Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskoltaako kananmunapaketin syödä kun eikö niissä ollut jotain salmonellaa?

Vierailija
28.06.2026 |

On avaamaton paketti?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole artikkeleita edes avannut missä on salmonellaa ja missä ei. Syön mitä olen ostanut. Ja aina voi toivoa, et saakin saikkua.

Vierailija
2/11 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta uutisista mitkä viivakoodit takaisinvedettyjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele syömään minkään elintarvikkeen pakettia. Saattaa tulla mahanpuruja tms

Vierailija
4/11 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googleta uutisista mitkä viivakoodit takaisinvedettyjä

Missä se viivakoodi on?

Vierailija
5/11 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googleta uutisista mitkä viivakoodit takaisinvedettyjä

Missä se viivakoodi on?

Ei viivakoodi vaan siinä kanamunan päällä oleva numerosarja! Ja joku kirjain. 

Vierailija
6/11 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on yksittäisiä eriä ja tiettyä merkkiä. Tarkista kuuluuko ostamasi kanamunat tähän joukkoon. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012102977.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmonellamunan voi syödä, jos se on hyvin kypsennetty eli 10 minuuttia keitetty tai käyttää leivonnassa  jossa kypsennys uunissa.  

Vierailija
8/11 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ne munat eikä sitä pakettia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kananmunapaketin pahvi on helppoa syötävää ja sulaa suolistossa erinomaisesti. Kananmunat saattavat olla salmonellan pilaamia.

Vierailija
10/11 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmonella ei ole perusterveelle aikuiselle kuin parin tunnin ripuli. 

Toki sitäkään ei mielellään ota.

Mutta iltapulun sivuilta näet pakkaukset, jotka on vedetty takaisin.  Jos ostoksesi ei kuulu näihin, niin syö rauhassa 

Ja muutenkin voi syödä rauhassa, mikäli kypsentää munan kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salmonella ei ole perusterveelle aikuiselle kuin parin tunnin ripuli. 

Toki sitäkään ei mielellään ota.

Mutta iltapulun sivuilta näet pakkaukset, jotka on vedetty takaisin.  Jos ostoksesi ei kuulu näihin, niin syö rauhassa 

Ja muutenkin voi syödä rauhassa, mikäli kypsentää munan kokonaan.

Salmonella ei ole pelkästään harmiiton pikku ruokamyrkytys. Voi muhia elimistössäsi kuukaisia ja voi olla antibioottiresistenssi, joten siinäpä levität sitä.

Eikä yleensä 2 tuntia riitä sitä ripulia. Voi mennä viikko-kaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi