Sats-Fressi -sotku
Saiko joku muukin tänään sopivasti asiakaspalvelun sulkeutumisen jälkeen Satsilta viestin, että jos on ollut Tikkurilan tai Iso Omenan asiakas, asiakkuus siirtyy sunnuntaista alkaen Fressille?
Onko oikeasti näin, että yritys voi siirtää asiakkuuden toiseen yritykseen, vaikkei yrityksen toiminta lopu?
Olenko ainoa jota ottaa pannuun? Käyn muissa Satsin toimipisteissäkin itse asiassa enemmän kuin Omenassa...
Kommentit (23)
Ei se nyt ihan näin mennyt. Mun tietääkseni Elixia ja Sats yhdistyi ja sen seurauksena kaksi keskusta piti myydä ja nyt tänään antoivat lehdistötiedotteen, että Tikkurilan ja Ompun Keskukset myydään ja asiakkaat siirretään Fressille sen enempää kyselemättä. Eli ei tässä uutisten seuraaminen ihan kamalasti olis ketään auttanut. -ohis
Mua kanssa v****taa koko asia. Mulla on kotikeskuksena Tikkurila, mutta oon saanut käydä kaikissa muissakin pääkaupunkiseudun SATSeissa. Ymmärsinköhän nyt oikein, että olen kuitenkin nyt Fressin jäsen?!? Jos on niin, aion irtisanoutua ja liittyä takaisin SATSiin...
-P-
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 20:51"]
Ei se nyt ihan näin mennyt. Mun tietääkseni Elixia ja Sats yhdistyi ja sen seurauksena kaksi keskusta piti myydä ja nyt tänään antoivat lehdistötiedotteen, että Tikkurilan ja Ompun Keskukset myydään ja asiakkaat siirretään Fressille sen enempää kyselemättä. Eli ei tässä uutisten seuraaminen ihan kamalasti olis ketään auttanut. -ohis
[/quote]
Joo. #2 ei ole kovin fiksu saati ajan tasalla..
Nyt kun kiukultani pystyn jo kirjoittamaan niin KYLLÄ OTTAA PANNUUN!!! Ajattelin ottaa tulikiven katkuisella asenteella yhteyttä SATSiin. Sama juttu, käyn lähinnä muissa toimipisteissä, mitä nyt alunperin tyhmyyksissäni menin Omenassa liittymään.
Yhdistymisen edellytykseni käsittääkseni oli, että Tiksi ja Omppu pitää myydä pois jotta ei synny epätervettä kilpailutilannetta. Onhan SATS ja Elixia suurimpia toimijoita kuntosalialalla.
No minä laitoin jo tulikivenkatkuisen viestin asiakaspalveluun. Olen ehkä vainoharhainen, mutta olen ihan varma, että se sähköposti asiakkaille ei sattumalta tullut klo 16:01, minuutin asiakaspalvelun sulkeutumisen jälkeen. En tosin tiedä, kiinnostaako Satsia viestini, jos olen jo maanantaina Fressin jäsen. Miksi pitääkin asua lähellä Iso Omenaa?! Harmittaa todella paljon!
Ja edelleen mielessä kysymys, voiko yritys "myydä" asiakkaansa samalla toiselle yritykselle kun toimipiste myydään. Kun Sats, jonka kanssa olen sopimussuhteessa, jatkaa toimintaansa.
AP
Voi muuttua jäsenyys. Kuntoilubisnes on iso bisnes. Herttoniemen Ladyline myytiin myös Forever:lle.
Tiesin toki jo helmikuusta, että toimipisteet myydään. Olen kuitenkin kysellyt siitä saakka Satsilta, mitä se tarkoittaa minulle - vastaus on ollut joka kerta "tiedotamme kyllä asiakkaitamme hyvissä ajoin". En ole tyhmä, mutta jotenkin odotin tai edes toivoin sen verran asiakkaan kunnioitusta, että siirtymisen välissä olisi ollut yksikin arkipäivä.
AP
Tiesin toki jo helmikuusta, että toimipisteet myydään. Olen kuitenkin kysellyt siitä saakka Satsilta, mitä se tarkoittaa minulle - vastaus on ollut joka kerta "tiedotamme kyllä asiakkaitamme hyvissä ajoin". En ole tyhmä, mutta jotenkin odotin tai edes toivoin sen verran asiakkaan kunnioitusta, että siirtymisen välissä olisi ollut yksikin arkipäivä.
AP
Tiesin toki jo helmikuusta, että toimipisteet myydään. Olen kuitenkin kysellyt siitä saakka Satsilta, mitä se tarkoittaa minulle - vastaus on ollut joka kerta "tiedotamme kyllä asiakkaitamme hyvissä ajoin". En ole tyhmä, mutta jotenkin odotin tai edes toivoin sen verran asiakkaan kunnioitusta, että siirtymisen välissä olisi ollut yksikin arkipäivä.
AP
Siis täh? Ymmärtäisin, että sopimus siirtyy jos olisi vain omenan jäsen, mutta jos on jäsenyys jolla voi käydä muissakin satseissa, niin eihän silloin voi sopimusta yhtäkkiä huonontaa. Todella outoa.. En suoraan sanoen edes muista minkä keskuksen jäsen olen, koska olin ennen ruoholahden, mutta sen loputtua kotisalini vaihtui..
