Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini uusperheessä - äitipuolen asema

Vierailija
27.05.2017 |

Miehen kanssa oltu vuosi yhdessä ja asunnon osto harkinnassa. Itse lapseton, miehellä aikuinen kotona asuva lapsi. Aiemmin olen lähinnä henkisesti pyöritellyt päätäni mielestäni liian avokätisestä ja lellivästä kasvatuksesta mutta toisaalta, onko minulla oikeus siihen mitenkään puuttua? Aiemmin ajattelin ettei asia tavallaan kuulu minulle vaikka olemme tietysti jutelleet kasvatuksesta tai pojan asioista ylipäätään. nyt kuitenkin aloin miettiä, että jokin asiassa minua vaivaa. En ymmärrä, että kun kuukausiraha loppuu niin annetaan baarissa käymiseen satoja euroja lisärahaa muutaman viikon ajaksi. Olen itse nykyään keskituloinen ja kouluttautunut. Poika pelaa, mikään ei kiinnosta ja vastaus kaikkeen en tiedä tai ehkä. Miestäkin ärsyttää mutta niin minuakin. Toisaalta ei pitäisi olla minun ongelma että pojan hurvitteluun uppoaa 500 e kuussa. Voisin jotenkin ymmärtää että jos poika opiskelisi, opinnot etenisi ym niin sellaista haluaisin itsekin tukea jos oma lapsi olisi. Tämä kuitenkin pelaa yöt, ei valmistunut lukiosta ja kehtaa vinkua lisää rahaa. Näen punaista, ei voi mitään. Miehen mielestä olen liian vaativa ja rahaa on pakko antaa. Tietysti perustarpeisiin vaikka aikuinen onkin mutta työntekokaan ei kiinnosta ja miksi kiinnostaisi kun ei ole tarvetta kiinnostaa kun rahaa tulee kun vähän ähkäisee. Mitään isänsä pyytämiä asioita ei tee vastineeksi. Minusta pojan täytyy ryhdistäytyä, ehdotin että antaa lisärahaa kun kohde tiedetään, poika kirjaisi menot ylös, niistä keskusteltaisiin ja jos einopiskele vaan pelkästään pelaa yöt niin rahahana tiukemmalle. Miehen mielestä se johtaisi kapinointiin. Varmaan totta mutta nykytilanne karhunpalvelus hänen tulevaisuudelleen.

Annanko olla? Jos kestän siis. En voi ymmärtää näin lepsua kasvatusta. Itse olen köyhästä taustasta ponnistellut ja olen todella raivona sisäisesti laiskasta teinistä. En siis tarkoita että teiniltä riistettäisiin kaikki raha, mutta hänelle ostettu mopot, autot ym ym vaikka mies ei ole varakas.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi seurustella kasvatuksessa noin pahasti epäonnistuneen, kädettömän miehen kanssa.

Olin itse hyvässä lukiossa ja kun katson esim ko koulun ja muiden hyvien lukioiden poikia niin tulee mieleen valtava kontrasti... toisaalta inhottaa ajatella näin. Olen oikeastaan vasta hiljattain alkanut asiaa enemmän ajatella, mutta asuntonäytöillä katsotaan mikä olisi pojan huone jne. Muutenhan ko huonetta ei edes tarvittaisi jossei poika laiskottelisi kotona!

Pojan huone?! Ehei, itse en tuollaisella ehdolla yhteistä asuntoa ostaisi, vaan toinen makuuhuone tulisi tietenkin tuleville yhteisille lapsille. Miehen aikamiespoika muuttaisi tietenkin omaan (opiskelija?)asuntoonsa. Sellainen järjestely ei ole aikuisen lapsen hylkäämistä, vaan juuri sitä mitä hän tarvitsee.

Älkää antako pojan nukkua päivällä, älkääkä antako syödä tai puhtaina vaatteita tai rahaa ennen kuin nuori opettelee ja osallistuu kotitöihin. Jos hän tarvitsee masennukseen keskusteluapua, niin hankitte sitä, mutta muuten en ymmärrä muuta ratkaisua kuin tiukat ehdot/kuri. Nyt pitää toimia niin nuoren kuin teidän kaikkien muitten parhaaksi.

