Suomalaisnaisten ulkonäöstä. Miksi hitossa niin monella on
-tatuointi
-huono ryhti
-ihonväriin nähden liian tumma/räikeä hiusväri
-lyhyet hiukset
Katselin nuoria, n. parikymppisiä naisia täydessä jumppasalissa ja varmaan 80% jumppaajista oli tuollaisia. Ei sillä, että nuo ominaisuudet olisi aina huonoja, mutta miksi niitä esiintyy niin paljon juuri suomalaisilla? Ulkomaillakin tunnistan suomalaiset naiset aina hiusväristä (räikeä punainen/tumma luumu/musta), tatuoinneista ja huonosta ryhdistä.
En ole mikään missi itsekään, tavallinen kolmekymppinen perheenäiti, mutta väitän että suuri osa noista naisista näyttäisi niin paljon paremmalta ja raikkaammalta paremmin stailattuna. Jos se ulkonäkö kuitenkin sen verran kiinnostaa että värjätään hiuksia ja halutaan "koristaa" itsensä tatuoinnein, miksi tehdä itsestään mahdollisimman epäviehättävän näköinen. Se tuskin näillä naisilla on tarkoitus. Onko suomalaisten tyylitajun puute geeneissä?
Kommentit (47)
90%pitkistä hiuksista on yksinkertaisesti huonokuntoisa ja aivan kamalia.
Sama havainto. Suomessa ei ole kauniita naisia kuin Turussa, muut ovat juurikin kuvailemiasi maatuskoja.
-tatuointi
-huono ryhti
-ihonväriin nähden liian tumma/räikeä hiusväri
-lyhyet hiuksetKatselin nuoria, n. parikymppisiä naisia täydessä jumppasalissa ja varmaan 80% jumppaajista oli tuollaisia. Ei sillä, että nuo ominaisuudet olisi aina huonoja, mutta miksi niitä esiintyy niin paljon juuri suomalaisilla? Ulkomaillakin tunnistan suomalaiset naiset aina hiusväristä (räikeä punainen/tumma luumu/musta), tatuoinneista ja huonosta ryhdistä.
En ole mikään missi itsekään, tavallinen kolmekymppinen perheenäiti, mutta väitän että suuri osa noista naisista näyttäisi niin paljon paremmalta ja raikkaammalta paremmin stailattuna. Jos se ulkonäkö kuitenkin sen verran kiinnostaa että värjätään hiuksia ja halutaan "koristaa" itsensä tatuoinnein, miksi tehdä itsestään mahdollisimman epäviehättävän näköinen. Se tuskin näillä naisilla on tarkoitus. Onko suomalaisten tyylitajun puute geeneissä?
minulla on huono ryhti. Sille voisin ehkä jotakin tehdä.
Tatuointikin minulla ja niitä tulee kevään aikana lisää. Pidän niistä.
Minulla on mustat (pitkät!) hiukset koska pidän kyseisestä väristä. Minua ei kiinnosta, tekeekö se minut kalpeaksi. Jos muut näkevät ongelman, ei kiinnosta.
kun ne just on monilla niin huonokuntoisia. Ja sit se et värjätään tosi räikeästi, eli ei lähelläkään omaa luonnollista väriä.
itseään varten. Itsekin ajattelen samoin, vaikka en noita tuntomerkkejä täytäkään. Minulle on ihan sama tykkääkö joku muotipelle juuri minun ulkonäöstäni. Kauneuteni on enimmäkseen sisäistä ;-)
sitä se teettää kun parikymmentä vuotta olen tehnyt töitä tietokoneen ääressä ja vielä tulee vapaa-ajallakin täällä roikuttua :)
Itse haluaisin kyllä pitkät hiukset, mutta minkäs teet kun hiuslaatu on perinteinen suomalainen ohut (ja vielä luonnonkihara)! Eli ei hiukseni kynityt ole, muttei minulla koskaan ole ollut oikeasti pitkiä hiuksia vaan max. olkapäille.
itseään varten. Itsekin ajattelen samoin, vaikka en noita tuntomerkkejä täytäkään. Minulle on ihan sama tykkääkö joku muotipelle juuri minun ulkonäöstäni. Kauneuteni on enimmäkseen sisäistä ;-)
kuin haukkumastasi muotipellesta? :)
se, että ollaan aina niin kitkeriä. Moititaan muita ja puhutaan pahaa aina kun keretään. Missään muualla ei arvostella niin rasittavasti muita ihmisiä kuin Suomessa!
