Faith
Kommentit
Teen nykyään aika usein ison määrän uunikasviksia joista riittää kolmen päivän pääaterian lisukkeeksi. Vuoraan uunivuoan leivinpaperilla, kaadan siihen ison pussin pakastevihanneksia, lisään oliiviöljyä, merisuolaa ja timjamia, sekoitan ja paistan 225 asteessa n. 20 minuuttia. Kun kasvikset ovat jäähtyneet, laitan ne tiiviissä rasiassa jääkaappiin.
Vakiojuttuina puuron kanssa mustikoita ja mustaherukoita yhteensä reilu 1 dl, pääaterian kanssa 1 dl hapankaalia / kimchiä sekä illalla leivän päällä puolikas avokado.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Siten että käyttää lainasanoja muista kielistä mahdollisimman vähän. Meidän pitäisi pyrkiä vähentämään uusien lainasanojen vakiintumista silloin, kun asialle löytyy suomenkielinen sana. Tällä hetkellä yleistymässä olevia täysin turhia ovat esim. dinneri ja steppi.
Huolellinen lausunta. Kielet ylipäätään ovat kauneimmillaan kun kaikki äänteet lausutaan selkeästi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Isolle paistinpannulle öljyä, sipulia, valkosipulia (näitäkin saa valmiiksi hienonnettuina kaupasta), pakastepussi wok-vihanneksia, huuhdellut pavut/linssit/kikherneet säilykepurkista, purkista tulista tomaattisalsaa, maun mukaan mausteita, lopuksi joukkoon rasiallinen raejuustoa.
Kasvispyttipannu joka täyttää otsikossa mainitut kriteerit.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Nyt kesällä ehkä mansikka-kermakakku. Kermavaahdon pitää olla aidosta kermasta ja sitä pitää olla runsaasti, ja mansikoiden pitää olla makeita.
Mutta yleisesti jokin hieno runsas suklaakakku, esim. jo mainittu Schwarzwaldin suklaa-kirsikkatäytekakku tai sacherkakku.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Törkeää piittaamattomuutta säännöistä jos kyseessä oli kaasugrillistä johtuva palo. Olikohan alkoholilla osuutta asiaan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/