Vierailija
22/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi lapsi, ei sinun. Sinun mielestäsi lapsen tulee olla tietynlainen, vaikka et ole itse omaa lasta halunnut hankkia. Mikä oikeus sinulla silloin on puuttua miehen lapsen elämään?

Kyllä miehen kanssa haluamme omiakin lapsia. Ja mietinkin onko minulla ns oikeutta kommentoida pojan tilannetta. Hän kuitenkin asuu kanssamme joten mielestäni kyllä. Rahoitanhan minäkin välillisesti hänen elämistään. Minun on vaikea ymmärtää poikaa koska olen itse ollut pienestä pitäen aktiivinen ja pyrkinyt eteenpäin elämässäni. Ja päässytkään. Jos lapsi olisi oma, tuskin kukaan pitäisi kasvatusta järkevänä. Mies valittelee usein kun poika ei tee mitään ja on turhautunut. Ehdottamani keinot kuitenkin tyrmätään. Pojalla kuitenkin on siis omat vanhemmat minkä takia olen tähän saakka antanut olla. Nyt mieskin hermostunut enenevässä määrin kun koulu ei suju.

Miehelle ilmoitin että jos meille lapsia siunaantuu niin heillä tulee olemaan tiukka kuri. Se kuulemma sopii hyvin, vaikkakin epäilen että saattaisi lepsuilla selkäni takana. Ap

Miksi suunnittelet lasten hankkimista todistetusti huonon kasvattajan kanssa? Kai ymmärrät, että jäät loppujen lopuksi yksin vastuuseen? Ei se tiukka kuri onnistu, jos vain toinen vanhemmista kasvattaa, sinusta tulee itsestäsi vain perheen ainoa aikuinen, mikä lopulta tuhoaa parisuhteenkin.

Minulle on vasta yhdessä asuessa ja pojan mokatessa lukion alkanut valjeta miten lepsua kasvatus on. Kun poika kävi koulussaan minäkään tarkalleen tiennyt miten se sujui. Tai että se ei sujunut. Mies kuitenkin näkee ongelman tilanteessa ja olemme puhuneet asiasta paljon. Hän ei vaan tiedä kuinka hoitaa asia, täyttää pojan puolesta jatko-opintohakemuksia, hankkinut hänelle kesätyöt jne. Ongelma on että kun on kyselty esim kirjoituksista niin äiti tullut silmille että poika hoitaa itse ja emme saa kysellä asioista. Äiti siis ei vaadi mitään eikä liitonkin aikana tehnyt mitään, oli kai masentunut tai laiska. En tarkalleen tiedä. Mies hoiti poikaa mutta on lepsu. Nyt tulos paljastunut kaikessa karmeudessaan. Mies ei kuitenkaan missään nimessä ole tyytyväinen tilanteeseen. Ap

Ihan yhtä lailla se mies ei ole sitten liitonkaan aikana tehnyt mitään, kuulostaa kyllä nyt aika karmealta tilanteelta kaikkinensa. Toisaalta jälkikäteen syyttelystä ei ole mitään hyötyä enää tässä vaiheessa, jos poika on jo täysi-ikäinen. Unohtakaa nyt se äidin osuus kokonaan ja miettikää, mikä olisi pojalle parhaaksi juuri nyt ja mitä nimenomaan isän pitäisi tehdä. Todennäköisesti joudut itse aika kovaan paikkaan, jos lähdet mukaan, mutta et voi asua saman katon alla, jos tilanne jatkuu noin.

