SK
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iik! Täällä on muurahaishassukki!
Ja täällä muukalaishassukki, ei ole muuten hassu ollenkaan.
Persujen hämikkibongaustiimin ehdotus partalapsukin ja mamupatjukin hybridin nimeämisestä ankkurilapsukiksi hylättiin, sillä se ei ollut risteymien nimeämiskäytäntöjen mukainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä tämä minun arkeeni vaikuta, kun sanon niitä kaikkia vain hämähäkeiksi. Jos haluan antaa tarkemman kuvauksen niin esim ruskea hämähäkki tai vihreä hämähäkki. Tuo jälkimmäinen oli kyllä hieno. Sellainen käärijänvihreä, jolla mustat silmät. :)
Otinkin selvää ja tuo vihreä hämähäkki, viherhämähäkki on nykyisin viherjahdikki.
Pitäisikö se vaihtaa samalla käärikiksi? Tai chachachakikiksi?
Vierailija kirjoitti:
en ole vieläkään antanut nimimuutoslautakunnall anteeksi sitä, että maaoravan nimi muutettiin tikutakuksi
tuo hämähäkin nimimuutos vielä menettelee, joskin mielestäni on turhaa muutella eläinten nimiä. ihmiset on kuitenkin tottuneet käyttämään niiden vanhoja nimiä
En ole asiantuntija, mutta ymmärtääkseni tuolla maaoravan nimenmuutoksella oli eri motiivi kuin näillä hämähäkin lyhennyksillä.
Esimerkiksi nimikolmikko orava, harmaaorava ja maaorava on siinä mielessä harhaanjohtava, että se saa maaoravan kuulostamaan harmaaoravan tavoin oravan läheiseltä sukulaiselta, mitä se ei tosiasiassa ole. Orava, harmaaorava ja tikutaku taas tekevät selvemmäksi sen, että orava ja harmaaorava ovat läheistä sukua, kun taas tikutaku ei välttämättä ole.
Tässä muutoksessa taas kyseessä näytti olevan enemmänkin hämähäkkiharrastuksen markkinointi, eikä niinkään hämähäkkien keskinäisten sukulaissuhteiden hahmottamisen helpottaminen.
Vierailija kirjoitti:
Globalisaatio on osa vapaita markkinoita. Yritykset valmistavat tuotteensa siellä missä se on halvinta saadakseen parhaan katteen myydyistä tuotteita, ei se ole sen monimutkaisempi juttu tuo globalisaatio, tätä asiaa ei ymmärrä oikeistolaiset eikä monet vasemmistolaisetkaan.
Globalisaation vastustaminen oli vasemmisto juttuja alusta asti, mutta nyt oikeistolaiset populistit ovat varastaneet idean.
Myös kuluttaja hyötyy alhaisista hinnoista, eikä globalisaation hyödyt siinä mielessä jää vain yritysten käsiin.
Olin liian nuori päästäkseni alkuperäiseen Doomiin mukaan, ja peli oli lapsena minusta liian pelottava. Samoin Unreal ja Descent.
Vaikka minulla ei sarjaa kohtaan mitään nostalgiaa ollutkaan, niin Doom Eternal oli mielestäni ihan huippu, ja pelasin sitä paljon. Vedin kaikki Ultra-Nightmaret ja harjoittelin speedrunejakin.
Se Sentinel-tarinahomma oli lähinnä ärsyttävää, mutta taistelu pelissä oli minusta loistavaa, ja samoin musiikki. Visuaalinen ilme oli myös ihan mukiinmenevä.