Ördög
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä suhteita Venäjän kanssa ei saada toivomalla sellaisia. Hyvät suhteet Venäjän kanssa edellyttävät Venäjän tahdon ja tavoitteiden huomioimista. Jos tahdotaan olla Venäjän kanssa hyvissä suhteissa, silloin kuunnellaan mitä Venäjä meiltä odottaa ja mitä Venäjä meiltä vaatii.
Hyvien suhteiden saamiseksi vaaditaan uhrauksia, taloudellisia ja poliittisia. Suostumista alistumaan Venäjän kannalta sopuisan politiikan harjoittamiseen, Venäjän ehdoilla.
Tule pois jo YYA-ajalta ellet sitten tarkoittanut viestiäsi sarkastiseksi.
Nuo hyssyttelyn ja venäjännöyrän palvelemisen ajat on ohi.
En oo se kelle vastasit, mutta miksi ihmeessä haluat huonot suhteet Venäjään??? Ei meidän sijainti kartalla ole muuttunut miksikään, naapureita ollaan jatkossakin.
Mitä ihmettä. Onko se nyt muodikasta sitten irvistellä Venäjän suuntaan "kun kaikki muutkin" , vai typerää ja lapsellista? ! Minusta jälkimmäistä.
Mutta ehkä nuorilla ja niillä jotka viettää aikaa enemmän ulkomailla kuin kotona, on jotenkin maailmankuva liian kansainvälinen, ei ajatella kuin suomalainen, kun ollaan niin eurooppalaisia niin eurooppalaisia että.Ei tuota hölmöilyä voi muulla, selittää, että hyviä naapurisuhteita pidetään vanhanaikaisina. 😦
Minä olen aina toivonut hyviä ja asiallisia suhteita kiehtovaan mutta samalla arvaamattomaan itänaapuriimme, ja juuri siksi haluan maamme Naton jäseneksi. "Irvistelyä" idän suuntaan en ole huomannut ainakaan lähipiirissäni, mutta sitä enemmän surua ja katkeruutta sen johdosta, että tuo naapurimme pyövelinnaamaisen hallitsijansa johdolla on käynnistänyt julman valloitus- ja hävittämissodan mitä valheellisimpien selitysten säestyksellä.
Onko tämän hienon taiteilijan nimessä jotain r i v o a tai k a k s i m i e l i s t ä? Kun kirjoitan nimen S i g r i d S c h a u m a n minulle ilmoitetaan tylysti "Kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen." Mainitsin hänet jo eilen, mutta hyväksyntä viipyy edelleen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sigrid_Schauman
Edelleen elossa:
James Lovelock, brittiläinen tiedemies, kirjailija ja ympäristönsuojelija, tunnettu Gaia-hypteesistaan, 1919-
https://fi.wikipedia.org/wiki/James_Lovelock
Françoise Gilot, ranskalainen taidemaalari, Pablo Picasson rakastettu, muusa ja kahden lapsen äiti, jonka uraa ex-kumppani suhteen loputtua kaikin tavoin yritti tuhota, 1921-
Otto-Iivari Meurman, arkkitehti ja rakennusperinnön suojelija, Puu-Käpylän ja Tapiolan suunnittelija, 1890-1994
https://fi.wikipedia.org/wiki/Otto-Iivari_Meurman
Louis Sparre, ruotsalainen kreivi, taiteilija ja karelianisti, vanhan Porvoon "pelastaja", Gallen-Kallelan ystävä ja Mannerheimin lanko, 1863-1964
https://fi.wikipedia.org/wiki/Louis_Sparre
Gustaf Håkansson, "Stålfarfar" (Teräsvaari), ruotsalainen yrittäjä ja pyöräilijä, voitti 65-vuotiaana pyöräkilpailun Haaparannasta Ystadiin, 1885-1987
https://en.wikipedia.org/wiki/Gustaf_H%C3%A5kansson
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/esko-karinen/kun-terasvaari-voitti-kil…
Mike Hoare, brittiläinen palkkasotilas ja sotilaskaappausten suunnittelija, 1919-2020
Belfastin Titanic-museo on todella upea.
https://www.titanicbelfast.com/
Tänään on kulunut 110 vuotta uppoamisesta.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/veikkohuuska/titanicin-turma-110-vuott…
[url]https://www.thetimes.co.uk/article/mystery-shrouds-titanic-disaster-eve…]
[url]https://www.newsletter.co.uk/heritage-and-retro/heritage/key-facts-on-t…]
[url]https://www.belfastlive.co.uk/news/belfast-news/titanic-rare-life-jacke…]
[url]https://www.wftv.com/news/local/titanic-sank-110-years-ago-today-9-thin…]
[url]https://www.yorkshirepost.co.uk/heritage-and-retro/heritage/titanic-her…]
[url]https://www.irishcentral.com/news/community/110th-anniversary-titanic-t…]
[url]
[url]