Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikissa hotelleissa näin?

Vierailija
29.05.2014 |

Olimme viime viikonloppuna hotellissa yötä ja vauvamme t-paita oli jäänyt huoneeseen kun lähdimme. 

 

Etsin paitaa kotoolta mutta kun ei löytynyt ajattelin keskiviikkona soittaa hotelliin, josko olisi siellä. Noh, olihan se löytynyt mutta se oli toimitettu löytötavaratoimistoon ja nyt joudumme maksamaan 11,23 eur, jotta lähettävät paidan meille.

 

Miksi hotellista ei voitu soittaa meille kun paita löydettiin? Onhan heillä yhteystiedot! Löytötavaratoimistossakin tiesivät, mistä huoneesta paita oli löytynyt.

 

Oma vika tietysti kun jäi mutta eipä kyllä jää enää ikinä mitään tai jos jää, en perään soittele.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kyllä yleesä perään soittele jonkun t-paidan takia.

Vierailija
2/14 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-paita jäi ja soittelet perään? Selvä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin meni reppu suoraan löytötavaratoimistoon.

Toisaalta ymmärrän: matkustajathan saattaa olla mistä päin maailmaa tahansa. mutta toisaalta se on mielestäni erittäin huonoa asiakaspalvelua.

Vierailija
4/14 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli ihan uusi, kerran ollut päällä. Soitin kun ensi viikonloppuna ajetaan ko hotellin ohi eli oltaisiin voitu hakea se.

 

ap

Vierailija
5/14 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa, paljonko hotelleihin jää löytötavaraa. Voin kertoa, että paljon. Löytötavararumban hoitaminen on työlästä, vastata kyselyihin, etsiä tavaroita, postitella niitä jne. Homman ulkoistaminen löytötavaratoimistolle on suuri helpotus ja tavallista nykyään. Vaikka hotelli itse hoitaisi työn, 15 € olisi ihan käypä hinta unohtuneen tavaran postittamisesta. Halvalla selvisit. Kaikella on hintansa.

Vierailija
6/14 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen, 6, on oikeassa, Suomessa tärkeintä on se sillä hetkellä kuluva raha ei mainosarvo.. se 15e kulu saattais tuoda tulevaisuudessa kymmeniä hotelliöitä.. mutta toki on helpompaa ostaa mainokset eriksen ja palvelle suomalaisittain. Pahinta on antaa mitään lisäarvoa työlleen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 19:38"]

Arvatkaa, paljonko hotelleihin jää löytötavaraa. Voin kertoa, että paljon. Löytötavararumban hoitaminen on työlästä, vastata kyselyihin, etsiä tavaroita, postitella niitä jne. Homman ulkoistaminen löytötavaratoimistolle on suuri helpotus ja tavallista nykyään. Vaikka hotelli itse hoitaisi työn, 15 € olisi ihan käypä hinta unohtuneen tavaran postittamisesta. Halvalla selvisit. Kaikella on hintansa.

[/quote]

 

Ymmärrän tämän mutta eikö olisi järkevää edes säilyttää niitä vaikka viikko ennen eteenpäin viemistä? Kun kerran yhteystiedot, voisi sitten vaikka mailin pistää, jos soittaminen liian työlästä.

 

ap

 

Vierailija
8/14 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen käytäntö...mutta tympeä kyllä. Esim. uimahalleissa lähetetään kaikki tavarat löytötavaratoimistaan. Ymmärrän, että tavaraa jää todella paljon eikä esim. uimahalli voi alkaa säästää niitä tavaroita. Mutta kyllä harmitti kun jätin uimapuvun uimahalliin ja se lähettiin löytötavaratoimistoon :/ olisi maksanut hakea se ja matkaakin olisi ollut pitkä matka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 19:38"]

Arvatkaa, paljonko hotelleihin jää löytötavaraa. Voin kertoa, että paljon. Löytötavararumban hoitaminen on työlästä, vastata kyselyihin, etsiä tavaroita, postitella niitä jne. Homman ulkoistaminen löytötavaratoimistolle on suuri helpotus ja tavallista nykyään. Vaikka hotelli itse hoitaisi työn, 15 € olisi ihan käypä hinta unohtuneen tavaran postittamisesta. Halvalla selvisit. Kaikella on hintansa.

[/quote]

 

Ymmärrän tämän mutta eikö olisi järkevää edes säilyttää niitä vaikka viikko ennen eteenpäin viemistä? Kun kerran yhteystiedot, voisi sitten vaikka mailin pistää, jos soittaminen liian työlästä.

 

ap

 

[/quote]

 

Ihan yhtä työlästä se mailaaminen on ellei työläämpää eikä se siihen yhteydenottoon jää se homma vaan unohtunut tavara pitää jotenkin saada sille asiakkaalle. Ja siinäkin on oma vaivansa jos siellä pitäisi lajitella löytötavaroita, että kuka tulee hakemaan omansa ja milloin, kelle postitellaan ja miten jne. Tuo kaikki vie henkilökunnan aikaa siltä varsinaiselta työltä. Ymmärrän hyvin, että miksi hotellit on ulkoistaneet tuon homman.

 

Vierailija
10/14 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaisi miettiä asiaa laajemmalla perspektiivillä ja yrittää ymmärtää ettei hän ole ainoa jolta on hotelliin jotain unohtunut. Jos kaikille muillekin soiteltaisiin perään ja järkättäisiin löytötavaran hakemista ja lähettämistä niin siitä saisi jo varmaan ihan kokopäiväisen työpaikan yhdelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siinä, että yksilölle (=asiakkaalle, kuten AP) tuo "yhden t-paidan säilytys" on ns. pikkujuttu, mutta ei hotelille.

 

Hotelleissa kun niitä "unohtuneita pikkujuttuja" on melkein joka huoneessa, ja joskus se t-paita tmv. on ehkä ihan tarkoituksella jätetty huoneeseen. Hotellilla pitäisi olla yksi ihminen joka vastaisi ns. löytötavaroista, ja se maksaisi rahaa, paljo helpompi antaa kolmannen taho (=löytötavaratoimiston) hoitaa homma.

 

Jos ajatellaan että huoneeseen on unohtunut jotain, niin koskaan ei tiedä onko se siellä ns. "roskiin menossa" vai oikeasti tärkeä asia mikä on unohtunut. Sanotaan vaikka sateenvarjo naulakossa: se saattaa olla jollain tavalla rikkinäinen ja asikas on sen siihen tarkoituksella jättänyt, tai sitten se voi olla vahingossa jäänyt.

Jos nyt hotellista soitettaisiin asiakkaalle että "Hei sun sateenvarjo jäi huoneeseen, laitammeko postissa tulemaan sen?" niin asiakas joka on sen tarkoituksella jättänyt voisi kokea moisen peräänsoittelun vaivaannuttavana, tai ehkä ei kehtaisi sanoa että ei tarvitse postittaa ja sitten ketuttaisi kun rikkinäinen sateenvarjo tulisi postissa ja siitä ilosta saisi vielä maksaa postikulut...

 

Samoin hotelli voisi aikaan saada ikäviä riitoja, jos vaikka frman X sihteeri on varannut huoneen toimitusjohtajalle, ja sitten soitellaan huoneesta löytyneestä naisten korvakorusta perään että mitäs sille tehdään... Siinä sitten sihteeri alkaa selvittämään että kenes naisen korvis se siellä oli kun tj on mies jne.

 

Osa asiakkaista on myös ulkomaalaisia, harva japanilainen on "ohikulkumatkalla" hotellin lähellä hakemassa unohtunutta t-paitaa, ja vastaavasti se postitus japaniin maksaa aika paljon...

 

Ja kannattaa muistaa että yleensä säilytystilat ovat rajalliset, eli jos vaikka kuukauden löytötavarat pitäisi hotelli jemmassa, niin niille pitäisi varata kokonainen huone tilaa.

Vierailija
12/14 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 19:42"]

Edellinen, 6, on oikeassa, Suomessa tärkeintä on se sillä hetkellä kuluva raha ei mainosarvo.. se 15e kulu saattais tuoda tulevaisuudessa kymmeniä hotelliöitä.. mutta toki on helpompaa ostaa mainokset eriksen ja palvelle suomalaisittain. Pahinta on antaa mitään lisäarvoa työlleen..

[/quote]

Onhan se näinkin. Olen ollut töissä pikkuhotellissa, perheyrityksessä, jossa todellakin soittelimme jokaisesta löytyneestä korviksesta ja alushoususta asiakkaalle perään. Oli mahdollista niillä asiakasmäärillä. Suurilla hotelleilla saisi olla kokopäiväinen työntekijä hoitamassa samaa hommaa. Voisihan sen tietysti ajatella markkinointikuluna, miten vaan. Nykyään vaan kulujen karsinta tuntuu olevan se ykkössana firmalla kuin firmalla.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta kuinka moni tuota hotellia mainostaisi joka perään soittelee? On olemassa fiksua ja typerää mainontaa, kannattaa suunnata ne vähän mainoseurot sellaiseen toimintaan joka oikeasti kannattaa/mikä varmasti huomataan. Sanotaan nyt vaikka tv-mainos, siihen ei pienellä hotelilla ole rahaa, mutta isoilla ketjuilla on. 

 

Lisäksi pienessä hotellissa perään soittelu on varmasti helpompaa koska asiakkaita ei niin paljoa ole, on aivan eri asia soittaa viikossa vaikkapa 10 ihmiselle unohtuneista tavaroista vert. soittaisi 100 ihmiselle. Lisäksi pienissä hotelleissa asiakkaat varmaan muistetaan paremmin, riittää kun laitetaan unohtunut paita löytötavarakoriin ja sanotaan että se viime viikon lapsiperhe tulee sen maanantaina hakemaan, vert. iso hotelli jossa lapsiperheitä on ollu 80 sillä viikolla ja pitäisi alkaa selailemaan löytötavaroita läpi että missäs se Möttösten t-paita oikein on...

 

Yleensä hotellihuoneet ovat sellaisia että niissä huomaa jos jotain sinne unohtaa jos sen huoneen pitää siistinä. Itse aina hotellista lähtiessä katson paikat läpi, tarkistan kylppärin, kaapin ja sängyn ettei sinne ole mitään jäänyt. Aamulla herättyäni sijaan vuoteen niin, ettei peittojen alle jää mitään. Kerran on kännykän laturi unohtunut (pistorasia oli "sängyn takana" lattialla, yleensä lataan kännykän esim. pöyän yläpuolella olevassa pistokkeessa, emme soitelleet laturin perään vaan annoimme olla.

Vierailija
14/14 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä (kuopio) molemmissa kaupungin uimahalleissa on löytötavara kaapit. Sinne ne laittaa unohtuneet tavarat ja sieltä saa itse ottaa unohtuneet. Kaapit on kahdelle eri kuukaudelle. Esim. Nyt huhti- ja toukokuulle. En tiedä mitä sitten tekevät tavaroille jos ovat siellä yli 2kk.

Itse olen unohtanut kerran takkini hotelliin ,muistaakseni nokian eedeniin. Laitoin sinne asiasta s-postia ja sieltä lähettivät sen minulle. Tulihan siihenki postarit maksamaan toki.

Jos ap. Olet hotellin oh7 ajamassa niin hae paita sieltä löytötavaratoimistosta. Lienee jossain jotellin lähistöllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän