Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyykkikoneeni hajosi kahden kuukauden jälkeen ostamisesta!

Vierailija
26.10.2014 |

Kun soitin asiasta sieltä alettiin tulkuttamaan että on oma vika! Haettiin kyllä kone korjattavaksi mutta uhkailtiin että joudun itse maksamaan. Ja ei todellakaan ole oma vika sillä olen tosi tarkka miten koneita käytän. Masentaa.... Korvaakohan kotivakuutus mitään jos maahantuoja ei suostu?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne sitä omaa vikaa jotenkin perusteli? kaarituet rummun välissä? 

Vierailija
2/18 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei muuta kuin että on useita mahdollisuuksia miksi on oma vika. En ees pese kaarituellisia rintsikoita koneessa tai muutakaan semmoista mikä vois rikkoa koneen. Ja edellinen kone kesti 14 vuotta, että omasta mielestä osaa konetta käyttää. Tietääkö joku kotivakuutuksesta? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siellä oli hajonnut? Tietysti sillä on vakuutus voimassa. Kotivakuutus puolestaan korvaa takuuajan jälkeenkin ensisijaisesti korjauskulut omavstuuosuuden jälkeen.

Vierailija
4/18 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne.

Kuluttaja-asiamieheen yhteys, jos tulee ongelmatilanne. Ikävää, jos takuu yritetään välttää keinotekoisilla syytteillä.

Ota nyt jo yhteys vakuutusyhtiöön ja varmista mahdollinen korvaus.

Vierailija
5/18 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska provo taas, ei niitä haeta muualle korjattavaksi.

Vierailija
6/18 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo selkeä valmistusvirhe. Koneen, jonka kuuluisi kestää ainakin 10 vuotta normaalissa käytössä ei todellakaan hajoa kahdessa kuukaudessa. Kunhan pelottelevat sinua. Itse voit todeta rauhallisesti, että asia voidaan hoitaa nätisti tai sitten oikeusteitse. Ei se kotivakuutuskaan ole kovin halpa 100 euron omavastuuosuuden takia. Tai mikä sinun rajasi sitten onkaan.

Tietty aika jännä, että jo puhelimessa sanoivat vian olevan sinun. Mitä kerroit puhelimeen, että he näkemättä päätyivät tämmöiseen tulkintaan? En ehkä sittenkään ole ihan sinun puolellasi asiassa, ennenkuin kerrot asiasta enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin että ohjelma keskeytyy kesken kaiken ja vedet sisällä. En osannut sanoa mitään oikein kysymyksiin kun en koneesta mitään ymmärrä. Ja kone haettiin huoltoon, koska seuraava aika merkkihuoltajalla olisi ollut tulla paikan päälle 2,5 viikon kuluttua. Tympäsee koko homma niin paljon. Ap

Vierailija
8/18 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa kannattaa panostaa Mieleen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kutsutaan nimellä "testataan tuotannossa" ja se pätee valitettavan moneen asiaan nykyaikana.

Kyllä meidän kone haettiin pois kun se oli ensin korjattu meillä kotona ja vika toistui. Ilmeisesti ekalla korjauskerralla siitä oli vain luettu vikakoodi (vuotoanturi oli hälyttänyt) ja kurkattu, että kone on kuiva sisältä. Toisella kerralla siitä vaihdettiin allas, jossa olikin reikä.

Vierailija
10/18 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä vielä masennu. Tilanne voi parantua huomattavasti.

Toivottavasti et joudu pyykkäämään kaikkea pyykkiä käsin.

