Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erityisherkkä ystäväni kävi aamulla kylässä, meille syntyi hirveä konflikti :(

Vierailija
18.12.2015 |

Olen itsekin erityisherkkä, joten tulemme yleensä hyvin toimeen keskenämme. Meillä oli tänään aamulla hyvin aikaa viettää aikaa yhdessä, koska minulla oli kovan stressin vuoksi sairaslomaa ja ystäväni tekee vain nelipäiväistä työviikkoa, jottei kuormittuisi liikaa töissä. Olemme molemmat arkistonhoitajia ammatiltamme. Joimme yhdessä kamomillateetä ja keskustelimme mm. kukkien kasvattamisesta ja maalaustaiteesta. Ylpeänä näytinkin ystävälleni uutta maalamaani vesiväriteosta, jossa on kaksi lintua syömässä pieniä siemeniä maasta. Hän kehui maalausta kauniiksi, mutta havaitsin hänen kasvojen ilmeistä, ettei hän pitänyt siitä. Tämä ystäväni taisi huomata, että havaitsin hänen eleistään todellisen mielipiteensä ja yritti paikata tilannetta olemalla avoimen rehellinen ja totesi, että edellinen vesivärimaalaukseni oli hienompi. Pahoitin mieleni siitä, ettei hän todellisuudessa pitänyt uudesta maalauksestani, mutta yritin salata ikävät tunteet kiittämällä häntä kauniista sanoista. Ystäväni kuitenkin aisti todelliset tunteeni ja vaihtoi hienovaraisesti aihetta.

Vaikka keskustelumme siirtyikin jo muihin aiheisiin, mietin silti koko ajan mielessäni, että miksi hän ei pitänyt maalauksestani. Oliko se oikeasti huonosti maalattu vai oliko teoksen aihe kenties liian raju? Yritin saada ajatukset muualle, mutta huomasin, että olin jo ylikuormittunut ja tuskainen. Ystäväni aisti minusta, että kaikki ei ole hyvin ja hän sanoikin hienotunteiseen sävyyn, että hänen täytyy lähteä kotiin. Ystäväni oli selkeästi poissa tolaltaan tämän raastavan ja voimia vievän konfliktin seurauksena. Olen koko päivän itkenyt sitä, että ystävyytemme ei välttämättä ikinä palaa ennalleen. Kuinka selviän tästä umpikujasta? Voimmeko vielä olla ystäviä kaiken tämän jälkeen?

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuiko tämä Porvoossa?

Vierailija
2/107 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuiko tämä Porvoossa?

Sinunkaltainen tosikko ei voi ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eritysherkät eivät ole ystävä ainesta.

Vierailija
4/107 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua?!

Vierailija
5/107 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei ole arkistonhoitajia, joten ei jatkoon.

Vierailija
6/107 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrajumala. 1st World Problems.

Vierailija
7/107 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin pahoillani, tuollainen on kamalaa ja riistävää. Hae lisää sairaslomaa rasitukseen

Vierailija
8/107 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vittua?!

Niimpä :'D Pakko olla provo!

Vierailija
9/107 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

No hei, ei saa pistää halvalla erityisherkkiä. Ne on niin herkkiä!

Vierailija
10/107 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ap apua!

Vierailija
11/107 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisherkkyys on vain tekosyy ajatella kaikki oman navan kautta vaivautumatta miettimään, että tunteet niillä kaikilla muillakin on. Ja kun joku kuitenkin kysyy, kyllä, perheeseeni kuuluu "erityisherkkä".

Vierailija
12/107 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi eritysiherkkä, työskentelen huopatossutehtaan akustiikkasuunnittelijana. Olen itsekin sairaslomalla liian kovan aistikuormituksen vuoksi, sillä työpaikkani valaistuksessa on tällä hetkellä jotakin vikaa ja valot joskus räpsyvät. On mukavaa kirjoitella toisten erityisherkkien kanssa, koska ei tarvitse kirjoittaa niin paljon, olemmehan hyviä lukemaan rivien välistä. Mielipiteeni aloitukseen on kahden ensimmäisen rivin välissä, mutta koska foorumin fontti saattaa olla haasteellinen herkille silmille, laitan vielä varmuuden vuoksi ilmeeni, joka minulla oli kun luin aloituksen: :'D

Vierailija
13/107 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua ja sitä kuinka kuormittavaa tuollainen on henkisesti. Itsekin olen erityisherkkä ja jo neljättä vuotta työkyvyttömyyseläkkeellä, jonne oli pakko hakeutua kun en enää kestänyt kollegan tietokoneennäpyttelyääniä, liman rykimista ja Radio Novan kuuntelua avokonttorissa. Viimeinen niitti oli toimiston yhteisvessa, jossa joku häirikkö alkoi käydä säännöllisesti ulostamassa. Nämä ignorantit ilkiöt eivät käsitä miten paljon tuhoa saavat aikaan!

Vierailija
14/107 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cool story bro.

Vierailija
15/107 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. olet nyt kriisissä selvästi.

Olen melko varma, että ystäväsi järkyttyi ennen kaikkea maalauksen siementen koosta, ne olivat suuria, eivätkö olleetkin?

Ystäväsi vaistosi heti herkkyydellään maalauksen lintujen vatsapurut isojen siementen jälkeen, miten niiden kuvut kiristävät ja linnut eivät jaksa laulaa suloisen herkästi enää.

Ehkä uusi maalaus, jossa linnut saisivat ihan pienen pieniä seesaminsiemeniä, voisi auttaa teitä molempia, voisitte rauhoittua katselemaan taulua levollisin mielin - linnut jaksavat sulattaa siemenet!

Vierailija
16/107 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mainio juttu! Näin joulun alla erityisherkät herkistyy äärimmilleen ja maalauksen äärellä etenkin:D

Joskus suora puhe auttaa, kuten meillä kun tulin tänään töistä kotiin. Mitä V****a sinä olet tehnyt taas koko päivän täällä kotona. Netissäkö istunut, pelannut. Sinun piti käydä kaupassa......jne.

Ei jää niin paljon arvailun ja rivienväliluvun varaan :DD, mutta Porvoossa eri tavat.

Vierailija
17/107 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt erityisherkkää koetellaan.

Vierailija
18/107 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian raju aihe? Kaksi tipua syömässä siemeniä? :D

Mikä on erityisherkkä? Avauksesta päätellen erityisen herkkä ihminen loukkaantumaan.

Vierailija
19/107 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli selvä provo, jonka tarkoitus oli pilkata herkkiä ihmisiä. Aiemmin luin vastaavan ketjun introvertin syntymäpäivistä, joka oli vielä selkeämpi provo. En tiedä oliko se samalta kirjoittajalta, mutta tyyli oli sama.

Vierailija
20/107 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli selvä provo, jonka tarkoitus oli pilkata herkkiä ihmisiä. Aiemmin luin vastaavan ketjun introvertin syntymäpäivistä, joka oli vielä selkeämpi provo. En tiedä oliko se samalta kirjoittajalta, mutta tyyli oli sama.

Eiköhän jokainen ole herkkä, osa haluaa tai joutuu piilottamaan sen puolen. Ei herkkyyttä voi mitata tai ottaa omaksi erityisominaisuudeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi