Ördög
Seuratut keskustelut
Kommentit
AI miten kiehtovaa. Melkein yhtä jännää kuin että Oulu om muuallakin kuin Oulussa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Oulu_(Wisconsin)
Ja Finland myös.
Claude Lévi-Strauss (1908-2009)
Ranskalainen filosofi ja antropologi. Hyvin kuuluisa ja vaikutusvaltainen tyyppi, vaikka karttoi julkisuutta.
Pari päivää sitten äkkäsin Yle Uutisten uutistekstin, jonka mukaan Intiassa oli kuollut paljon ihmisiä juotuaan laitonta likööriä. Oikeasti tappajana oli myrkyllinen viina, ja virhe korjattiin melko pian.
https://yle.fi/uutiset/3-12043017/64-3-95679
Likööri on englanniksi "liqueur", kun taas viina tai alkoholi yleensä on "liquor". Onhan se ymmärrettävää että sanat menevät sekaisin, ja jopa englantia äidinkielenään puhuvia pitää valistaa erosta.
https://www.masterclass.com/articles/liqueur-vs-liquor
Monikohan suomalainen on virolaisessa ravintolassa tilannut pullon valkoviiniä, mutta saanutkin pöytään putelin Viru Valge-vodkaa? Viina on viroksi "viin", mutta viini on "vein". Muistakaa se.
Jos halusi tietoa artisteista, heidän oikeista nimistään, syntymäajoistaan, perheistään, levyistään, fanclubeistaan jne, niin kirjoitettiin kysymys postikorttiin ja lähetettiin Suosikin rockproffalle. Vastaus tuli ehkä parin kuukauden päästä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/muistatko-viela-talta-legendaarinen…
Jos haluttiin tietää mikä on Zairen (nyk Kongon demokraattinen tasavalta) pääkaupunki, niin mentiin naapuriin, missä oli Kodin suuri tietosanakirja. Muistaako kukaan tuon tv-mainoksen?
Miksi sina etelän mies huijot, mikset käytä Ohvia?
Kaikki joukolla toffoilemaan, toff-toff-toffoilemaan!
Hyvät ystävät! Pitkää ikää ja Valion jogurttia!
Me ollaan kavereita, me tykätään Safarista!
Luotettava, verraton, ostospaikka Centrum on!
Joka aamu tarvitset energiaa, kas näin, näin vauhdilla voit aloittaa - valmis, valmis Weetabix, maukas, maukas Weetabix ...
Hän on kaikkien janoisten sankari, aikamme legenda - Kari Grandi!
Mikä menee teidän kaaliin, häh? Suosikki, Suosikki!
Dr. Pepper, juu es ei! Toiset tykkää, toiset ei!
Sano miten hyvää Kismet on ... Suklainenko vohveli vai vohvelisuklaa, u-uu-uu! Niin hyvää ettei sanotuksi saa!
Aina maistuu Mehukatti, se on ihan matti, Mehukatti!
Totuus löytyy Elovenasta, sen mausta ja voimasta! Syö sitä niin kasvat suuremmaks kuin muut, eikä virnistykseen veny muiden suut!