Faith
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Minusta Suomessa siedetään aika hyvin erilaisuutta ja persoonallisuutta, siis pukeutumisessa. Esim. Japani on sellainen tasapäistämiskulttuuri, että työnantajalla on monella alalla lupa kieltää esim. miestä pitämästä partaa. Siitä oli joku oikeusjuttukin, jossa työnantaja voitti ja parrakkaat työntekijät joutuivat maksumiehiksi
Suomea haukutaan tosiaan ihan liikaa tässä asiassa. Täällä ja Pohjoismaissa ylipäätään on verraten sivistyneesti ja fiksusti kaikenlaisiin ihmisiin suhtautuva enemmistö. Toki on aina ilkeitä ja kyräileviä ihmisiä, mutta mielestäni sellainen ei ole tunnusomaista nimenomaan suomalaisille.
Tuosta Japanin kulttuurista... Katsoin joskus englanninkielisen dokumentin Japanin hikikomori-ilmiöstä, ja sikäläinen psykologi arvioi sen johtuvan äärimmäisen konformistisesta kulttuurista, joka ahdistaa nuoria. Psykologi viittasi japanilaiseen sanontaan "the nail that sticks out must be hammered down". Japanissa kuulemma ihmisten odotetaan myös hallitsevan kasvojensa ilmeitä tarkemmin kuin täällä lännessä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Teen usein kasvisbolognesekastiketta spagetin kanssa. Laitan kastikkeeseen jauhelihan sijaan puolet mustia linssejä ja puolet tummaa soijarouhetta, lisäksi pilkottuja herkkusieniä ja muita kasviksia mitä sattuu kotona olemaan. Kun laittaa hieman runsaammin valkosipulia ja mausteita, lopputulos on maukas. Linsseissä ja soijarouheessahan itsessään on vain miedosti makua.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
En. Olen käyttänyt ihan kohtuullisen viisaasti kuluneet kymmenen vuotta. Tapahtumia sinä aikana on elämässäni ollut vähän, ja sekin on ihan ok.
Sitä paitsi minulle tulee hyvä olo kun ajattelen sitä tosiasiaa että portit menneisyyteen ovat ainaisesti ja lopullisesti lukitut.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tämän takia ainoa järkevä toimintatapa on laajalla rintamalla, koko Euroopan maiden voimalla, pysäyttää ja estää Venäjän leviämispyrkimykset länteen heti alkuun. Jos Venäjää vastaan on massiivinen koko Euroopan puolustus valmiina, se ei lähde leviämään. Sellaisessa ei ole mitään järkeä, että muut maat pakenevat kulloinkin vaikeuksiin Venäjän kanssa joutuneen maan taakse ikään kuin se olisi jokin suojakilpi ja taistelisi yksin kaikkien puolesta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/