Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla samaan aikaan narsisti ja ujo sekä huonot sosiaaliset taidot?

Vierailija
28.06.2026 |

Eli tavallaan piilonarsisti?

Kaikillahan on narsistia piirteitä, mutta tarkoitan tässä "oikeaa narsistia".

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä. Vai voisiko kyseessä olla joku muu diagnoosi?

Vierailija
2/20 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin grandiositeettinen narsisti voi olla.

 

Jotain muuta sairautta, joka aiheuttaa samanlaisia oireita voi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. neuropsyk, muut pershäröt.. jne

Vierailija
4/20 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea ns. grandiositeettinen narsisti nimenomaan kerää hovin sunmuuta aina.

Ei sovi siihen kuvaus

Vierailija
5/20 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vain analysoit asioita liikaa

Vierailija
6/20 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin grandiositeettinen narsisti voi olla.

 

Jotain muuta sairautta, joka aiheuttaa samanlaisia oireita voi?

epäkypsä persoonallisuus 

passiivis-aggressiivinen persoonallisuus 

psykoneuroottinen persoonallisuus 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteilla puuttuu itsereflektio joten tuskin olet.

Vierailija
8/20 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vain analysoit asioita liikaa

En analysoi. Tämä tuli mieleeni ja ajattelin kysyä tätä kaiken asiantuntijoilta a eli palstalaisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisteilla puuttuu itsereflektio joten tuskin olet.

Miksi oletat kirjoittavani itsestäni? Ei ole kyse minusta vaan tämä tuli jostain mieleeni ja haluan tietää vastauksen tähän.

Vierailija
10/20 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin grandiositeettinen narsisti voi olla.

 

Jotain muuta sairautta, joka aiheuttaa samanlaisia oireita voi?

epäkypsä persoonallisuus 

passiivis-aggressiivinen persoonallisuus 

psykoneuroottinen persoonallisuus 

Ehkä myös   Tunne-elämältään epävakaa persoonallisuus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Haavoittuva narsisti piilottaa heikkouksiaan narsismilla.

Vierailija
12/20 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai voi. Narsismi on persoonallisuushäiriö, ujous synnynnäistä ja huonot sosiaaliset taidot johtuu siitä, ettei pelkuri ole koskaan viitsinyt niitä harjoitella.

Ja tosiaankin tuli mieleen haavoittuva narsisti, joka heittäytyy marttyyriksi tyyliin "saako mummo olla mummo omilla ehdoillaan".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismia on monenlaista, ujous on opittua sosiaalista pelkoa ja sosiaaliset taidot jäävät kehittymättä, jos niitä ei harjoita. Siis, kyllä.

Vierailija
14/20 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen? Millainen historia? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tähden diagnosoit tuttavaasi? 

Vierailija
16/20 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä tähden diagnosoit tuttavaasi? 

Viitsisitkö lukea koko ketjun ennen kommentointia?

Vierailija
17/20 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä tähden diagnosoit tuttavaasi? 

Eri. Missä näin on väitetty?

Vierailija
18/20 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tottakai voi. Narsismi on persoonallisuushäiriö, ujous synnynnäistä ja huonot sosiaaliset taidot johtuu siitä, ettei pelkuri ole koskaan viitsinyt niitä harjoitella.

Ja tosiaankin tuli mieleen haavoittuva narsisti, joka heittäytyy marttyyriksi tyyliin "saako mummo olla mummo omilla ehdoillaan".

Diagnosoit mummoa? 

Vierailija
19/20 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee mieleen epävakaa persoonallisuushäiriö, usein paksunahkaisten narsistien uhreja.

Vierailija
20/20 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen? Millainen historia? 

Ei ole mitään ikää eikä historiaa, koska tämä on täysin teoreettinen kysymys. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi