Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Faith

Kommentit

24/27 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skandinaavit varmasti haluaisivat toimia ihan keskenään ilman Suomea. Suomi on kuin sisarus katraassa se yksinkertainen ja vaivaannuttava pikkuveli, jota vain pitää sietää mukana leikeissä.

Tuskinpa. On kuitenkin suojakioenä Venäjää vastaan.

Mutta tietävät tasan tarkaan että jotuisivat lähettämään sotilaitaan tänne kuolemaan meidän avuksi jos se todennäköisin uhka toteutuisi. Aika nohkeää oli toisenmaailmnasodan aiana jolloin tänne tuli vain vapaaehtoisia.

Skandinaavit tietää että Suomi sotii sitkeästi ilmankin heitä ja antaa aikaa vahvistaa omaa puolustusta.

Ihan samasta syystä Suomi on nihkeä osallistumaan baltianmaiden auttamiseen sotatilanteessa, koska ne kaatuisi kuitenkin lopulta ja siellä uhrattaisi vain meidän kalustoa ja sotilaita.

Tämän takia ainoa järkevä toimintatapa on laajalla rintamalla, koko Euroopan maiden voimalla, pysäyttää ja estää Venäjän leviämispyrkimykset länteen heti alkuun. Jos Venäjää vastaan on massiivinen koko Euroopan puolustus valmiina, se ei lähde leviämään. Sellaisessa ei ole mitään järkeä, että muut maat pakenevat kulloinkin vaikeuksiin Venäjän kanssa joutuneen maan taakse ikään kuin se olisi jokin suojakilpi ja taistelisi yksin kaikkien puolesta.

11/27 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vähän Adlercreutz on toistaiseksi saanut puhua.

22/24 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Suomessa siedetään aika hyvin erilaisuutta ja persoonallisuutta, siis pukeutumisessa. Esim. Japani on sellainen tasapäistämiskulttuuri, että työnantajalla on monella alalla lupa kieltää esim. miestä pitämästä partaa. Siitä oli joku oikeusjuttukin, jossa työnantaja voitti ja parrakkaat työntekijät joutuivat maksumiehiksi

Suomea haukutaan tosiaan ihan liikaa tässä asiassa. Täällä ja Pohjoismaissa ylipäätään on verraten sivistyneesti ja fiksusti kaikenlaisiin ihmisiin suhtautuva enemmistö. Toki on aina ilkeitä ja kyräileviä ihmisiä, mutta mielestäni sellainen ei ole tunnusomaista nimenomaan suomalaisille.

Tuosta Japanin kulttuurista... Katsoin joskus englanninkielisen dokumentin Japanin hikikomori-ilmiöstä, ja sikäläinen psykologi arvioi sen johtuvan äärimmäisen konformistisesta kulttuurista, joka ahdistaa nuoria. Psykologi viittasi japanilaiseen sanontaan "the nail that sticks out must be hammered down". Japanissa kuulemma ihmisten odotetaan myös hallitsevan kasvojensa ilmeitä tarkemmin kuin täällä lännessä. 

32/33 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen usein kasvisbolognesekastiketta spagetin kanssa. Laitan kastikkeeseen jauhelihan sijaan puolet mustia linssejä ja puolet tummaa soijarouhetta, lisäksi pilkottuja herkkusieniä ja muita kasviksia mitä sattuu kotona olemaan. Kun laittaa hieman runsaammin valkosipulia ja mausteita, lopputulos on maukas. Linsseissä ja soijarouheessahan itsessään on vain miedosti makua.

46/83 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen käyttänyt ihan kohtuullisen viisaasti kuluneet kymmenen vuotta. Tapahtumia sinä aikana on elämässäni ollut vähän, ja sekin on ihan ok.

Sitä paitsi minulle tulee hyvä olo kun ajattelen sitä tosiasiaa että portit menneisyyteen ovat ainaisesti ja lopullisesti lukitut.

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.