Uskoltaako kananmunapaketin syödä kun eikö niissä ollut jotain salmonellaa?
Kommentit (11)
Googleta uutisista mitkä viivakoodit takaisinvedettyjä
En suosittele syömään minkään elintarvikkeen pakettia. Saattaa tulla mahanpuruja tms
Vierailija kirjoitti:
Googleta uutisista mitkä viivakoodit takaisinvedettyjä
Missä se viivakoodi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googleta uutisista mitkä viivakoodit takaisinvedettyjä
Missä se viivakoodi on?
Ei viivakoodi vaan siinä kanamunan päällä oleva numerosarja! Ja joku kirjain.
Ne on yksittäisiä eriä ja tiettyä merkkiä. Tarkista kuuluuko ostamasi kanamunat tähän joukkoon. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012102977.html
Salmonellamunan voi syödä, jos se on hyvin kypsennetty eli 10 minuuttia keitetty tai käyttää leivonnassa jossa kypsennys uunissa.
Kyllä. Kananmunapaketin pahvi on helppoa syötävää ja sulaa suolistossa erinomaisesti. Kananmunat saattavat olla salmonellan pilaamia.
Salmonella ei ole perusterveelle aikuiselle kuin parin tunnin ripuli.
Toki sitäkään ei mielellään ota.
Mutta iltapulun sivuilta näet pakkaukset, jotka on vedetty takaisin. Jos ostoksesi ei kuulu näihin, niin syö rauhassa
Ja muutenkin voi syödä rauhassa, mikäli kypsentää munan kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Salmonella ei ole perusterveelle aikuiselle kuin parin tunnin ripuli.
Toki sitäkään ei mielellään ota.
Mutta iltapulun sivuilta näet pakkaukset, jotka on vedetty takaisin. Jos ostoksesi ei kuulu näihin, niin syö rauhassa
Ja muutenkin voi syödä rauhassa, mikäli kypsentää munan kokonaan.
Salmonella ei ole pelkästään harmiiton pikku ruokamyrkytys. Voi muhia elimistössäsi kuukaisia ja voi olla antibioottiresistenssi, joten siinäpä levität sitä.
Eikä yleensä 2 tuntia riitä sitä ripulia. Voi mennä viikko-kaksi.
Minä en ole artikkeleita edes avannut missä on salmonellaa ja missä ei. Syön mitä olen ostanut. Ja aina voi toivoa, et saakin saikkua.