sammukka
Seuratut keskustelut
Kommentit
ja sen jälkeen aloin imeä fanaattisesti peukaloa. Ja kyllä sitä kiellettiin ja toruttiin. Eikä auttanut, menin vaikka piiloon imemään. Koulussa yllättäen oli pakko lopettaa peukalon imeminen, kun kaverit huomauttivat -no taisin olla jo 6v. Sen jälkeen onkin kynnet kuluneet melko ahkerasti, vielä tänäkin päivänä.
On se varmaan ollut reaktio stressiin. Mutta lapsena olo mun muistojen mukaan oli aika stessaavaa aikaa. Kun ei silloin itse saa kuitenkaan päättää yhtään mistään, kaikkia pitää totella ja aina pitäisi olla hyvä päivä.
ja tulee olemaan varmaan vielä jonkun aikaa. Ei osaa kunnolla juoda mukista, vain pikku hörppyjä.
Jos käyttäytyisi, hän ei olisi autistinen.
kaikki lapset eivät ole motorisesti samalla viivalla. Myöskään suun alueen lihaksiston suhteen.