Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko vain kotiorja, alipalkattu vaiko turhia miettivä? Mitä tehdä?

Suski
01.12.2016 |

Olemme olleet naimisissa jo vuosia, on kolme lasta jotka olen aina lähes yksin hoitanut. Mies silloin kun "ehtii" tekee hetken jotain lasten kanssa, hän on "hyvissä hommissa", hoitaa suurimman osan kuluista. Auton, kodin kulut, vakuutuksia... Meillä on omat tilit. Omastani maksan kaiken omat kuluni (joita on vakuutus, 2 lapsen ja oma puhelinlasku, vaatteet, pesuaineet, koirien ruoat ym kulut, ym lapsille, ruokaan menee loput) Kodin huonekalut ja irtaimiston olen lähes kaikki hankkinut sillä mikään ei ole ollut hyvä miehelle, mutta ilman sänkyjäkään on lasten vaikea nukkua, ilman valaisimia pimeässä nähdä... Olen vielä hoitovapaalla, kun en "ehdi" tehdä töitä. Meillä ei ole tukiverkostoa. Mies on aina töissä tai reissuhommissa. Käy kotona vain nukkumassa (ja haukkumassa välillä kuinka häntä ei edes haluta tulla kotiin, kun täällä ei ole mitään mistä hän pitää) Huolehdin 24/7 kodista, lapsista, harrastusmenoista. Itselle ei jää yhtään aikaa, vauva heräilee vieläkin öisin. Nukun usein sen 5-7h yössä katkonaisesti. Joka päivä en ehdi nukkua päiväunia. Teen miehelle ruokaa lähes päivittäin vaikken tiedä milloin hän kotiutuu. Aamuisin hereillä ollessa nousen ennen häntä laittamaan hänelle aamupalaa, muutoin hän ei omien puheidensa mukaan syö kuin lounaalla tai työreissulla ravintolassa. Ei vastaa puhelimeen kuin harvoin ollessaan töissä/poissa. Iltamenoillaan ei koskaan. Usein on työreissuilla muutaman yön jopa viikon pari. Iltaisin käy tietenkin siellä ruokailemassa ja "yhdellä". Mielestäni se on luxusta, ainakin omaan arkeeni verrattuna. Kun mainitsin asiasta niin sain vastaukseksi "työtä vain".
Mikään ei kuulemma myöskään enää tunnu miltään. En tiedä mikä mättää. Kuulemma ei seksi, mutta olen nyt ollut itse aktiivisempi viimeaikoina senkin suhteen.

1,8-v tytär on moniallerginen joten olen rankalla imetysdietillä, mies usein sanonut kun soitan kauppaan ja pyydän tuomaan lapselle kauramaitoa "on niin kallista"... Kaljaan kyllä on rahaa usein. Yritän syödä mitä pystyn, mutta tiedän jo etten ole ainakaan puoleen vuoteen tarpeeksi monipuolista ravintoa. Mihinkään ei koskaan "ole rahaa" mitä ehdotan kotiin yhteiseksi hyväksi, silti äkkiä sitä löytyy jos on jotain mitä hän tarvitsee omaan harrastukseensa. Aloitin harrastuksen, mutten sinne päässyt kuin kerran sillä mies ei koskaan tullut kotiin ajoissa vaikka lupasi. Sain kuitenkin näyttötyön tehtä ja voisin aloittaa työt heti kun mahdollista. En vain enää tiedä millä voimilla. Tuntuu että kun ei ole ollut omaa-aikaa, raskausaika oli niin rankka etten yli 2v ole nukkunut täyttä yötä. Mistä löytäisin vielä rahkeita laittaa joulua ja suunnitella omaa työuraa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 1,8v tissillä? Öööö......

Vierailija
2/14 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai korjaan sen verran että onhan minullakin menoja ja omaa-aikaa mm. Toka-ja kolmasluokan myyjäiset joihin ensin leivoin ja olin myymässä ja siivoamassa, kerran 2v aikana olen käynyt syömässä lapsuudenystäväni kanssa joka asuu toisella puolen suomea ja yhdellä varhaiskasvatus-luennolla.

Mieheni ei käy missään omien sanojensa mukaan.

(2v aikana ollut n.6, viikon tai yli kestävää työmatkaa, n.20 illanviettoja, muutamia yönyli reissuja) voi olla enempikin tämä karkea miniarvio..

