Pilvi
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Voi sen lyhyenkin elämän elää terveenä julkista terveydenhuoltoa kuormittamatta.
Minusta on aika ankeaa nähdä ihminen koneiston osasena elävän olennon sijaan. Näkyy paljon tässä, että puhutaan terveyden tai yhteiskunnan kuormittamisesta... ihminen on siis ensisijaisesti resurssi, epäinhimillistetty asia, joka joko tuottaa tai ei tuota. Anteeksi, mutta minusta todella ankea näkökulma.
Aika harmaata ja apaattista, ehkä teillä muilla pyyhkii paremmin.
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi etteivät he jäisi täysi-ikäistyttyään tyhjän päälle. Lukion käyneellä ei ole mitään ammattia ja hän on työmarkkinoilla lähes yhtä huonossa tilanteessa kuin pelkän peruskoulun käynyt. Lukion käyneiden syrjäytymisriski on tästä syystä moninkertainen verrattuna ammattikoulun käyneisiin.
Ei lukion tarkoitus ole opettaa ammattiin, vaan kasvattaa yleissivistystä ja antaa pohjat korkeakouluopinnoille, joiden kautta on mahdollisuus päästä runsaspalkkaisempiin töihin.
Näin tämä oli ennen. Ei ole enää näin suoraviivaista. Nyt korostetaan enemmän sosiaalisia taitoja, asennetta ja rehtiä touhua kuin akateemista puolta, noin nii kuin kärjistäen. Reittiä hyväplakkaisiin töihin ei takaa enää lukio. Amispuolelta monet tekevät rahaa paljon ja lisäkouluttautuminen on tehty monilla tavoilla mahdolliseksi,
Joo voi olla, eikä siinä, masentunut köyhä turhake minusta(kin) tuli vaikka lukion kävin.
Muuten hyvä, mutta mielestäni koronasulkuja ei oikein voi verrata muihin elämänkriiseihin, se oli niin erilaista kauraa.