Suomalainen ihonväri on usein melko vaalea, ja oma hiusväri "halju", joten ryhtiä (myös sitä fyysistä, heh) haetaan räväkämmästä väristä.
Itselläni on tatuointi, otin sen alaikäisenä enkä pidä siitä enää, mutta se on osa minua kerran sen itse olen väen väkisin joskus halunnut. Hiukseni ovat ruskeat raidoitetut, luonnollisen sävyiset ja pitkät. Välillä kaipaan kuitenkin hiuksiini enemmän sävyä, etenkin talvella. Ryhtini on hyvä koska olen niin lyhyt.
Nämä ovat makuasioita, toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta. Jollekin käy lyhyt tukka mielettömän hyvin, toiselle pitkä on se omasta mielestä paras.
En kyllä allekirjoita sitä, että suomalaisten geeneistä löytyisi tyylittömyys geeni, hyvänen aika, mehän ollaan kauniita ja persoonallisia!
joka arvostelee toisten ulkonäköä siksi ettei se ole samanlainen kuin muotilehdissä. Kyseisen henkilön mielestä muoti on tärkeämpää kuin toisen ihmisen ulkonäön kunnioittaminen, joten luulisin että hän arvostaa ulkonäköä silloin enemmän kuin olisi syytä.
naisista, siitä kuinka tyylikkäitä he ovat. Myönnän, olen samaa mieltä. Lisäksi ovat hyväkäytöksisiä.
"olen sisäisesti kaunis" ja "miksi elämäntarkoitus olisi olla kaunis"
Jos nainen ei välitä yhtään siitä miltä näyttää, ei hän varmaan värjäisi hiuksiaan ollenkaan. Kysymys kuuluikin, miksi suomalaiset koristavat itseään juuri tatuoinnein ja räikein hiusvärein, ja onko se monen mielestä oikeasti kaunista? Vai onko luonne nuorilla naisilla joku synkkä gootti jota sitten ilmennetään ulkomuodolla?
vaan mahdollisimman " minä ".
niin miksi kaikkien "mina" nayttaa samalta?
Mielestani kukaan, joka kutsuu toista pelleksi (paitsi jos ammatti oikeasti on pelle) ei ole kovinkaan kaunis sisalta. Edelleenkaan et vastannut siihen, mika tekee sinusta sisaisesti kauniimman kuin haukkumastasi muotipellesta. Kiersit kysymyksen vastaamalla, millainen sinun mielestasi on muotipelle :)
joka arvostelee toisten ulkonäköä siksi ettei se ole samanlainen kuin muotilehdissä. Kyseisen henkilön mielestä muoti on tärkeämpää kuin toisen ihmisen ulkonäön kunnioittaminen, joten luulisin että hän arvostaa ulkonäköä silloin enemmän kuin olisi syytä.
siitä, että he näyttävät pahalta? On tietenkin mahdollista että kyseinen muotipelle ei oikeasti välitä suomalaisnaisten ulkonäöstä niin paljon kuin antaa ymmärtää, vaan hän on ainoastaan arvostelunhaluinen ja ilkeä ihminen, jolloin muotipelle ei ehkä ole paras mahdollinen kuvaus. Olen valmis vetämään pois 'muotipellen' ja korvaamaan sen 'ilkimyksellä'.
Ja sisäinen kauneus on myöskin katsojan silmässä.
mutta nuo muut tuntomerkit kuulostaa tutulta.