Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Profile picture for user Kaffebulla

Kaffebulla

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

215/336 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamioituminen julkisella paikalla pitäisi kyllä ehdottomasti kieltää. Ja burkhat myös. 

🇺🇦🇮🇱

270/390 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly voittaa lyhytterapeutit ja kognitiiviset terapeutit, mutta psykoanalyyttisiä terapeutteja ei tule korvaamaan. Psykoanalyyttinen on todella kallista ja pitkäkestoista ja harvalla siihen on varaa.

Ja mitä on psykoanalyyttinen? Miksei tekoäly pystyisi siihenkin?

No kysy siltä tekoälyltä! Miksi täällä kyselet?

🇺🇦🇮🇱

269/390 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalenterit saattavat olla tyhjiä, mutta se ei tarkoita, etteikö tarvetta olisi. Kyse on usein siitä, että kynnys hakeutua hoitoon on korkea. Kun mukaan lasketaan korkeat kustannukset ja huoli siitä, mitä tietoihin kirjataan, kynnys kasvaa entisestään. Tyhjät kalenterit kertovat siis enemmän hoidon saavutettavuuden ongelmista kuin siitä, etteikö apua tarvittaisi. En tunne tilannetta kaikilta osin, mutta otsikon perusteella voisi ajatella, että kyse on nimenomaan tästä.

Tarvetta on, mutta kuka maksaisi? Sote-alueet eivät enää korvaa terapioita entiseen malliin ja asiakkailla ei ole omaakaan rahaa.

🇺🇦🇮🇱

4513/4548 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaisuudessa on paljon naiviuutta ja typeryyttä. Kuten suhtautuminen esim. Ottawan sopimuksesta irtautumiseen ja maamiinojen palauttamiseen oli. Vasemmistolaiset vastustivat tätä jyrkästi. Ja suurin osa naisista, kyselyiden mukaan.

Pitää olla armeijan käynyt ja miettiä henkilökohtaisesti, miksi olisi kiva juttu että sotatilassa miinat ovat minun ja venäläisten välissä, eikä venäläisiä tarvitse kohdata suoraan heti. Moni vasemmistolainenhan jopa luuli että niitä miinoja laitetaan maastoon rauhan aikana, kun ei mitään perustietoja intistä edes ollut.

Tällainen naiviuus ja typeryys toistuu muissakin turvallisuuskysymyksissä, esim. NATO-kannat. Tai itärajan sulku. Tällainen pehmeä ylihumaani maailman halaaminen on tyypillistä naisille. Ei ole ihme että intin käyvät miehet kannattavat oikeistolaisempia arvoja, heille maanpuolustus on vähän eri juttu, kun on ns. "own skin in the game". Kyse ei ole niinkään koulutustasosta, mitä älykkäämpi ja kunnianhimoisempi ihminen on (esim. tulevat DI:t, tekniikan tohtorit, KTM:t, mieslääkärit ja miespuoliset oikeustieteen kandit) sitä todennäköisemmin kannattaa oikeistoa. Äärioikeisto on sitten eri aivan juttu. Hullua puhua niistä samassa lausessa, ikään kuin ne olisivat sama asia. Minulla koko suku on hyvin korkeasti koulutettua ja läpeensä oikeistolaista. Myös naiset. Mummoni (hyvin varakas) oli IKL:n jäsen, joka oli kaikkein radikaalein oikeistoliike, joka perustettiin korvaamaan lakkautettu Lapuan Liike. Vastaisi nykyään lähinnä Sinimustaa liikettä. Mummo vihasi venäläisiä ja kommareita, niistä kun tuli puhe niin hän oikein sähisi kiukusta. Koska oli kasvanut Helsingissä pommitusten aikaan ja hänen miehensä taisteli sodissa ryssiä vastaan. Nykynaiset ovat niin pumpulissa kasvaneita, että voidaan ihailla tällaisia maailmaa halaavia arvoja. Ukrainan sodan pitäisi herätellä tajuamaan. Vasemmisto on aivan pihalla tilanteesta vieläkin.

Otan osaa karmeasta vihakuplastasi, mutta ei kiinnosta tappoleikit. Eikä niitä olisi jos ei olisi kaltaisianne lietsojia ja sekopäitä. Koittakaa keksiä vaikka joku harrastus, itse tykkään puutarhanhoidosta. Rentouttaa eikä tule tappohimoja.

Ei se ole ole mitään vihamuplassa olemista, että pitää maanpuolustusta tärkeänä. Olen 50+ nainen ja ajattelen ihan samalla tavalla kuin tuo mieskirjoittaja. 
Molemmat isoisäni olivat sodassa ja kuuntelin niitä juttuja koko lapsuuteni, ehkä se on vaikuttanut. Ja onhan se nyt Ukrainassa nähty, miksi maanpuolustus on tärkeää. 
Naiivi ei kannata koskaan olla missään asiassa, ei tietenkään miestenkään suhteen. Maailmassa on aika paljon pahoja ihmisiä valitettavasti.

🇺🇦🇮🇱

103/113 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokkareiden tapa noukkia rusinat pullasta. Yleinen mielipide on yksinomaan heidän ansiotaan, oletteko huomanneet. 

Maahanmuutossa pitääkin poimia rusinat pullasta. Kannattaa ottaa maahan ne, jotka pystyvät sopeutumaan ja tekemään työtä.

🇺🇦🇮🇱

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.