Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Profile picture for user Kaffebulla

Kaffebulla

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

246/390 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Alasta on jostain syystä vallinnut sellainen käsitys, että terapeutin työ on joku kultakaivos. Alalle on kouluttautunut rahan kiilto silmissä alalle soveltumattomia ihmisiä. 
Hyvillä terapeutilla varmasti tulee riittämään asiakkaita jatkossakin. 
Veikkaan, että alalta tulee tippumaan nyt moni pois, joka pettyy siihen, ettei se terapiayrittäjyys kalliine koulutuksineen ja sivukuluineen ollutkaan mikään kultamunia muniva hanhi.

Tässä kantsii muistaa se, että kuka tahansa voi olla terapeutti ilman minkäänlaista koulutusta. Psykoterapeutti sen sijaan on suojattu nimike ja edellyttää pitkää kouluttautumista. Tyypillisesti lääkäri tai psykologi pohjalle ja siitä sitten vuosien psykoterapeuttikoulutus päälle.

Kyllä tuonne ihan sotepuolen amk-tutkinto kelpaa alle. Eri asia sitten on, haluaako kukaan sellaiselle psykoterapeutille.

He eivät ole psykoterapeutteja. Lyhytterapeutti on ihan eri asia. Sanaa terapeutti saa käyttää kuka vain. Voit olla sieluterapeutti, kissaterapeutti, muutosterapeutti, avioeroterapeutti, kriisiterapeutti ym. ilman minkäänlaista koulutusta.

Lopeta sekoilu. Yliopiston psykoterapeuttikoulutukseen kelpaa haussa pohjakoulutukseksi myös sotepuolen amk-tutkinto.

Ei taida kelvata ihan pelkästään. Kyllä siihen vaaditaan lisäopintoja päälle.

🇺🇦🇮🇱

191/390 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapia ei ole tiedettä. Koulutukseen kuuluu mm. syntymätrauman läpikäyminen. mikä on puhdasta höpötystä. Freud oli suuri tiedemies, mutta seuraajat ovat ottaaneet ohjelmaansa myös hänen erehdyksensä.

Puhutko nyt psykoanalyysista? Se on eri asia kuin psykoterapia. 
Psykoterapian tehosta on paljon näyttöä. 

🇺🇦🇮🇱

187/390 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alasta on jostain syystä vallinnut sellainen käsitys, että terapeutin työ on joku kultakaivos. Alalle on kouluttautunut rahan kiilto silmissä alalle soveltumattomia ihmisiä. 
Hyvillä terapeutilla varmasti tulee riittämään asiakkaita jatkossakin. 
Veikkaan, että alalta tulee tippumaan nyt moni pois, joka pettyy siihen, ettei se terapiayrittäjyys kalliine koulutuksineen ja sivukuluineen ollutkaan mikään kultamunia muniva hanhi.

🇺🇦🇮🇱

93/144 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin työvoimapoliittisessa koulutuksessa ja työnhaku kiellettiin. Pitäisi tehdä koulutus loppuun. 

Mutta mutta. (Mm.) tämän kaltaisten tyyppien vuoksi kannatan perustuloa, vaikka tää saiskin joskus tuon tutkinnon tehtyä ja joku palkkais, niin enemmän siitä ois työyhteisössä haittaa kuin hyötyä. Annettas vaan suosiolla olla rauhassa kotona leikkimässä kotia ja jätetään ne työnteot niille joilla kognitiiviset kyvyt siihen riittää 

Olen tällä hetkellä koulutuksessa ja meitä on kuusi viidestätoista, jotka käy siellä säännöllisesti. Milloin ollaan itse sairaana, milloin lapset, yms. Kansalaispalkan avulla koko kelan voisi lakkauttaa. 

Tuollaiset koulutukset voisi lakkauttaaa. Miksi veronmaksajien rahaa käytetään tällaiseen? 

🇺🇦🇮🇱

92/144 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää häntä opiskelemasta ja samalla hakemasta töitä? Haastattelussa voi kertoa asiat ihan suoraan. Harmi että tuollaisilla älynlahjoilla on päätetty ruveta lisääntymään.

No mikä järki on edellyttää opiskelijalta työnhakua? Jos on kokoaikainen opiskelija, niin sehän on silloin tavallaan sen ihmisen työtä. Mikä on ajatuksena tuollaisessa pakkohaussa - muu kuin se, että jos ihminen työllistyy, hänen pitää lopettaa opintonsa. Onko järkevää?

 

Olen itse joskus opiskellut työttömyystuella. Ei silloin mitään työnhakua edellytetty. Ihan hullu tämä nykyinen lainsäädäntö.

Jos haluaa työttömyyskorvauksia niin kyllä siihen silloin se työnhakuvelvollisuus kuuluu. 
Jos haluaa vain opiskella niin silloin oikea tuki on opintotuki. 

Rangaistuksena? Vai onko siitä velvollisuudesta jotain hyötyä?

Anteeksi, en ymmärrä kysymystä? Miten niin rangaistuksena?

Jokainen siis hakee sen oikean tuen tai etuuden itselleen. Jos haluaa olla päätoiminen opiskelija niin silloin oikea tuki on opintotuki. Jos tuet on käytetty niin silloin tietenkään ei kannata velaksi opiskella, ellei ole ihan varma, että valmistuu pian ja työllistyy varmasti. 
Kannattaa laittaa vaikka mieluummin opinnot tauolle ja jatkaa niitä myöhemmin, kun rahatilanne on parempi. Niin monet opiskelijat tekevät, ovat yhden syys - tai kevätlukukauden poissaolevina ja tekevät vain töitä ja säästävät. Näin tein itsekin yliopistolla aikoinaan, koska en halunnut velkaantua. Opinnot toki venyi, mutta mitä siitä. 
Jos tämä rouva on ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi niin kyllä siihen kuuluu velvollisuus hakea töitä ja olla työmarkkinoiden käytettävänä. Itse olisin hänenä kyllä hakenut töitä aktiivisesti ja mennytkin, jos jotain olisi tarjottu. Opintoja voi aina jatkaa myöhemmin. 

 

🇺🇦🇮🇱

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.