Asiallista ilmoitusta odottaisin kyllä satsilta. Jatkan salilla käymistä edelleen ja saavat kuulla kunnians, jos en yhtäkkiä voikaan jatkaa muilla saleilla käymistä..
Periaatteessa ketjun siirtymisestä toisen omistukseen ei ole merkitystä. Edut eivät saa huonontua.
Mun mielestä kyseessä ei edes ole ketjun siirtyminen toiseen omistukseen, vaan ainoastaan kahden salin siirtyminen toiseen omistukseen. Ja tällä perusteella evätään pikeus käydä niillä muilla ketjun saleilla. Ja tästä kuitenkin maksan...
Nosta 15 tosta meteliä.. Tai uskon että moni muukin nostaa, jos ehdot tolla tavalla huonontuvat. T: se joka ei muista mikä sali on kotisali..
Öh, eiköhän tuossa ole joku kuukauden siirtymä kuitenkin...
Saat myös Fressin jäsenenä käydä niillä Fressin saleilla missä tahdot. Oli se sitten Kampin toimipiste, Leppävaaran, Iso Omenan, Tikkurilan tai vaikka Vuosaaren. Sama jäsenkortti käy niissäkin.
Myös Fressillä on tarjota lapsiparkki, jos se on tarpeen. Ainakin omien kokemusten mukaan hoitajat ovat oikein mukavia ja hyviä lasten kanssa. Lastenhoitohuoneissa on monta mukavaa puuhaa musiikin kuuntelusta elokuvien katseluun ja pallomereen.
Myös ryhmäliikuntatunnit ovat olleet mieleeni, ne harvat joissa olen käynyt.
Olen myös käynyt SATSilla useita kertoja, ettet ainakaan huonompaan vaihda, jos sitä pelkäät? Ovat hyvin samankaltaisia mielestäni.
Vai mikä sinua tuossa vaihdossa varsinaisesti ketuttaa?
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 21:59"]
Mun mielestä kyseessä ei edes ole ketjun siirtyminen toiseen omistukseen, vaan ainoastaan kahden salin siirtyminen toiseen omistukseen. Ja tällä perusteella evätään pikeus käydä niillä muilla ketjun saleilla. Ja tästä kuitenkin maksan...
[/quote]
Ei saa estää oikeuttaa käydä ketjun muilla saleilla. Olet tehnyt sopimuksen Satsin kanssa ja saat käydä edelleenkin Satsin muilla saleilla.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 23:23"]
Saat myös Fressin jäsenenä käydä niillä Fressin saleilla missä tahdot. Oli se sitten Kampin toimipiste, Leppävaaran, Iso Omenan, Tikkurilan tai vaikka Vuosaaren. Sama jäsenkortti käy niissäkin.
Myös Fressillä on tarjota lapsiparkki, jos se on tarpeen. Ainakin omien kokemusten mukaan hoitajat ovat oikein mukavia ja hyviä lasten kanssa. Lastenhoitohuoneissa on monta mukavaa puuhaa musiikin kuuntelusta elokuvien katseluun ja pallomereen.
Myös ryhmäliikuntatunnit ovat olleet mieleeni, ne harvat joissa olen käynyt.
Olen myös käynyt SATSilla useita kertoja, ettet ainakaan huonompaan vaihda, jos sitä pelkäät? Ovat hyvin samankaltaisia mielestäni.
Vai mikä sinua tuossa vaihdossa varsinaisesti ketuttaa?
[/quote]
Ensinnäkin harmittaa se, että nyt en enää voi käydä niiden ihmisten kanssa salilla, joiden kanssa olen siellä käynyt.
Ja toiseksi tämä asiakkaan heittopussina pitäminen, eli ei edes teoreettista mahdollisuutta anneta pysyä Satsin asiakkaana (tosin, mietityttää, haluanko tuollaisen epäkunnioittavan ketjun asiakas olla).
Kolmanneksi mietin, voiko sopimusoikeuden mukaan näin tehdä ja neljänneksi olen kuullut Fressistä huonoa, eli ko. ketju ei innosta. Eli *narinari*... mutta aion kyllä Satsin kuulla narinani.
Fressin toimitusjohtaja Hannu Välikoski kertoo, että Satsin aikana tehtyihin sopimuksiin ei kajota, vaan ne jatkuvat normaalisti.
Tiedä sitten mitä tuo käytännössä tarkoittaa, eli käytätkö edelleen SATSin korttia tms, eli voit hyödyntää heidänkin palveluitaan vai mitenkä... Joka tapauksessa saat Fressin asiakkaana käydä jokaisessa Fressissä, minkä lisäksi saat vierailla K-saleilla, joita on vino pino.
Itse käyn Leppävaaran Fressissä ja se on ainakin oikein pätevä paikka ja aina löytyy laitteille tilaa, aspa on mukavaa porukkaa. Erityisen plussan saa "olohuone", jossa voi viettää aikaa muuten vaan. Fressillä on myös kaikenlaisia bileitä, aamupuuroa yms. Ihan bueno. En toki tiedä SATSin hinnoittelusta, Fressi on aika tyyris kylläkin. Mutta vanhoihin soppareihinhan tuon ei pitäisi vaikuttaa ainakaan vielä =)
Fressi on ostanut Satsin. Kaikki Satsit häviää vähitellen ja muuttuu Fresseiksi.
Kannattaa pysytellä ajan tasalla ja lukea/kuunnella/katsella uutisia.