Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Profile picture for user SK

SK

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

18/19 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aihe vaikuttaa periaatteessa kiinnostavalta, niin aloituksen kysymyksenasettelu on hieman hankala ja sisältää salaliittoteoriamaisia oletuksia. 

Nähdäkseni henkisyyttä tai noita muita juttuja ei varsinaisesti "tallota" lännessä "median" toimesta. Niitä käsitellään ihan kohtuullisen asiallisesti, jos ne ovat jonkin jutun kannalta olennaisia. Ihmiset kyllä saavat tuoda esille hengellisyytensä, mutta hengellisyys tai vastaavat hommat eivät ole useiden uutisissa tai politiikassa käsiteltyjen asioiden kannalta relevantteja.

14/44 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu, niin ei elk välttämättä viittaa mihinkään tiettyyn lajiin. Yleensäkään yleiskielen eläimiin, kasveihin ja muihin eliöihin viittaavat sanat eivät viittaa tarkasti mihinkään tiettyyn lajiin. Esimerkiksi sanat skorpionigorilla tai delfiini eivät ole lajeja, eivätkä kaikki vaikka skorpioneiksi kutsutut eliöt välttämättä ole taksonomisesti läheistä sukua toisilleen.

Voi olla, että esimerkiksi ruoka-aineiden nimeämisessä sovelletaan tarkempaa käytäntöä, jolloin käytetty liha pitäisi nimetä tarkemmin.

48/178 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta voisi kirjoittaa pidemminkin, kuten esimerkiksi pohtia sitä, voiko työmarkkinoilta olettaa ns. ammattiylpeyttä tai asiakkaan vuoksi uhrautumista.

Kuitenkin tyydyn ehkä tässä toteamaan, että noista asioista joustetaan työnantajan taholta varmaankin siksi, että asiakkaat eivät ole valmiit maksamaan noista asioista. Tavarat siis ehkä yleensä ostetaan sieltä, mistä parhaat tuotteet saa halvimmalla ja kätevimmin, eikä esimerkiksi henkilökohtaisella palvelulla tai hyllyttäjien stoalaisuudella ehkä ole niin suurta vaikutusta siihen, mistä jengi pöperönsä hommaa. 

4/14 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikselöityä sipulia, porkkanarasteria ja pino paloja isometrisestä pitsasta - näistä tulee vanhat lounasravintolat mieleen. 

26/97 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunkien katuvalot puoleen. Kauppakeskukset ja autoliikkeet yöksi pimeiksi. Mikä järki oikeasti on, kun ajaa yöllä jonkun autolllikkeen ohi, että kyltit hehkuu ja se valtava autohalli on sisältäkin valaistu?

Kukaan ei kai pakota kauppakeskuksia tai autoliikkeitä pitämään valoja päällä öisin, joten kyse lienee heidän omasta markkinointivalinnastaan. Eli ehkä he ovat tulleet siihen tulokseen, että valojen pitäminen päällä 24/7 on heille hyvä sijoitus esimerkiksi brändäämisen kannalta. Jos valojen pito päällä maksaisi liikaa siitä saatuja hyötyjä kohtaan, niin niin ei varmaankaan tehtäisi. 

Julkista valaistusta, kuten katulamppuja, voisi ehkä säädellä hienovaraisemminkin, sillä vaikuttaa hieman omituiselta, että esimerkiksi katuvalojen päälläpitoaika, kattavuus ja vahvuus ovat (tietääkseni) samoja sähkön hinnasta riippumatta. Toisaalta kuten julkisissa asioissa yleensä, lienee asia hallinnollisesti hyvin hankala. Itselläni ei ole mitään hajua siitä, millä perusteilla kunnat valaistuspäätöksiään tekevät.

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.