SK
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulosottoon joutuminen on todennäköisesti parasta, mitä hänelle voi tapahtua. Velkamäärä lakkaa kasvamasta.
Hyvä neuvo, mutta ap:n poika todennäköisesti alkaisi myömään bersettään jotta saisi pelirahaa.
Tämä on minullekin se niin kutsuttu ässä hihassa, kun hedelmäpelirahat loppuvat. Tai ässä-tiedät-kyllä-missä.
Myös ns. institutionaalista sortoa ja väkivaltaa löytynee melko runsaasti, jos sellaiseen uskoo, esimerkiksi sukupuoleen ja syntyperään pohjautuvasta eriarvoisuudesta.
Ihan oikeassahan he ovat, että huumeiden (ja tarkalleen ottaen jutun mukaan lähinnä kannabiksen) katukauppa voi olla tuottavakin markkinarako. Jotkut vaativat kouluihin lisää talousopetusta, mutta ainakin sääntelyn ja harmaan talouden välinen suhde tuntuu olevan lapsilla hallussa jo nyt.
En osaa oikein varmasti sanoa, koska en ihan tiedä, miten he työhönsä yleensä suhtautuvat. En ole ollut alan ammattilaisten kanssa tekemisissä pariin kymmeneen vuoteen. Mutta kyllä kai ainakin jonkin verran arvostan. Palkkakysymykseen en osaa ottaa kantaa.
Eikä tilanne ole edes mitenkään uusi. Itse ainakin näen vuosituhannen vaihteen Bush vastaan Gore -vaalien ratkaisun enemmänkin lakiteknisenä kuin varsinaista demokratian henkeä korostavana, jossa presidentti valittiin käytännössä mielivaltaisen teknisen seikan perusteella.
En siis välttämättä väitä, että kyseessä oli räikeää puolueellisuutta tai salaliittoja, mutta tulos osoitti, että varsinaisesti kansan abstrakti tahto ei sinänsä määrittele vaalien tulosta, vaan esimerkiksi juuri äänestystekniset seikat ja käytännöt voivat muuttaa vaalien tuloksen kumpaan suuntaan tahansa.