Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pilvi

Seurattavat (0) Seuraajat (0)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

19/34 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat myös vinouttavat yhteiskunnan poliittisia painotuksia. Kun politiikassa aletaan miellyttää vanhuksia, tulee juuri sellaista jälkeä kuin korona-aikana. Lasten, nuorten ja työikäisten tarpeet sivuutetaan, kun kaikkien pitää "suojella" vanhuksia.

Yhteiskunta, joka ei satsaa tulevaisuuteen on sairas.

Joopa joo. Koronarajoitukset ja sulkutoimet olivat täysin perusteltuja koronan alkuvaiheessa. Tauti oli aidosti kova ja monelle jäi pysyviä haittoja. Ei toki enää nykyvarianteilla rajoitukset olisi perusteltuja. Jo on säälittävää, jos niin pienillä rajoituksilla pää leviää. Miten tuollaiset ihmiset voi ikinä selvitä oikeista elämän kriiseistä.

Muuten hyvä, mutta mielestäni koronasulkuja ei oikein voi verrata muihin elämänkriiseihin, se oli niin erilaista kauraa.

14/34 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sen lyhyenkin elämän elää terveenä julkista terveydenhuoltoa kuormittamatta.

Minusta on aika ankeaa nähdä ihminen koneiston osasena elävän olennon sijaan. Näkyy paljon tässä, että puhutaan terveyden tai yhteiskunnan kuormittamisesta... ihminen on siis ensisijaisesti resurssi, epäinhimillistetty asia, joka joko tuottaa tai ei tuota. Anteeksi, mutta minusta todella ankea näkökulma.

5/5 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantabaari

17/29 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harmaata ja apaattista, ehkä teillä muilla pyyhkii paremmin.

11/87 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M23 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi etteivät he jäisi täysi-ikäistyttyään tyhjän päälle. Lukion käyneellä ei ole mitään ammattia ja hän on työmarkkinoilla lähes yhtä huonossa tilanteessa kuin pelkän peruskoulun käynyt. Lukion käyneiden syrjäytymisriski on tästä syystä moninkertainen verrattuna ammattikoulun käyneisiin.

Ei lukion tarkoitus ole opettaa ammattiin, vaan kasvattaa yleissivistystä ja antaa pohjat korkeakouluopinnoille, joiden kautta on mahdollisuus päästä runsaspalkkaisempiin töihin.

Näin tämä oli ennen. Ei ole enää näin suoraviivaista. Nyt korostetaan enemmän sosiaalisia taitoja, asennetta ja rehtiä touhua kuin akateemista puolta, noin nii kuin kärjistäen. Reittiä hyväplakkaisiin töihin ei takaa enää lukio. Amispuolelta monet tekevät rahaa paljon ja lisäkouluttautuminen on tehty monilla tavoilla mahdolliseksi,

Joo voi olla, eikä siinä, masentunut köyhä turhake minusta(kin) tuli vaikka lukion kävin.

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.