Iäkäs, Alzheimeria sairastanut naapuri (en tiennyt asiasta) rikkoi minun pesukoneeni ja jouduin maksamaan huoltoliikkeelle alle vuoden ikäisen koneen huollosta 240 euron laskun ollessani. Olin vakavasti sairas ja pienituloinen. Onneksi pystyin pyykkäämään pesutuvassa, koska huoltoon meni kuukausi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kukas oli myyjä? (pitäisi itse ostaa kone)

Vierailija
12/18 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkinen kone, että osaa varoa? Itsellä huonoa kokemusta Whirlpoolista. Nyt LG:n suoravetokone on toiminut kuin unelma 5 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli huollosta viesti, että sähkövika, joka korjattu - ei siis milläään lailla itse aiheutettu vika. Ihmettelen vaan tuota maahantuojaa: jos hänen mielestään esim. irronnut nappi, joka on rikkonut koneen, on itse aiheutettu vika. Silloinhan ei voisi pestä napillisia vaatteita ollenkaan koneessa... Työkaverit sano, että pitäs tehä reklamaatio tästä "asikaspalvelijasta" hänen esimiehelleen ja kuluttaja-asiamiehelle, mutta en oikeesti jaksa... Kunhan vaan saisin sen pyykkärin pian takasin. Ap

Vierailija
14/18 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella sanoivat että se on sinun vikasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 19:39"]

Nyt tuli huollosta viesti, että sähkövika, joka korjattu - ei siis milläään lailla itse aiheutettu vika. Ihmettelen vaan tuota maahantuojaa: jos hänen mielestään esim. irronnut nappi, joka on rikkonut koneen, on itse aiheutettu vika. Silloinhan ei voisi pestä napillisia vaatteita ollenkaan koneessa... Työkaverit sano, että pitäs tehä reklamaatio tästä "asikaspalvelijasta" hänen esimiehelleen ja kuluttaja-asiamiehelle, mutta en oikeesti jaksa... Kunhan vaan saisin sen pyykkärin pian takasin. Ap

[/quote]

Miksi olet ollut yhteydessä maahantuojaan? Suomen kuluttajasuojalain mukaan myyjä on vastuussa myymästään tuotteesta.

Vierailija
16/18 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No  ensin vain hoki, että jos itse aiheutettu. Kun tivastin, mitä se tarkoittaa niin vastaus oli, että "jos löytyy nappi, kivi tai vaikka olet lyönyt kirveellä koneeseen". Mun mielestä oli todella epäasiallista! Ap

Vierailija
17/18 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 19:39"]

Nyt tuli huollosta viesti, että sähkövika, joka korjattu - ei siis milläään lailla itse aiheutettu vika. Ihmettelen vaan tuota maahantuojaa: jos hänen mielestään esim. irronnut nappi, joka on rikkonut koneen, on itse aiheutettu vika. Silloinhan ei voisi pestä napillisia vaatteita ollenkaan koneessa... Työkaverit sano, että pitäs tehä reklamaatio tästä "asikaspalvelijasta" hänen esimiehelleen ja kuluttaja-asiamiehelle, mutta en oikeesti jaksa... Kunhan vaan saisin sen pyykkärin pian takasin. Ap

[/quote]

Miksi olet ollut yhteydessä maahantuojaan? Suomen kuluttajasuojalain mukaan myyjä on vastuussa myymästään tuotteesta.

[/quote]

 

Myyjäliike (valtakunnallinen) käski itse olla suoraan yhteydessä maahantuojaan. Ap

Vierailija
18/18 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tosiasia on, että nykyään laitteet tehdään kestämään keskimäärin pari vuotta, jotta mahdollisimman moni joutuisi ostamaan uuden heti takuuajan päätyttyä. Meille on viime vuosina ostettu tv, tallentava digiboksi sekä pesutorni. Tv ja digiboksi ovat kummatkin käyneet takuuhuollossa parin kuukauden käytön jälkeen. Pesukone on toistaiseksi toiminut ongelmitta, mutta kuivausrumpu oli jo valmiiksi rikki. Jouduimme sitten odottelemaan pari viikkoa korjaajaa, että pääsimme käyttämään tuliterää konetta. On muuten Miele, että on niissäkin vikoja.