Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni on akateeminen, joten enkös minäkin sitten ole?

Vierailija
22.02.2011 |

Ystäväni mielestä en ole ,mutta minun mielestäni ollaan akateeminen perhe ja kyllähän tulotkin ratkaisee.

Kommentit (157)

Vierailija
1/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloilla ja akateemisuudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Vierailija
2/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateeminen! Mun mies on amerikkalainen ja asuntaan suomessa, mutta en pidä itseäni suomalaisena. Amerikkalaisena sittelen, ja alkaa jopa tuo aksentti paistaa läpi. Olen unohtamassa suomen kieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä olen tohtorinna, onhan mieheni tohtori.

Vierailija
4/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä olen tohtorinna, onhan mieheni tohtori.

minä myös!!

Vierailija
5/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tapaisia kutsutaan wannabe-akateemisiksi.

Vierailija
6/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni mielestä en ole ,mutta minun mielestäni ollaan akateeminen perhe ja kyllähän tulotkin ratkaisee.

Vierailija
7/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja akateeminen, eli olemme kaksi eri perhettä.

Vierailija
8/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni mielestä en ole ,mutta minun mielestäni ollaan akateeminen perhe ja kyllähän tulotkin ratkaisee. Sun miehesi on akateemikko.

Mä olen sitten sen parempi puolisko, eli Akateeleena. Kyllä tulot merkitsee myös. Vanhemmat on akateepentti ja -maija, ja kun peritään ne tulee meistäkin akateeperhe.

Vierailija
9/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään uusioperhekuvioita tässä! kyllähän perhekerhossakin kun keskustellaan ammateista, naiset vastaavat aina miehensä ammatin ensimmäiseksi. Ja monella on yhteiset tilit miehensä kanssa, joten sitä voi ajatella perheyksikkönä. Minun mielestäni olen akateeminen nyt, kun olen mieheni kanssa naimisissa. ap

Vierailija
10/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se perhe ole akateeminen, jos vain toinen vanhemmista on. Jos molemmat, niin sitten kai.

En kyllä ymmärrä, miksi joku haluaisi puhua perheestään koulutusnimikkeillä, selittäisittekö minulle?

No joo, eihän nyt kukaan tosissaan tämmöistä kirjoita, eihän?

Vierailija
11/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän perhekerhossakin kun keskustellaan ammateista, naiset vastaavat aina miehensä ammatin ensimmäiseksi.

eikä kaikki naiset :D

Vierailija
12/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tohtori -> tohtorinna

akateeminen -> akateeminna

Vierailija
13/157 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne amerikkalaiset sen parempia ole. Eivät yleensä osaa muita kieliä kuin omaansa.

Kuulostaa toi sun touhu tuollaselta hieman teennäiseltä fiinistelyltä. Kannattaako unohtaa omat juurensa ja kielensä?

Teidän lapsetkaan ei varmaan osaa kuin englantia...

Vierailija
14/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään uusioperhekuvioita tässä! kyllähän perhekerhossakin kun keskustellaan ammateista, naiset vastaavat aina miehensä ammatin ensimmäiseksi. Ja monella on yhteiset tilit miehensä kanssa, joten sitä voi ajatella perheyksikkönä. Minun mielestäni olen akateeminen nyt, kun olen mieheni kanssa naimisissa. ap

Joo, me ollaan tällainen akateeminen perhe, mieheni on filosofi ja itse olen kylmäkkö. Ja yhteinen tili meillä on kans. Ja ukkini veli oli upseeri.

Vierailija
15/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi on ilmeisesti akateeminen. jos sinäkin olisit, olisi perheenne akateeminen. roskakuski+opettaja ei ole akateeminen perhe, vain opettaja on akateeminen. vaikka miehesi tulot tekisivät sinustakin rikkaan, miehesi läskit eivät tee sinusta ylipainoista eikä hänen kouluttatuneisuutensa tee sinusta akateemista.

Vierailija
16/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap. nyt voin mainita tuonkin perhekerhossa. Naapuri kun on akateeminen \o/

Vierailija
17/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eron jälkeen eli tavallaan se on siirtynyt naiselle. Miksei siis koulutuskin, tajuaako kukaan nyt pointtiani? ap

miehesi on ilmeisesti akateeminen. jos sinäkin olisit, olisi perheenne akateeminen. roskakuski+opettaja ei ole akateeminen perhe, vain opettaja on akateeminen. vaikka miehesi tulot tekisivät sinustakin rikkaan, miehesi läskit eivät tee sinusta ylipainoista eikä hänen kouluttatuneisuutensa tee sinusta akateemista.

Vierailija
18/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli on tämä yrittäjäperhe (mies on yrittäjä) ja akateeminen perhe (mies on myös akateeminen).

Sellaista ihmettä ei voi olla kuin akateeminen yrittäjä.

Eikä se puoliso ole akateeminna vaan aketeminna.

Vierailija
19/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tohtori -> tohtorinna

akateeminen -> akateeminna

Akateeminen on adjektiivi, mutta samalla logiikalla

akateemikko -> akateemikonna

Ja sanotaan nyt, että akateemikko on arvonimi, joka on myönnetty vain harvoille (googlettakaa monelleko, olisko 12 tieteen puolelta)

Vierailija
20/157 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää olla akateemisia.

Tohtorinnalle ei ole erityisiä vaatimuksia.