Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ördög

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

3/23 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta sitten yritin kerran vetää röökiä opiskelijabileissä. Maistui kuvottavalle, lopetin välittömästi. Miten ihmeessä joku voi langeta tuollaiseen hullutukseen?

Jos ihan oikea Amerikan alkuperäisasukas, ts. inkkari, ehdottaisi minulle rauhanpiipun polttamista perinteiseen tapaan, voisin kyllä suostua. Samoin jos joskus tekisin aikamatkan, ja saisin tilaisuuden röyhytellä sikaria Sibeliuksen, Churchillin tai Väinö Tannerin kanssa.

187/247 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä ironista, että nykynuorilla olisi koko musiikin maailma auki. Voisi kuunnella mitä tahansa klassikoista nouseviin underground-nimiin. Ja sitten suurin osa kuitenkin kuuntelee jotain Rihannaa tai JVG:tä.

Tuo on aivan totta.

Vierailija kirjoitti:

Musiikkiohjelmia radiossa ja tv:ssä oli vähän, mutta ne antoivatkin sitten enemmän. Radiossa oli oikeasti hyviä ohjelmia kuten Heikki Harman ja Jake Nymanin ohjelma, jossa kerrottiin faktoja biiseistä ja niiden esittäjistä sekä analysoitiin biisien sanoituksia sekä levyjen musiikkia. Myös musiikkilehdistä luettiin paljon bändeistä ja niiden musasta, jotkut artikkelit olivat ihan hyvälaatuisia. Siitä oppi paljon ja se teki musiikin kuuntelusta ja keikoilla käymisestä mielenkiintoisempaa.

/---/

Elämykset itse musiikista olivat varmasti voimakkaampia. Kuvia saati elävää kuvaa artisteista näki paljon vähemmän, veikkaan että monelle mun ikäiselle on syöpynyt harvat lempiartistin Suosikissa olleet julisteet ikuiseen muistiin. Ei ollut somea, jossa olisi voinut elää sen artistin kanssa katselleen päivittäin uusia selfieitä. Enemmän keskityttiin sen musiikin kuunteluun, sanoitusten ymmärtämiseen ja miettimiseen.

/---/

Ja ikävä kuulostaa vanhalta kääkältä, mutta kyllä musiikki oli parempaa ennen 😂 Itse diggasin 70- ja 90 -luvun rockmusasta, mutta jos radiosta jos tulee jotain 80-luvun poppia, niin huomaan, että hei tää on parempaa kuin kaikki uudempi musa mitä tuutista tulee. En yhtään ihmettele, että hyvin nuoret nykyään kuuntelevat samoja bändejä mitä itse kuuntelin silloin vuosikymmeniä sitten.

Hienoja havaintoja, allekirjoitan täysin! Voin lisätä omia höpinöitäni toisesta keskustelusta.

Ördög kirjoitti:

Jos halusi tietoa artisteista, heidän oikeista nimistään, syntymäajoistaan, perheistään, levyistään, fanclubeistaan jne, niin kirjoitettiin kysymys postikorttiin ja lähetettiin Suosikin rockproffalle. Vastaus tuli ehkä parin kuukauden päästä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/muistatko-viela-talta-legendaarinen…

12/23 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olof Palme oppi sitomaan kengännauhansa 25-vuotiaana. Kyllä hän jo nuorempana veti ne jonkinmoiseen solmuun, mutta oikeanlaisen sitomisen oppiminen kesti aikansa.

https://www.flashback.org/t2042035

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.