Sain töitä - huikea muutos olotilassa!
Sain töitä muutamaksi kuukaudeksi. Heti tunnen oloni pirteämmäksi! Vihaan aamuherätyksiä, mutta on mukavaa, kun on syy herätä. Jos joku kysyy päivästäni, saan sanoa "olin töissä". Uusiin ihmisiin/vanhoihin tuttuihin törmätessäni voin kertoa työpaikkani (koska aina kysytään). Kotiin päästyäni ei ole painetta tehdä mitään kovinkaan hyödyllistä, juurihan tein töitä! Ja kuun lopussa tilille tipahtaa summa, joka on työmarkkinatukeen verrattuna niin suuren näköinen.
Ihan helvetin epäreilua, ettei tätä mahdollisuutta ole kaikilla. Töitä ei ole kaikille haluaville ja sen lisäksi saa kuunnella ja lukea jatkuvaa syyllistämistä ja haukkumista. Aion nauttia tästä nyt, mutta se loputon suo on sitten taas luultavasti edessä.
Kommentit (10)
Onnea! Itsekin sain töitä jokunen aika sitten, tuntuu ihan mahtavalta kun saa tekemistä, tuntee itsensä hyödylliseksi ja vielä rahaakin siitä.
Kiva kirjoitus. Itsekin olin jonkin aikaa työttömänä ennen kuin se vakituinen työ sitten vihdoin osui kohdalle. Muutama vuosi töitä takana ja koko aikaa ei ole ihan noin hilpeät tunnelmat kuin ap:llä, mutta kyllä tätä pitäisi muistaa arvostaa vähän enemmän.
Hieno homma! 👍
Sama fiilis oli itsellä, kun sain parin kuukauden pestin mukavassa firmassa. Eipä se vakkaripaikka ole, mutta hetkeksi pääsee taas pois neljän seinän sisältä!
Jee, olen onnellinen sun puolesta ja voin kuvitella sun fiilikset. Onnea!
nimim. 2-vuotta-työttömänä
Onnea sinulle! Toivottavasti itse saan piakkoin nauttia samasta fiililsestä. Työnhaku täysillä käynnissä. Tsemppiä kaikille työpaikkaa etsiville!
Niin se maailma muuttuu. Joitakin vuosikymmeniä sitten työ oli suunnilleen rangaistus, ja aamuherätys on täyttä piinaa.
Onnea! Muistan itsekkin tuon tunteen kun vihdoin sain töitä.