Kun edes vähän yritetään niin äiti asettuu puolustamaan poikaa ja haukkuu meitä miksi kyselty esim yo-juhlien järjestämisestä. En ymmärrä miten toivoo omalle lapselle elämänhallinnan kadottamista. Eräs tuttuni, eronnut mies, oli aikoinaan sitä mieltä että olin mielipiteiteni liian tiukka mutta kun 25v lapset pelaili edelleen kotona niin kummasti oli mieli muuttunut hänellä. Nyt oma mies samassa tilanteessa. Hankalaa. Kiukku / inho kohdistuu helposti minuun ja enemmän pyydän miestä esittämään vaatimuksia. Poika ei suostu mihinkään, edes lähtemään ulos syömään yhdessä. Minusta tätä voisi vaatia. Vai? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, ihan kuin olisit kuvaillut minun tytärtäni. Hän tosin on jo 22-vuotias. Tuollaisen ulkopuolisen silmin voi vaikuttaa siltä, että tuolla tavalla käyttäytyvän lapsen kasvatuksessa on ihan nostettu kädet pystyyn, mutta aina ei todellakaan ole niin. Minunkin tytär kävi lukiota monta vuotta, muttei lopulta saanut ikinä lakkia, koska lukeminen ei vaan sujunut häneltä. Sen jälkeenkin olen hänet aina välillä saanut opiskelemaan jotain, mutta aina ne tyssäävät jonkin ajan kuluttua johonkin. Kaikille opiskelu ei vaan ole niin helppoa kuin toisille. Todellakin ollaan tytön isän kanssa tehty kaikkemme, jotta hän olisi ensinnäkin saanut lukion käytyä ja joka kerta uuden koulutuksen alettua olemme tukeneet häntä niissä kaikin mahdollisin keinoin.

Kaikesta tuosta yrityksestämme huolimatta minulla on täällä 22-vuotias tytär kotona tekemättä mitään ja samalla tavalla baareissa juosten ja rahaa kinuten kuten sinunkin miehesi poika. Välissä tyttö asui joka reilun vuoden yksinään, mutta menetti sitten luottotietonsa ja tilanteet toivat hänet takaisin kotiin. Eikä tytön kotona olo minua sinällään haittaa muuten kuin rahallisesti ja myös huoli hänen tulevaisuudestaan on kova. En silti kestäisi ollenkaan jos miesystäväni kävisi jäkättämään minulle tyttärestäni tai jopa tytölleni itselleen ja tuskin kestäisi tytön isäkään kuunnella moista naisilta. Nämä ovat vanhemmille niin arkaluontoisia asioita, etenkin kun jokainen vanhempi varmasti aina yrittää parhaansa, muista se!

Minusta ette voi muuta kuin toivoa ja odotella pojan kiinnostuvan jostakin työstä tai koulutuksesta, jonka myötä hän alkaisi ottaa vastuuta itse omasta elämästään ja todennäköisesti sen myötä muuttaisi omilleen. Ehkä jopa pelkkä tyttöystävän löytäminen voisi herättää muuttamishalut.

Vierailija
24/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mukula on jo aikuinen. Aikuisena voi muuttaa omilleen ja saa toimeentulotukea. Kai hän sitä hakee? Teette niin, että hakekoot tukia, saa sen kotona asuvan aikuisen osan, jotain 280€?/kk. Sanotte, että ruoka ja eläminen ei ole ilmaista. Hänen täytyy osallistua kustannuksiin 100€/kk. Isä lopettaa rahan antamisen, pärjätköön sillä lipulla kun ruoan kuitenkin saa. Lisäksi ala vihjeilemaan, että:

"pitäisköhän meidän ostaa uus astiasto sinne talolle, voitaisiin antaa nämä Pirkko-Petterille"

"Tuuppas Pirkko-Petteri katsomaan, tässä lähistöllä olis edullinen yksiö vuokralla (katsele hänelle asuntoja), laitetaanpas asuntohakemus menemään"

"Pitäiskö sun Pirkko-Petteri nyt kun sulla on rahaa, käydä katsomassa itsellesi jo valmiiksi verhoja yms. Ethän sä meidän helmoissa enää kauaa ole"

Voisiko hän saada ehkä toimeentulotukea? Lukio jäi kesken. Jos voi niin mies saa nyt lopettaa rahan antamisen samantien ja poika hakee toimeentulotukea. Tämähän on ihan tyhmyyttä jo. Ylipäätään kun varastaa rahaa päästäkseen baariin, todella huolestuttavaa. Pelkään omienkin rahojeni puolesta enkä pidä käteistä kuin omassa tiedossa olevassa piilossa. Miehen mielestä kuitenkin rahaa annettava että pystyy autoilemaan ym. Ajokortit maksettu, kaikki tulee kuin manulle illallinen. Jos poika opiskelisi ja menestyisi niin minusta ajokortti olisi upea palkinto. Mies kiristää itse vyötä ja sitä kautta minä myös. Kaikki baarien ym takia.

Totta kai voi! Ilmoittautuu työttömäksi työnhakijaksi ja laittaa ttt hakemuksen tiliotteiden kanssa menemään. Omaan asuntoon saa myös varmaan takuuvuokran, asumistuen ja ttt loppu vuokrat yms pakolliset menot ja 480€/kk elämiseen. Eikä ole enää teidän riesana. Jotkut "lapset" eivät kotoa lähde kun potkimalla. Miksi lähtisikään kun isi maksaa kaiken... pojan aika alkaa itsenäistymään. Mites armeija? Vakavan keskustelun paikka teillä, ei noin voi jatkua.

Kesällä hän menee töihin ja rahaa oli silti annettava vaikka ensimmäiseen palkkaan alle kuukausi. Mies ei suostu potkaisemaan poikaa kotoa enkä minäkään suoraan sitä edellytä mutta aktiivista aikuistumista. Mutta mielestäni juuri tuosta kyse, ei tee mitään kun ei tarvitse. Ap

Vierailija
25/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta miehesi kanssa asuntoa, se on se ensimmäinen asia. Kieltäydyt siitä kunnes pojan tilanteelle on tehty jotain. Vai haluatko, että teidän nurkissa vielä viiden vuoden päästä mies ja ehkä teidän yhteinen lapsi.

Kaikkeen ei pidä suostua edes rakkaudesta. Ja asunto sitoo jo niin paljon, että harkitse tarkkaan.

Kun minä ja veljeni, sekä kaksi velipuoltani muutettiin pois kotoa opiskelemaan ja töihin, sanoi äitini että yhtäkään lasta hän ei enää ota takaisin nurkkiinsa asumaan :) Kaikkia meitä on autettu erilaisilla tavoille, mutta asuntoa ei ole tarjottu. Yöksi saa toki mennä, mutta muuttaa ei.

Kaikkea ei pidä aikuisten lasten puolesta tehdä.

Vierailija
26/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaisi hakea tältä palstalta tai googlettaa nimimerkki "Äityliinin" hyviä ruokareseptejä. Kun tarjoaisit viikonkin ajan "Äityliinin" herkkuja, kyllä tulisi eloa poikaan.

Esimerkiksi "Äityliinin" lanttulaatikko (puolet voita, puolet kaupan valmislaatikkoa) nostaa satavarmasti kuolleetkin jaloilleen.

Vierailija
27/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä haluat tuollaisen miehen? On huono kasvattaja ja varmasti jo yli nelikymppinen kun lapsi iso. Hullu olet.

Vierailija
28/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä haluat tuollaisen miehen? On huono kasvattaja ja varmasti jo yli nelikymppinen kun lapsi iso. Hullu olet.

Mies on mm rauhallinen ja välittävä, niin ajattelin. Ja edelleen ajattelen. Vasta käytäntö osoittanut ettei löperyys ole paras tapa tai että hyvä kasvatus on muutakin kuin kaikkeen suostumista. Ja luulin että pojalta olisi vaadittu enemmän. Käynyt kuitenkin kesätöissä mutta rahat tuhlaa autoon, hienoon puhelimeen ym. Pelkään että homma kriisiytyy täysin koska hiljaa on vaikea seurata sivusta. Ap

Vierailija
29/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain lapseton kuvittelee, että moittimalla ja saarnaamalla tilanne paranee. Ja että pojan lykkääminen yhteiskunnan elätettäväksi parantaa tilannetta. Tai no parantaa se ap:n tilanteen, mutta ei muiden.

Entä jos ap toimisi toisin eli pyrkisi auttamaan ja ymmärtämään leimaamisen ja uhoamisen sijaan. Poika vaikuttaa ennen kaikkea masentuneelta, joten jospa etsisitte hänelle apua sen sijaan, että pyrit lisäämään pahaa oloaan. Sairastuneen hylkääminen on kauneinta, mitä äitipuoli voi tehdä?

Vierailija
30/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ovat kasvattaneet tulevan syrjäytyneen (ellei ole syrjäytynyt jo nyt). Itse aloitin viikonlopputyöt 17-vuotiaana kun vanhemmilta saadut viikkorahat loppuivat. Jos rahaa annetaan nuorelle kuin itsestään niin hän ei osaa antaa sille mitään arvoa. Ja tuo että on yrittänyt varastaa kotoaan on jo todella törkeää, ja osoittaa myös ettei osaa ajatella kotitaloutta yhtenä yksikkönä.

Aivan ensimmäiseksi poika persukseen potkimalla ulos omaan asuntoon ja sen jälkeen mietintään mitä miehen kanssa pitäisi tehdä.

M47

Vierailija
31/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain lapseton kuvittelee, että moittimalla ja saarnaamalla tilanne paranee. Ja että pojan lykkääminen yhteiskunnan elätettäväksi parantaa tilannetta. Tai no parantaa se ap:n tilanteen, mutta ei muiden.

Entä jos ap toimisi toisin eli pyrkisi auttamaan ja ymmärtämään leimaamisen ja uhoamisen sijaan. Poika vaikuttaa ennen kaikkea masentuneelta, joten jospa etsisitte hänelle apua sen sijaan, että pyrit lisäämään pahaa oloaan. Sairastuneen hylkääminen on kauneinta, mitä äitipuoli voi tehdä?

Masentunut ja vetelä ovat eri asioita. Masentunut ei jaksane käydä baareissa useita iltoja viikossa. Ja ap ei ehdottanut pojan lykkäämistä yhteiskunnan vastuulle vaan että poika ottaisi vastuun omista asioistaan.

Kuinka itse auttaisit sellaista joka ei suostu poistumaan pelikoneelta kuin baariin?

Vierailija
32/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kova hinku saada siemenet itämään vaikka miehellä on pelkästään huonoa näyttöä isyydestä. Jotkut kun ei saa kuin huonoja ja käytettyjä miehiä? Miksiköhän vaikka ovat itse niin priimaa olevinaan.

Vierailija
33/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ovat kasvattaneet tulevan syrjäytyneen (ellei ole syrjäytynyt jo nyt). Itse aloitin viikonlopputyöt 17-vuotiaana kun vanhemmilta saadut viikkorahat loppuivat. Jos rahaa annetaan nuorelle kuin itsestään niin hän ei osaa antaa sille mitään arvoa. Ja tuo että on yrittänyt varastaa kotoaan on jo todella törkeää, ja osoittaa myös ettei osaa ajatella kotitaloutta yhtenä yksikkönä.

Aivan ensimmäiseksi poika persukseen potkimalla ulos omaan asuntoon ja sen jälkeen mietintään mitä miehen kanssa pitäisi tehdä.

M47

Uusperhe ei ole nuorelle koti. Siellä on vieras ihminen, miksi sellaista asuntoa tai perheviritelmää pitäisi kunnioittaa?

Vierailija
34/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M47

Ihanaa, että joku ymmärtää ajatuksiani! Poika tulee 5v aikana tätä menoa putoamaan yhteiskunnan ulkopuolelle hyvin todennäköisesti. Mies ei tätä aivan hahmota, toteaa vain ettei piika pysty muuttamaan eikä elättämään itseään. Aivan. Miksi se muuttuisi ensi vuonna kun mikään ei kiinnosta?! Hänen pitäisi mennä armeijaan, on rapakunnossa eikä jaksa herätä aamuisin. Molemmat epäilemme että se tulee jäämään kesken. Ja varastaminen ei jäänyt yritykseksi. Kätköstä tyhjentämillään rahoilla kävi kai baarissa. Mutta kysymys kuuluu mitä tehdä nyt. Eikö kotona voisi lanseerata uudet säännöt. Ei näin voi jatkua. Ap

Vierailija
35/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M47

Uusperhe ei ole nuorelle koti. Siellä on vieras ihminen, miksi sellaista asuntoa tai perheviritelmää pitäisi kunnioittaa?

Varastatko itse vanhemmilta, työkavereilta tai naapureilta?