Kotona hän kyllä jotain tekee jos jaksaa tai ehtii. Lähinnä aika kuluu sohvalla kaukosäätimen tai tabletin parissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle sun ei tarvi itsestäs repiä yhtään enempää, ja lapsi tulee pärjäämään todella hyvin vaikka lopettaisit imetyksen tähän.

Usein yöt rauhottuvat siihen kun tussiä ei ole enää tarjolla.

Mutta vakavasti ottaen: millainen äitisi oli? Marttyyri?

Olet myös itse myöntymällä tilanteeseen aiheuttanut tilanteesi. Se hyvä juttu tässä on, että voit nyt lopettaa tuon tossuna olemisen kunhan hiukankokoat itseäsi.

Töiden aloitus toiminee tuohon tosi hyvin, ja lienee paikallaankin jos kauramaito (1,85 halvimmillaan) on teille liian kallista. Lapset päiväkotiin ja sinä töihin!

Jos kiintymyssuhde huolettaa, niin ajattele mieluummin sitä viimeaikaista uutista jonka mukaan varhainen päiväkodin aloitus korreloi hyvän koulumenestyksen kanssa ;)

Vierailija
4/14 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, koska on moniallerginen ja suositus on yli 2-vuotiaaksi.

Vierailija
5/14 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli kuollut synnytykseen etten tiedä. Kasvoin kyllä hyvässä rakastavassa kodissa. Isäni oli yrittäjä ja jossain vaiheessa kuvaa astui uraohjus äitipuoli joka sitten menehtyi syöpään.

Vierailija
6/14 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti:

Niin, koska on moniallerginen ja suositus on yli 2-vuotiaaksi.

Tiesitkö että valtaosa ei noudata tuota suositusta?

Sellainen pointti tietysti, että imetyshormonien puute saattaa masentaa, eli voi olla että imetyksestä ei kannata luopua ennen kuin olet tehnyt muita isoja muutoksia elämääsi ja perheenne työnjakoon.

Mutta juuri nyt olet sellaisessa jamassa että mikään viranomaissuositus ei käy sinulle ohjenuoraksi, vaan kannattaa menetellä siten että sinä saat itsellesi voimavaroja ja esimerkiksi niitä läpinukuttuja öitä.

Vierailija
7/14 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se töissä oo iltoja vaan sillä on toinen nainen.

Vierailija
8/14 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkis: sulta puuttuu realistinen äitiyden malli.

Käyt kasvatusluennoilla koska sulla ei ole perstuntumaa asiasta. Semmoinen juttu vaan että lapsenkasvatukseen on niin tuhannet neuvot olemassa että vedät itsesi täysin piippuun jos et mieti mikä toimisi nimenomaan sinun perheellesi.

Vierailija
9/14 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta parisuhteelta. Eroa. Lapset todennäköisesti jää sinulle, mutta heidäthän hoidat jo nyt yksin joten et häviä siinä. Mies maksaa kolmesta lapsesta elarit, joten rahan pitäisi riittää - ehkä jopa paremmin kuin tässä nykyisessä tilanteessa.

Vierailija
10/14 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töiden aloitus toiminee tuohon tosi hyvin, ja lienee paikallaankin jos kauramaito (1,85 halvimmillaan) on teille liian kallista. Lapset päiväkotiin ja sinä töihin!

Kauniisti kirjoitettu ? kauramaito on meille kallista, muttei kalja...ehkä palkkani yrittäjänä sitten menisi kauramaitoon? Miehellä kun vain muutama tonttu jää käteen.

Vierailija
11/14 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin luennolla koska alaa opiskelleena ja päiväkodissa sekä yks pph.na 10v uskoisin että jotain kasvatuksesta oppinut. Isoäitini oli roolimallini kun äiti puuttui, ei hän ollut marttyyri vaan rakastava ja päättäväinen yrittäjä nainen.

Vierailija
12/14 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se töissä oo iltoja vaan sillä on toinen nainen.

Tätä olen miettinyt. Mutta viimeinen asia jonka halusinkin tähän lukea... Sillehän ei mitään voi jos näin on. Toivottavasti olisi kuitenkin selkärankaa sanoa mikäli näin olisi.

Vierailija
13/14 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluhan se on joka tuollaiseen kohteluun suostuu.

Vierailija
14/14 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies ei puhu eikä kerro, mitä teen? Rakastan häntä, mutten halua riitaa enkä jatkaa enää näin.

Asiallisia vastauksia toivon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi