Kuinka monta vuotta viina säilyy taskumatissa?
Eli onko vielä juomakelpoista jos on ollut about 2-3 vuotta semmoiseessa perus rosterinvärisessä astiassa?
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 16:12"]Jos on kirkasta niin ikuisuuden. Likööriä en enää jois. Viskiä/konjakkia ensin makutellen maistuuko/haiseeko oudolle
[/quote]
Kiitoksia! Kirkasta on, kossua tai leiskaa. T. Ap:)
1. Alkoholi
Yleisesti vahvoja viinoja on totuttu säilyttämään jopa pakastimessa, mutta kaikki juomat eivät sitä kestä.
Kun tislattu alkoholi jäätyy, se ei välttämättä mene pilalle, mutta se niin sanotusti haalistuu.
Avaamaton viinapullo voi säilyä loputtomiin, jos sen säilyttää oikein. Avattukin pullo voi pysyä hyvänä jopa puoli vuotta.
Iltalehden ruoka osiossa oli tällaista tekstiä. Eli tämän mukaan ei enää juomakelpoista.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 16:19"]
1. Alkoholi
Yleisesti vahvoja viinoja on totuttu säilyttämään jopa pakastimessa, mutta kaikki juomat eivät sitä kestä.
Kun tislattu alkoholi jäätyy, se ei välttämättä mene pilalle, mutta se niin sanotusti haalistuu.
Avaamaton viinapullo voi säilyä loputtomiin, jos sen säilyttää oikein. Avattukin pullo voi pysyä hyvänä jopa puoli vuotta.
Iltalehden ruoka osiossa oli tällaista tekstiä. Eli tämän mukaan ei enää juomakelpoista.
[/quote]
Ohhoh no perhana :( ap
Jos on kirkasta niin ikuisuuden. Likööriä en enää jois. Viskiä/konjakkia ensin makutellen maistuuko/haiseeko oudolle