuotannon päästöt ja ympäristökatastrofit?

Enkä kyllä tiedä miten suola vaikuttaa akuston elinikään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silent Death kirjoitti:

Ongelma on vain se jonkunlaisen käyntiäänen   puuttuminen siitä.  Jonkunlainen ääni olisi siihen autoon siis turvallisuussyistä  lisättävä.

Onko tuleva  tiellä nopeasti liikkuva  sähköauto  'äänettömästi lähestyvä kuolema' jalankulkijoille ?

1) Myös äänettömällä autolla ajavan on väistettävä jalankulkijoita

2) Rengasäänet ovat sähköautoissakin yhtä kovat

3) Tuollaisia varoitusääniä on jo

Vierailija
10/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muistakaa, että auto lämmitetään sitä akusta joka vanhenee ja menee rikki. Verratkaa nyt kokemuksianne oman kännykkänne akkuun ja ihmetelkää akkupaketin hintaa.  Uutena toimii, mutta annas olla vuoden-parin päästä. 

-

Autoliikkeillä on nyt myyntibuumi päällä välittämättä todellisuudesta. Myyntibulvaaneja piisaa. 

-

Älkää ostako sähköautoa vaan vuokratkaa se syksyllä tai talvella viikoksi niinm näette toimiiko se teidän tapauksessanne. 

-

Meikällä on päivittäiskäytössä vastaava sähköinen sovellus ja akut on vaihdettu 4 vuoden aikaan 3 kertaa.  Se on todella tuskastuttavaa pelata akuilla joissa täyteen ladattunakin on neljäsosa energiaa tallella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

gu kirjoitti:

Ja muistakaa, että auto lämmitetään sitä akusta joka vanhenee ja menee rikki. Verratkaa nyt kokemuksianne oman kännykkänne akkuun ja ihmetelkää akkupaketin hintaa.  Uutena toimii, mutta annas olla vuoden-parin päästä.

Höpö höpö. Esim. Teslassa on akuille 8 vuoden takuu rajoittamattomilla kilometreillä ja nyt näyttää siltä, että akustot kestävät jopa miljoona mailia helposti. Tämän lisäksi tekniikka kehittyy koko ajan. Mille kännykälle saa 8 vuoden akkutakuun?

Vierailija
12/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitenkähän akut toimii esim pohjois-suomessa? Jos puhelimet akkuineen pimahtaa jo nollan alapuolella, niin entäs noissa? Ennen akkujen kesto-ongelmien ratkaisua en sähköautoihin koske.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

gu kirjoitti:

Ja muistakaa, että auto lämmitetään sitä akusta joka vanhenee ja menee rikki. Verratkaa nyt kokemuksianne oman kännykkänne akkuun ja ihmetelkää akkupaketin hintaa.  Uutena toimii, mutta annas olla vuoden-parin päästä. 

-

Autoliikkeillä on nyt myyntibuumi päällä välittämättä todellisuudesta. Myyntibulvaaneja piisaa. 

-

Älkää ostako sähköautoa vaan vuokratkaa se syksyllä tai talvella viikoksi niinm näette toimiiko se teidän tapauksessanne. 

-

Meikällä on päivittäiskäytössä vastaava sähköinen sovellus ja akut on vaihdettu 4 vuoden aikaan 3 kertaa.  Se on todella tuskastuttavaa pelata akuilla joissa täyteen ladattunakin on neljäsosa energiaa tallella. 

Paljonko vaihto tulee maksamaan? Lienee mennyt ainakin osa noista vaihdoista takuun piikkiin. 

Vierailija
14/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitenkähän akut toimii esim pohjois-suomessa? Jos puhelimet akkuineen pimahtaa jo nollan alapuolella, niin entäs noissa? Ennen akkujen kesto-ongelmien ratkaisua en sähköautoihin koske.

Mistä teitä sikiää jotka luulette että Suomi on ainoa maa, jossa on kylmää? Hyvin näyttävät sähköautot toimivan Norjassa ja Kanadassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ehkä mutta ei ole varaa sadan tonnin teslaan. Palataan sitten asiaan kun saan käytetyn sähkömicran muutamalla tonnilla.

Vierailija
16/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meitä kustaan silmään niin että lorina kuuluu. 

Vierailija
17/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitenkähän akut toimii esim pohjois-suomessa? Jos puhelimet akkuineen pimahtaa jo nollan alapuolella, niin entäs noissa? Ennen akkujen kesto-ongelmien ratkaisua en sähköautoihin koske.

No joku diesel-auto ei edes lähde niissä superpakkasissa käyntiin. Ja sitten pitää liimailla jotain ihmeen pahveja etusäleikköön ettei hyytyisi tienposkeen..

https://yle.fi/uutiset/3-5080145

"Kova pakkanen on pitänyt autojen hinauspalvelut poikkeuksellisen kiireisinä. Hinattavat menopelit ovat lähes järjestäen uudehkoja, sillä niissä moottori ei lämpene samalla tavalla kuin vanhoissa autoissa."

Sähköauto toimii pakkasessa siis jopa paremmin kuin polttomoottoriauto. Sähköauto lähtee aina liikkelle.

Vierailija
18/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

gu kirjoitti:

Ja muistakaa, että auto lämmitetään sitä akusta joka vanhenee ja menee rikki. Verratkaa nyt kokemuksianne oman kännykkänne akkuun ja ihmetelkää akkupaketin hintaa.  Uutena toimii, mutta annas olla vuoden-parin päästä.

Sähköautoissa on erilaiset akut kuin puhelimissa, jos et sattunut tietämään. Esim. Tesloissa on LiNiCoAlO2 -akkuja, Leafissa LiMn2O4 ja puhelimissa yleisesti LiCoO2. Teslan akun kapasiteetista katoaa alle 15 % 250 000 km jälkeen ja Tesla arvioi akun kestävän 20 vuotta. Takuutakin on 8 vuotta.

Älkää ostako sähköautoa vaan vuokratkaa se syksyllä tai talvella viikoksi niinm näette toimiiko se teidän tapauksessanne.

Miksi maksaa, kun voi ilmaiseksi katsoa netistä sähköautojen käyttäjäkokemuksia Norjasta ja Kanadasta ja muista kylmistä maista? Jopa Suomesta.

Vierailija
19/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö niiden rakentaminen tuota päästöjä?

Se on otettu huomioon tuossa.

Miksi valehtelet?

Vierailija
20/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitenkähän akut toimii esim pohjois-suomessa? Jos puhelimet akkuineen pimahtaa jo nollan alapuolella, niin entäs noissa? Ennen akkujen kesto-ongelmien ratkaisua en sähköautoihin koske.

No joku diesel-auto ei edes lähde niissä superpakkasissa käyntiin. Ja sitten pitää liimailla jotain ihmeen pahveja etusäleikköön ettei hyytyisi tienposkeen..

https://yle.fi/uutiset/3-5080145

"Kova pakkanen on pitänyt autojen hinauspalvelut poikkeuksellisen kiireisinä. Hinattavat menopelit ovat lähes järjestäen uudehkoja, sillä niissä moottori ei lämpene samalla tavalla kuin vanhoissa autoissa."

Sähköauto toimii pakkasessa siis jopa paremmin kuin polttomoottoriauto. Sähköauto lähtee aina liikkelle.

Joo mutta pakkasajossa akun antama ajomatka putoaa jyrkästi. Lämmitin alkaa lämmittää akustoa eikä akku ota vastaan regeneratiivista jarrutustehoa ennenkuin se on lämmennyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi