Pilvi
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Toi korona tosiaan vaikutti suhtautumisessa toisiin ihmisiin , repi ihmiset kahteen osaan .
Koronavuodet 2020-2022 oli minulle henkilökohtaisesti kuin tosielämän painajaisuni. Olin juuri täysi-ikäistynyt ja valmistunut lukiosta, mutta mitään ei saanut tehdä julkisilla paikoilla ja sosiaalista kanssakäymistä rajoitettiin. Siinä elämänvaiheessa se tuntui todella, todella raskaalta. Korona tosiaan tuntuu tuhonneen minussakin jotain... ei sillä tavalla että suhtautumiseni ihmisiin olisi heikentynyt, mutta siten että tärkeät pari vuotta ovat menneet hukkaan ja tuntuneet siinä sivussa julmalta kidutukselta. Minä pahimmillaan mietin, loppuuko tämä järjettömyys koskaan... mutta loppuihan se sitten nopeammin kuin osasin aavistaa. Jotain jäi silti henkisesti rikki, ja se masentaa minua yhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole somessa enkä ole koskaan käyttänyt mitään sosiaalisen median alustaa sillä pärjännyt hyvin ilmankin. Suosittelen samaa mulleikin, etenkin nuorille jotka tuntuvat roikkuvan somessa 24/7.
Olet täällä joten olet somessa.
Lasketaanko perinteiset keskustelupalstat/foorumit muka someksi? Itse en oikein osaa mieltää niitä sellaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Moni täällä huutelija unohtaa sen tai sitten ei vaan tiedä, ETTÄ työttömyystuki maksetaan 20pvää x n. 37,20 - 20% (=595€), kun taas kela laskee tt:een BRUTTOTULOKSI 21,5pvää x n.37,20, eli n.800€/kk. Ja siihen vielä tuloksi lasketaan se asumistuki. Joten ihmettelen edelleenkin näitä tukilois-huutelijoita. Tulkaa kokeilemaan itse, että onko se "helppoa rahaa", kun joka sentistä joutuu laittamaan selvityksen. Jos omistat auton, joutuu myös sen arvon ilmoittamaan tt-hakemuksessa. Tiedoksi: "MENE TÖIHIN" huutelijat, menisin heti, jos joku vaan palkkaisi. Ei tämä työttömän elämä mitään herkkua ole.
Joo, ihmettelen suuresti näitä huutelijoita. Osa nyt varmaan ei onneksi ole tosissaan vaan ainoastaan härnää, mutta sääliksi käy niitä jotka ihan tosissaan käskevät vaan "menemään töihin", ikään kuin se olisi noin helppoa. Ei ole aikoihin ollut eikä varmaan tule enää olemaankaan.
Mikä nyt sitten on kenenkin mielestä persoonallista.
Vain koska sinä et tarvitse tai halua käyttää kirjastoa ei tarkoita, ettei muidenkaan pitäisi saada.