Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan mahtavaa, vihreät onnistuivat! Viking irtisanoo

Vierailija
21.01.2014 |

http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2014/01/21/yle-viking-line-kaynnisti-500-tyontekijaa-koskevat-yt-neuvottelut/2014950/12

 

Hienosti vihreiden toimet purevat, rikkidirektiivin takia isolle joukolle kenkää, saavat maistaa vihreiden katkeruuden ja koston senkin työläiset.

 

t.vihreä työtön

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea juttu, maailma pelastuu. Se on oikein niille saastuttaville proletaareille, oppivatpa ahneesta kulutusjuhlastansa downshiftaamaan.

Vierailija
2/15 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälinen merenkulkujärjestö IMO hyväksyi vuonna 2008 uudet rajoitukset alusliikenteen rikkidioksidipäästöille, ja sehän on tietysti Suomen vihreiden vika. On sitäpaitsi melko putkosmaista ajattelua, että luontoa pitää saada pilata ja ihmisten terveyttä vaarantaa kuinka paljon tahansa, kunhan vain työpaikat säilyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 10:55"]

Kansainvälinen merenkulkujärjestö IMO hyväksyi vuonna 2008 uudet rajoitukset alusliikenteen rikkidioksidipäästöille, ja sehän on tietysti Suomen vihreiden vika. On sitäpaitsi melko putkosmaista ajattelua, että luontoa pitää saada pilata ja ihmisten terveyttä vaarantaa kuinka paljon tahansa, kunhan vain työpaikat säilyvät.

[/quote]

 

Niin, et sitten lainkaan miettinyt sitä, että Suomen vihreät olivat ajamassa tuota rikkidirektiiviä EU:ssa ja toisekseen koko etelä-Eurooppa sai löysemmät rajat eli heitä se ei koske. Se ei koske Euroopassa kuin yhtä maata eli Suomea. Venäjää ei koske, Virossa maayhteys Eurooppaan, samoin Ruotsilla ja Tanskalla ja Norjalla, Puolalla jne. Jäljelle jäi piskuinen Suomi, joka taistelee uhreasti yrittämistä ja onnistumista vastaan.

 

Vierailija
4/15 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppositio kutsuu vihreitä:)

Vierailija
5/15 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 10:55"]

Kansainvälinen merenkulkujärjestö IMO hyväksyi vuonna 2008 uudet rajoitukset alusliikenteen rikkidioksidipäästöille, ja sehän on tietysti Suomen vihreiden vika. On sitäpaitsi melko putkosmaista ajattelua, että luontoa pitää saada pilata ja ihmisten terveyttä vaarantaa kuinka paljon tahansa, kunhan vain työpaikat säilyvät.

[/quote]

 

Niin, et sitten lainkaan miettinyt sitä, että Suomen vihreät olivat ajamassa tuota rikkidirektiiviä EU:ssa ja toisekseen koko etelä-Eurooppa sai löysemmät rajat eli heitä se ei koske. Se ei koske Euroopassa kuin yhtä maata eli Suomea. Venäjää ei koske, Virossa maayhteys Eurooppaan, samoin Ruotsilla ja Tanskalla ja Norjalla, Puolalla jne. Jäljelle jäi piskuinen Suomi, joka taistelee uhreasti yrittämistä ja onnistumista vastaan.

 

[/quote]

 

Niin ja se koski muuten vain Itämeren liikennettä, Ruotsi, Tanska ja Norja voivat edelleen kuljettaa myös meritse edullisesti, koska heillä on meriyhteys myös muualle kuin itämereen. Suomi oli ainoa maa tosiaan koko Euroopassa, joka kärsi tuosta.

 

Vierailija
6/15 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomen vihreät ovat kokoaan isompia tuolla maailman merillä jos saavat kokonaisen merenkulkujärjestön omien höpötystensä taakse. 

 

Jos nyt ajatellaan asiaa vähän isommin, niin kysehän on siitä, että merenkulku on ainoana isona toimijana saanut polttaa jäteöljyä (tai siihen verrattavaa moskaa) moottoreissaan. Aikanaan kun autojen polttoaineissa siirryttiin rikittömyyteen ja katalysaattorit tulivat pakollisiksi, uhattiin maailmanlopulla ja ties millä. Ja miten kävi. Miksi laivojen pitäisi saada tappaa ihmisiä kun parempaakin tekniikkaa on käytössä? Siirtymäaikaa on ollut kuusi vuotta, joten asia ei ole tullut yllätyksenä yhtiöille. Viikkari vain kiukuttelee ja haluaa valtiolta tukea sille, että voisivat tehdä enemmän voittoa veronmaksajien rahoilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 11:08"]

Kyllä Suomen vihreät ovat kokoaan isompia tuolla maailman merillä jos saavat kokonaisen merenkulkujärjestön omien höpötystensä taakse. 

 

Jos nyt ajatellaan asiaa vähän isommin, niin kysehän on siitä, että merenkulku on ainoana isona toimijana saanut polttaa jäteöljyä (tai siihen verrattavaa moskaa) moottoreissaan. Aikanaan kun autojen polttoaineissa siirryttiin rikittömyyteen ja katalysaattorit tulivat pakollisiksi, uhattiin maailmanlopulla ja ties millä. Ja miten kävi. Miksi laivojen pitäisi saada tappaa ihmisiä kun parempaakin tekniikkaa on käytössä? Siirtymäaikaa on ollut kuusi vuotta, joten asia ei ole tullut yllätyksenä yhtiöille. Viikkari vain kiukuttelee ja haluaa valtiolta tukea sille, että voisivat tehdä enemmän voittoa veronmaksajien rahoilla. 

[/quote]

 

Tuo on siis vain EU:n päätös. Satu Hassi sitä oli junailemassa ja Euroopan muut vihreät. Mitä toi nyt hyödyttää kun se ei koske kuin Suomea, pelastuuko nyt maailma vai kuinka? Siirtää teollisuutta pois Suomesta, koska rahtikulut on niin tärkeitä, lisää työttömyyttä jne jne.

 

Vierailija
8/15 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti energiasta tulee taas kalliimpaa, kuten vihreät toivovat.

 

Ihanneyhteiskunta olisi sellainen, mikä Kiinassa oli ennen sen teollistumista. Eli autojen sijaan vain polkupyöriä. Omasta pellosta elanto, jonka voi myös lannoittaa omalla lannalla ekologisesti. Toivottavasti päästään tällaisen pienen hiilijalanjäljen yhteiskuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 11:13"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 11:08"]

Kyllä Suomen vihreät ovat kokoaan isompia tuolla maailman merillä jos saavat kokonaisen merenkulkujärjestön omien höpötystensä taakse. 

 

Jos nyt ajatellaan asiaa vähän isommin, niin kysehän on siitä, että merenkulku on ainoana isona toimijana saanut polttaa jäteöljyä (tai siihen verrattavaa moskaa) moottoreissaan. Aikanaan kun autojen polttoaineissa siirryttiin rikittömyyteen ja katalysaattorit tulivat pakollisiksi, uhattiin maailmanlopulla ja ties millä. Ja miten kävi. Miksi laivojen pitäisi saada tappaa ihmisiä kun parempaakin tekniikkaa on käytössä? Siirtymäaikaa on ollut kuusi vuotta, joten asia ei ole tullut yllätyksenä yhtiöille. Viikkari vain kiukuttelee ja haluaa valtiolta tukea sille, että voisivat tehdä enemmän voittoa veronmaksajien rahoilla. 

[/quote]

 

Tuo on siis vain EU:n päätös. Satu Hassi sitä oli junailemassa ja Euroopan muut vihreät. Mitä toi nyt hyödyttää kun se ei koske kuin Suomea, pelastuuko nyt maailma vai kuinka? Siirtää teollisuutta pois Suomesta, koska rahtikulut on niin tärkeitä, lisää työttömyyttä jne jne.

 

[/quote]

 

Öh. Mitä se nyt hyödyntää, jos tuolla pelastetaan vaikka 500 ihmistä kuolemasta ennenaikaisesti? Miksi teollisuus siirtäisi tuotantoaan tuon vuoksi pois? Jos teollisuuslaitos on jo olemassa, niin sen siirtäminen on huomattavasti kalliimpaa kuin jonku 0,5% lisäkustannuksen maksaminen kuljetuksesta. Lisäksi Suomalainen teollisuus ylpeilee vihreydellään: katso vaikka UPM:n verkkosivut, josta löytyy lainaus "UPM johtaa kehitystä kohti yhdistettyä bio- ja metsäteollisuutta. Toteutamme Biofore-visiotamme ja tunnemme vastuumme toiminnastamme sidosryhmien lisäksi myös yhteiskunnalle ja ympäristölle. Haluamme kehittää kannattavaa liiketoimintaa yhteiskunnallisesti ja ekologisesti kestävällä tavalla. "

 

Jos tuo yhteiskunnallisesti ja ekologisesti kestävä kehitys ei siedä jäteöljystä normaaliin polttoainseen siirtymistä, niin joutaakin siirtymään pois Suomesta. Lisäksi tuosta vähemmän saastuttavasta teknologista tulee pian normi ja kuljetusten hinnat tasaantuvat. Kukaan ei muista tätä enää 2 vuoden päästä. 

 

 

 

Vierailija
10/15 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 11:21"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 11:13"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 11:08"]

Kyllä Suomen vihreät ovat kokoaan isompia tuolla maailman merillä jos saavat kokonaisen merenkulkujärjestön omien höpötystensä taakse. 

 

Jos nyt ajatellaan asiaa vähän isommin, niin kysehän on siitä, että merenkulku on ainoana isona toimijana saanut polttaa jäteöljyä (tai siihen verrattavaa moskaa) moottoreissaan. Aikanaan kun autojen polttoaineissa siirryttiin rikittömyyteen ja katalysaattorit tulivat pakollisiksi, uhattiin maailmanlopulla ja ties millä. Ja miten kävi. Miksi laivojen pitäisi saada tappaa ihmisiä kun parempaakin tekniikkaa on käytössä? Siirtymäaikaa on ollut kuusi vuotta, joten asia ei ole tullut yllätyksenä yhtiöille. Viikkari vain kiukuttelee ja haluaa valtiolta tukea sille, että voisivat tehdä enemmän voittoa veronmaksajien rahoilla. 

[/quote]

 

Tuo on siis vain EU:n päätös. Satu Hassi sitä oli junailemassa ja Euroopan muut vihreät. Mitä toi nyt hyödyttää kun se ei koske kuin Suomea, pelastuuko nyt maailma vai kuinka? Siirtää teollisuutta pois Suomesta, koska rahtikulut on niin tärkeitä, lisää työttömyyttä jne jne.

 

[/quote]

 

Öh. Mitä se nyt hyödyntää, jos tuolla pelastetaan vaikka 500 ihmistä kuolemasta ennenaikaisesti? Miksi teollisuus siirtäisi tuotantoaan tuon vuoksi pois? Jos teollisuuslaitos on jo olemassa, niin sen siirtäminen on huomattavasti kalliimpaa kuin jonku 0,5% lisäkustannuksen maksaminen kuljetuksesta. Lisäksi Suomalainen teollisuus ylpeilee vihreydellään: katso vaikka UPM:n verkkosivut, josta löytyy lainaus "UPM johtaa kehitystä kohti yhdistettyä bio- ja metsäteollisuutta. Toteutamme Biofore-visiotamme ja tunnemme vastuumme toiminnastamme sidosryhmien lisäksi myös yhteiskunnalle ja ympäristölle. Haluamme kehittää kannattavaa liiketoimintaa yhteiskunnallisesti ja ekologisesti kestävällä tavalla. "

 

Jos tuo yhteiskunnallisesti ja ekologisesti kestävä kehitys ei siedä jäteöljystä normaaliin polttoainseen siirtymistä, niin joutaakin siirtymään pois Suomesta. Lisäksi tuosta vähemmän saastuttavasta teknologista tulee pian normi ja kuljetusten hinnat tasaantuvat. Kukaan ei muista tätä enää 2 vuoden päästä. 

 

 

 

[/quote]

 

Työttömyys ja kuihtuva talous ajaa kaiken alas ja tappaa 5000 ennenaikaisesti, se teitä hölmöjä tuskin kiinnostaa. Raha tulee seinästä ja sähkö töpselistä. Suomen merenkulku on Itämerellä luokkaa promille.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että asia ei ole ihan näin musta-valkoinen siellä Viikkarin toimistolla. Kustannukset nousevat, mutta toisaalta firma voi markkinoida itseään entistä vihreämpänä: http://www.vikingline.fi/fi/suomi/merella/ymparisto/

 

Tää on vain hyvä sauma päästä eroon muutamasta juoposta kokista ja laivapojasta. 

Vierailija
12/15 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viking haluaa vaihtaa kalliit suomalaistyöntekijät halpatyövoimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on.

 

Persujen ja osin myös demareiden ja kepun työllistämisinnovaatiot perustuvat siihen, että kun kusee housuihinsa, niin kyllä se vähän aikaa lämmittää, ainakin seuraaviin vaaleihin saakka.

 

Persuhenkinen politiikka on nykyään mm. Kiinassa. Pekingiin vaan tutustumaan mikä on elämänlaatu.

Vierailija
14/15 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 11:35"]

Elämä on.

 

Persujen ja osin myös demareiden ja kepun työllistämisinnovaatiot perustuvat siihen, että kun kusee housuihinsa, niin kyllä se vähän aikaa lämmittää, ainakin seuraaviin vaaleihin saakka.

 

Persuhenkinen politiikka on nykyään mm. Kiinassa. Pekingiin vaan tutustumaan mikä on elämänlaatu.

[/quote]

 

Tässä olen samaa mieltä. Elämä ja tekniikka kehittyy, joten en usko Suomea tai suomalaisia työpaikkoja pelastettavan roikkumalla vanhassa. Meidän mahdollisuus pärjätä kansainvälisessä kilpailussa perustuu siihen, että tehdään asiat paremmin kuin muut. Jos meillä on vihrein teollisuus, liikenne ja puhtain ympäristö ja vastuullisin tapa toimia, niin silloin olemme kilpailukykyisiä. Jos taas uhraamme ympäristön (=terveyden, ilman laadun, vedet) vanhanaikaiselle teollisuudelle, niin tervemenoa 50-luvulle. 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa nähdä kun muutaman vuoden päästä viherpiipertäjät ihmettelee mitä jakais muille avokätisesti kun mitään jaettavaa ei enää ole kun kaikki on mennyt. Ja kaikki kynnelle kykenevät ovat muuttaneet pois täältä koska täällä ei voi enää elää kun ei ole työtä ja toimeentuloa.

 

Siinähän sitten ihmettelevät, joutuvat varmaan vielä oikeisiin töihinkin, kun ei ole enää riittävästi elättämään edes virheitä jotka juoksee kaikenmaailman konferensseissa ja työryhmissään pohtivat miten naisten ja maahanmuuttajien ja ympäristön asemaa voitaisiin parantaa tuottamatta mitään jota jakaa.

 

 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä