Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siriina

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

2/4 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä?

1/13 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaamousse.

68/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkkiä valitessa kannattaa kiinnittää myös uunin ominaisuksiin huomiota, jos siis ihan sellaista lattiamallia olet hommaamassa.

Älä mene halpaan! Trokarien "kiertoilmauunit" eivät usein ole kiertoilmauuneja. Niissä perusosa, rengasvastus, on korvattu pelkällä ropelilla. Kiertoilmauunin hinta, museouunin ominaisuudet.

Mistä tiedän, missä mallissa on "oikea" kiertoilmauuni? Tosin tähän asti olen pärjännyt loistavasti ihan tavallisella uunilla, joten en ole varma, kuinka olennainen ominaisuus tämä on.ap

Kiertoilmauuni on vastava parannus kuin liesissä rautaliedestä induktioon.

Kiertoilmauunissa on rengasvastus, valekiertoilmauunissa vain ropeli. "Myyjä" kään ei asiaa tiedä tai valehtelee mielellään. Mutta ilman rengasvastusta ei ole niitä hyviä ominaisuuksia.

Uunissa kannattaa olla teleskooppikiskot, eli ritilän tai pellin voi vetää ulos. Myös toiminto joka pysäyttää uunin luukkua avatessa on miellyttävä. Ja  merkkivalo joka kertoo kun uuni on halutunlämpöinen. Naurettavaa että useimmissa on se vaarinaikuinen, vastus päällä /vastus pois valo. 

Käytin joskus kaverin luona uunia, jossa oli teleskooppikiskot. Minusta se oli hirveä tavalliseen uuniin verrattuna. Peltiä oli paljon hankalampi ottaa ulos uunista.

Nuijan ei ole pakko käyttää kiskoja tai holhooja voi poistaa ne kokonaan.

Ovat tosi kätevät ja turvalliset varsinkin kuumana. Esim. jos paistosta pitää operoida kesken paiston, Kaadan myös esim. pannaritaikinan pellille kun pelti on ulosvedettynä.

Nämä kiskot vaikuttavat tosi kätevältä. Ehkä muutama kerta menee totutteluun, mutta niinhän se on kaikkien uusien härpäkkeiden kanssa.

67/76 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uunissa kannattaa olla teleskooppikiskot, eli ritilän tai pellin voi vetää ulos. Myös toiminto joka pysäyttää uunin luukkua avatessa on miellyttävä. Ja  merkkivalo joka kertoo kun uuni on halutunlämpöinen. Naurettavaa että useimmissa on se vaarinaikuinen, vastus päällä /vastus pois valo. 

Perkule mikä karvalakkimalli mulla on. Ei yhtään noista edellä mainitusta ominaisuuksista. Tai siis toi lämpenee/ei lämpene valo on.

12/27 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten omakannan virheet oikaistaan? Mihin voi ilmoittaa, jos siellä on selvä virhe? Minulla on myös pari virhettä, mm. merkitty väärä diagnoosi.

Otin yhteyden yksikköön jossa kirjaus oli tehty.

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.