Vierailija
36/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa lapsen jonkun keski-ikäisen "papparaisen" kanssa ja täytyy ihmetellä miksi? Minkä ikäinen ap on? Samanlainen "mummo" jo vai? Miksi pitää lisääntyä huonoilla geeneillä ja miehen kanssa joka ei saa edes AIKUISTA (otsikko on hieman harhaanjohtava, luulin kyseessä olevan n. 15-vuotiaan) lasta itsenäistymään?

En katselisi päivääkään tuollaista kuviota ja en todellakaan tekisi lasta tuohon tilanteeseen. Ei vaikuta lupaavalta. Tuskin mahdollinen tuleva yhteinen lapsi ainakaan parantaisi tilannetta, päinvastoin alkaisi tuo AIKUINEN lapsi tuntea katkeruutta, kun menettää vakiintuneen ykköspaikkansa perheessä. Ja mieti nyt, taitaa tuo poika olla tuleva kriminaali, niin onko sellaiseen kuvioon järkevää hankkia lisää osallisia kärsimään?

Vierailija
37/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M47

Ihanaa, että joku ymmärtää ajatuksiani! Poika tulee 5v aikana tätä menoa putoamaan yhteiskunnan ulkopuolelle hyvin todennäköisesti. Mies ei tätä aivan hahmota, toteaa vain ettei piika pysty muuttamaan eikä elättämään itseään. Aivan. Miksi se muuttuisi ensi vuonna kun mikään ei kiinnosta?! Hänen pitäisi mennä armeijaan, on rapakunnossa eikä jaksa herätä aamuisin. Molemmat epäilemme että se tulee jäämään kesken. Ja varastaminen ei jäänyt yritykseksi. Kätköstä tyhjentämillään rahoilla kävi kai baarissa. Mutta kysymys kuuluu mitä tehdä nyt. Eikö kotona voisi lanseerata uudet säännöt. Ei näin voi jatkua. Ap

Varastamisesta ilmoitus poliisille. Et todellakaan osallistu uuden asunnon ostamiseen, jos poika jatkaa teillä asumista. Kunnalla/kaupungilla on varmasti jotain syrjäytyneiden avustavaa sosiaalitoimintaa, poika heti yhteyteen sellaisen kanssa.

Uuden asunnon ostaminen ja muutto on hyvä hetki todeta, että aikuisen on aika vastata omista asioistaan ja hankkia oma koti. Tuohan on kaikista eniten pahan aiheuttamista pojalle itselleen, mitä kauemmin häntä lellitään, sitä vaikeampaa hänen on alkaa itsenäiseksi kansalaiseksi.

Vierailija
38/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap haluaa lapsen jonkun keski-ikäisen "papparaisen" kanssa ja täytyy ihmetellä miksi? Minkä ikäinen ap on? Samanlainen "mummo" jo vai? Miksi pitää lisääntyä huonoilla geeneillä ja miehen kanssa joka ei saa edes AIKUISTA (otsikko on hieman harhaanjohtava, luulin kyseessä olevan n. 15-vuotiaan) lasta itsenäistymään?

En katselisi päivääkään tuollaista kuviota ja en todellakaan tekisi lasta tuohon tilanteeseen. Ei vaikuta lupaavalta. Tuskin mahdollinen tuleva yhteinen lapsi ainakaan parantaisi tilannetta, päinvastoin alkaisi tuo AIKUINEN lapsi tuntea katkeruutta, kun menettää vakiintuneen ykköspaikkansa perheessä. Ja mieti nyt, taitaa tuo poika olla tuleva kriminaali, niin onko sellaiseen kuvioon järkevää hankkia lisää osallisia kärsimään?

42v papparainen.. ;) minä 33v. Minusta varastaminen on todella epänormaalia, minut se herätti isosti. Miestä ei, kunhan haukkui poikaa hetken ilman seuraamuksia. Tähän saakka luulin pojan olevan suunnilleen kunnollinen.

Vierailija
39/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M47

Varastatko itse vanhemmilta, työkavereilta tai naapureilta?

En vanhemmilta, mutta en asukaan uusperheessä. Muilta varastaminen onnistuu kyllä tarpeen mukaan.

Vierailija
40/74 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas neuvoja.Varastavaa poikaa pitäisi vain ymmärtää ja antaa lisää rahaa ja olla puuttumatta?