Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ördög

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

1400/6337 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla olis hukassa lapsena lukemani kirjan nimi, osaisikohan joku auttaa? Se oli samantyyppinen kuin esim. Miina ja Manu, eli joka sivulla oli kuvia ja tekstiä, kooltaan se oli A4 eikä ollut kovakantinen, vaan ennemminkin läpyskä. Oli samantyyppiset eläinhahmot kuin Miinassa ja Manussa, mutta ne saattoivat olla oravia tai jotain sellaisia... En tiedä, oliko kyseessä kirjasarja vai yksittäinen kirja. Mun kirjassa hahmot seikkaili, etsivätköhän aarretta metsästä tai jotain? 90-luvulla olen tätä lukenut eli siksi hatarat muistikuvat. Tämä vaan yhtäkkiä muistui mieleen. Olisi mahtavaa, jos joku tietäisi tämän.

Saattoi olla saman piirtäjän tai Usko Laukkasen tekemä?

Taidan tietää, olen nähnyt äsken työpaikalla (siivoan päiväkodissa). Täytyy tarkistaa huomenna.

Kuulostaa kyllä Usko Laukkasen Kurre-kirjoilta. Nimikkeitä on mm. Kurre on vapaa, Kurre ja oravanmarjat, Kurre lentää sekä Kyllä Kurre osaa. Googlaa!

18/33 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-13-vuotiaana mielilukemistani olivat ranskalaiset ja belgialaiset sarjakuvat - Tintti, Asterix, Lucky Luke, Klorofylli, Piko & Fantasio, Niilo Pielinen, Johannes & Pirkale ja muut. Sen takia rupesin lukemaan ranskaa yläasteella, päämääräni tulla sarjakuvataitelijaksi. Sellaista ei minusta kylläkään tullut, mutta rakkaus Ranskaan ja sen kieleen toimi pontimena uusien kielten (saksa, venäjä, espanja, italia, portugali, viro...) oppimiseen.

Että osaanko ranskaa? Kyllä, pystyn yleensä vaivatta lukemaan normaalitekstiä. Keskustelun seuraaminen, ja siihen osallistuminen, onkin sitten kinkkisempää.

1/12 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa olen käynyt, vaikka siitä onkin muutama vuosi. Krakovassa olin kesäkuussa 2013, ja Bratislavassa  huhtikuussa 2014. Hintataso selviää kyllä parhaiten netistä. Mutta turvallisuus molemmissa paikoissa oli moitteetonta. Itse en kuitenkaan koskaan lähtisi minnekään lomailemaan heinäkuussa, kun turisteja tungeksii kaikkialla, hinnat ovat korkeat ja sää luultavasti liian kuumaa.

31/77 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti olen itse vähän liian nuori, minulla ei ole mitään omia muisteloksia koulujen YYA- ja muusta ystävyysjuhlinnasta. Juhlallisuuksien huippu oli vuonna 1973, kun sopimuksen solmimisesta oli kulunut 25 vuotta. Siitä on herkullisia kuvauksia mm. Ville Pernaan kirjassa "Pimeä vuosikymmen", sekä netissä. Lukekaa tästä, ja täydentäkää kuvaukset omilla ajatuksillanne!

https://suomenkuvalehti.fi/kotimaa/muistatko-nain-kouluissa-juhlittiin-…

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/08/13/yya-25-vuotta-suomen-ja-neuvos…

6/7 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et oppisi? Historia on hillittömän hauskaa ja helkkarin hyödyllistä. Voi aloittaa kuuntelemalla Ylen Areenasta hirmuhallitsijoita käsittelevää podcastsarjaa.

https://areena.yle.fi/audio/1-3948085

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.