Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Profile picture for user SK

SK

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

67/75 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näemmä osannut ylemmässä viestissä päättää, puhunko laulukaskaista (cicada) vai heinäsirkoista, joten yhdistin ne laulusirkoiksi.

66/75 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnossa ylipäätään harva muuttuja pysyy vakiona ajanhetkestä toiseen, eli luonto ei varmaankaan tässä mielessä olekaan tasapainotilassa. Ilmasto muuttuu, mantereet liikkuu, ilmakehän koostumus vaihtelee ja niin edelleen, samoin kuin esimerkiksi vaikka laulusirkkojen tai sopuleiden lukumäärä ajanhetkestä toiseen. Ehkä ihmisten määrä on vain siirtymässä yhdestä tasapainotilasta toiseen, jostain ympäristön muutoksista tai muokkauksista johtuen.

Kokonaiskulutus ja päästöt muodostuvat väestön määrästä ja yksilöiden kulutuksesta ja päästöistä. Kulutuksen ylittäessä kantokyvyn voidaan puhua yhtä hyvin liikakulutuksesta kuin liikakansoituksesta. Sen väittäminen, että kyse on nimenomaan liikakansoituksesta, vaikuttaa samalta kuin sanoisi, että nelikulmioiden pinta-alaan vaikuttaa ensisijaisesti niiden pituus, tai palkkasummaan työtuntien määrä.

1/9 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat sillä, että Tukholmassa olisi kiinalainen poliisiselli?

8/37 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi jatkaa jos joku käyttäisi noin outoa sanaa.

"No tällänen mun kämppä on, ei mikään palatsi, mutta ihan kiva asuinpaikka ja hiljaiset naapurit... Hei, haluasitko maistaa mun kotitekoista suklaata? Aina sanotaan, että se temperointi on vaikeeta, mutta-"

"Hep! Temperointi? Harmi, sillä vaikutit ihan kivalta, mutta eiköhän tämä ollut nyt tässä. Hauskaa loppuelämää sulle ja sun suklaalles."

7/75 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SK kirjoitti:

Mistä tiedät, että maailmassa on nimenomaan ylikansoitusta?

Useilla maailman alueilla myös syntyvyys on laskussa, tai jo lähellä tai alle pelkän korvaavan syntyvyysasteen. Eli maailma ei oikeastaan edes Afrikkaa lukuunottamatta (yli)kansoitu hirveästi lisää.

Mistä tiedät, että maailmassa ei ole ylikansoitusongelmaa?

En tiedä, että ei olisi. Sen takia en tehtailekaan aloituksia tai viestejä, joissa väitän, ettei ylikansoitusta ole.

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.