pulu
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2123 kirjoitti:
pulutossu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vittu noi itsepoimitut marjat xD Ne on aina näissä "köyhäilyvinkeissä" olipa juttu lehdessä tai av-ketjussa :D
Näinpä. Viime vuonna tein kuten neuvottiin ja menin metsään poimimaan mustikoita, löysin pitkän etsimisen jälkeen hyvän apajan ja keräsin 5 litraa. Sitten vasta tyhmänä aloin miettiä että mihin niitä nyt sitten voi käyttää; piirakkaa on köyhän turha leipoa ja hilloa tai hyytelöä en käytä. Okei, söin sitten niitä marjoja sen muutaman päivän ajan sellaisenaan kunnes ne pilaantuivat.
Tämä vuonna olin viisaampi ja ajattelin myydä keräämäni marjat. Ensin kyselin netissä, haluaako joku ennakkotilata mustikoita, no ei halunnut. Poimin sitten 15 litraa mustikoita, puhdistin ne, ostin niille pakkausrasioita, matkustin bussilla niiden kanssa torille myymään. Torimaksu oli 5 euroa, ei paha, laitoin myös ilmoituksen kuvineen paikkakuntani facesivuille. Valitettavasti paikalla oli monta muutakin marjanpoimijaa ja minulta vain kaksi mummoa osti mustikkarasian, ja netissä niistä kyseltiin vasta viikko poimimisen jälkeen.
Mutta köyhä menkööt silti marjamettään poimimaan perkele!Marjanmyynnissäkin pitää olla suhteita ja ostajat valmiina. Onko sinulla pakastinta? Olisit pakastanut talveksi.
Aina kun on tämä laaba-laaba, että miksei työttömät poimi metsän herkkuja, marjoja ja sieniä... että pitäisi olla "suhteita". No ehkä ovat työttömiä siksi kun nimenomaan ei ole suhteita, eikä niitä työttömänä juuri mistään saakkaan. Niin ja pakastimeen ei ole varaa.
Viimeisin ei ollut siis minun viestini jos joku niin käsitti, minulla kyllä on pieni pakastin mutta se on täynnä makaronia yms. Ostaako joku tosiaan pakastemarjoja jos ne ovat itse poimittuja?
Säästöistä ei ole senttiäkään jäljellä työttömän kesä(pakko)loman takia eli nollilla lähdetään liikkeelle. Siinä sinulle hermoiltavaa. Lainaa ei uskalla ottaa jos en saakaan töitä valmistumisen jälkeen eli kai tässä pikku hiljaa kannattaa asennoitua siihen oman pikku bordellin perustamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Voi vittu noi itsepoimitut marjat xD Ne on aina näissä "köyhäilyvinkeissä" olipa juttu lehdessä tai av-ketjussa :D
Näinpä. Viime vuonna tein kuten neuvottiin ja menin metsään poimimaan mustikoita, löysin pitkän etsimisen jälkeen hyvän apajan ja keräsin 5 litraa. Sitten vasta tyhmänä aloin miettiä että mihin niitä nyt sitten voi käyttää; piirakkaa on köyhän turha leipoa ja hilloa tai hyytelöä en käytä. Okei, söin sitten niitä marjoja sen muutaman päivän ajan sellaisenaan kunnes ne pilaantuivat.
Tämä vuonna olin viisaampi ja ajattelin myydä keräämäni marjat. Ensin kyselin netissä, haluaako joku ennakkotilata mustikoita, no ei halunnut. Poimin sitten 15 litraa mustikoita, puhdistin ne, ostin niille pakkausrasioita, matkustin bussilla niiden kanssa torille myymään. Torimaksu oli 5 euroa, ei paha, laitoin myös ilmoituksen kuvineen paikkakuntani facesivuille. Valitettavasti paikalla oli monta muutakin marjanpoimijaa ja minulta vain kaksi mummoa osti mustikkarasian, ja netissä niistä kyseltiin vasta viikko poimimisen jälkeen.
Mutta köyhä menkööt silti marjamettään poimimaan perkele!
Kylläpä harmittaa ap:n puolesta. Te kaikki jotka sanoitte päivän olevan hyvä ettekä tulleet siksi koska ei huvittanut/kehdannut, hävetkää.
Vihaan sitä sydämeni pohjasta, että joku järjestää jotain kivaa, sitten jengi on ihan että joo hei hyvä idea, ehdottomasti mukana, mutta kun aika koittaa niin kappas kummaa kun se järjestäjä on ihan yksin lähdössä tai tekemässä sitä mitä suunniteltiin ja lyötiin jo lukkoon, kun 20 % unohti koko jutun, 10 % ei ollutkaan rahaa tarpeeksi, 15 % keksi jonkun tekosyyn, 5 % ilmoitti oikean syyn olla tulematta ja 50 % vaan jätti tulematta.
Sori, tarkoitin makaronilaatikkoa.