Älykkäitä ihmisiä ei suvaita, koska nämä korjaavat aina toisten virheellisiä mielipiteitä (ja niitä kyllä riittää!)
Sanoin jo äidinkielen opettajalle peruskoulussa, ettei aurinko paista. Paistinpannu paistaa, mutta aurinko loistaa. Aurinko ei myöskään nousu eikä laske, joten aurinkonousu ja -lasku on huijausta. Aurinko pysyy paikoillaan suhteessa maapalloon, joka pyörii, koska sen ulkoreunalla on pyörivä magneettikenttä, joka on syntynyt, koska maapallon ytimessä on voimakas sähkökenttä, jossa sähkö voimalla virtaa. Voimakkaasti virtaava sähkö saa aikaan voimakkaasti pyörivän magneettikentän. Aurinkokello mittasi muuten aikoinaan juuri maapallon pyörimisliikettä, jota ryhdyttiin kutsumaan erheellisesti ajaksi, vaikka aikaa ei ole edes olemassa itsenäisenä luonnonilmiönä, vaan se on vain kielikuva maapallon pyörimisliikkeelle. Mitään painovoimaa ei ole olemassa itsenäisenä luonnonilmiönä, vaan kaikki veto- ja työntövoimat selittyvät sähkö- ja magneettikentillä. Äidinkielen ja fysiikan opettajat eivät pidä minusta, mutta kaikkia ihmisiä on mahdotonta miellyttää.
Kommentit (14)
Katsokaa historiaa. Kaikki tunnetut ihmiset ketkä on jollain tapaa kehittäneet yhteiskuntaa ja sen ajattelua Jeesuksesta Sokratesiin ja edelleen unkarilaiseen lääkäriin joka tapettiin sen takia että se älysi miksi synnyttäviä naisia kuolee jatkuvasti, syy oli se että kätilöt ei pessy käsiään. Yleinen narratiivi oli että naisia kuolee koska ilmassa leviää jotain tuntematonta mystistä ainetta, joku tuli ja sanoi että hei peskää käsiä niin se ihminen tapettiin samantien koska se uhkas näiden toisten maailmankuvaa. Oikeassahan se oli. Pointti oli siis se että massat eivät kestä sitä että he itse ovat todella matalan älykkyyden, kypsyyden ja moniulotteisen ajattelun omaavia ihmisiä, sen takia sellainen ihminen on heille aina vihollinen
Mielipiteet eivät ole virheellisiä, ne on mielipiteitä, ei faktoja.
Mielipiteitä ei tarvitse, eikä voikaan, korjata.
Eli siinä APn aloitus meni heti metsään.
Älykkyyttä on monenlaista. Hyvä ystäväni on Mensan jäsen. Olin joskus hänen juhlissaan, jossa oli useita muitakin Mensaaan kuuluvia. En ole ikinä nähnyt niin paljon ihmissuhdetaidottomia ihmisiä yhdellä kertaa. Epäilemättä älykkäitä, mutta kovin turhautuneita.
Joku psykooseissa pärisevä jankkaa paskaansa päivästä toiseen ja luulee olevansa niin vtun järkevä kun "kertoo totuuksia"
Vierailija kirjoitti:
Älykkyyttä on monenlaista. Hyvä ystäväni on Mensan jäsen. Olin joskus hänen juhlissaan, jossa oli useita muitakin Mensaaan kuuluvia. En ole ikinä nähnyt niin paljon ihmissuhdetaidottomia ihmisiä yhdellä kertaa. Epäilemättä älykkäitä, mutta kovin turhautuneita.
Tuo kertonee mensalaisista enemmän kuin varsinaisesta älykkyydestä. Mensalaisia näyttää yhdistävän tarve todistella älykkyyttään. Terveen itsetunnon omaava yksilö ei tarvitse testejä tiedostaakseen älykkyytensä. Sinällään ei ole yllättävää, koska äly on todellakin etenkin lapsien keskuudessa kuin spitaalisuus, mikä voi johtaa monenlaisiin psykologisiin traumoihin. Mensasta voi hakea yhteenkuuluvuuden tunnetta, mitä ei ole muualta saanut.
Et varmaan saanut ap viime yönä kun noin veemäisesti kirjoitat.
Vierailija kirjoitti:
Älykkyyttä on monenlaista. Hyvä ystäväni on Mensan jäsen. Olin joskus hänen juhlissaan, jossa oli useita muitakin Mensaaan kuuluvia. En ole ikinä nähnyt niin paljon ihmissuhdetaidottomia ihmisiä yhdellä kertaa. Epäilemättä älykkäitä, mutta kovin turhautuneita.
Kylläpä varmaan olitkin.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa historiaa. Kaikki tunnetut ihmiset ketkä on jollain tapaa kehittäneet yhteiskuntaa ja sen ajattelua Jeesuksesta Sokratesiin ja edelleen unkarilaiseen lääkäriin joka tapettiin sen takia että se älysi miksi synnyttäviä naisia kuolee jatkuvasti, syy oli se että kätilöt ei pessy käsiään. Yleinen narratiivi oli että naisia kuolee koska ilmassa leviää jotain tuntematonta mystistä ainetta, joku tuli ja sanoi että hei peskää käsiä niin se ihminen tapettiin samantien koska se uhkas näiden toisten maailmankuvaa. Oikeassahan se oli. Pointti oli siis se että massat eivät kestä sitä että he itse ovat todella matalan älykkyyden, kypsyyden ja moniulotteisen ajattelun omaavia ihmisiä, sen takia sellainen ihminen on heille aina vihollinen
Myös jollain virhekäsityksellä tienaavat suuttuvat sille, joka keksii asioiden oikean laidan ja tienistit loppuvat.
Miettikää vaikka, jos joku keksisi hammasmätään rokotteen. Siis kariesrokotteen, joka estäisi reikiintymisen. Valtavasti karieksella tienaavia jäisi työttömiksi.
Suomen kielessä paistaa ja loistaa ovat kummatkin oikein, enempää en sepustuksestasi jaksanut lukea. Ainoastaan pidät itseäsi älykkääni, mutta todellisuudessa et ole edes kymmenystä siitä mitä kuvittelet🤭🤭
Saatan olla väärässä mutta mielestäni ensimmäinen väitteesi on väärin, koska auringosta lähtee todellakin valoa ja lämpösäteilyä. Eli aurinko sekä loistaa että paistaa. Auringonnousu ja -lasku nyt on suhteellisia ilmaisuja. Olen kai nyt se unkarilainen lääkäri.
Älykäs ihminen ymmärtää, että muiden virheellisille käsityksille ei ole loppua ja elämässä eittämättä on muutakin kuin taistella niitä vastaan. Ne ovat loputtomia, mutta osin myös korjaamattomissa. Koska vähemmän älykäs ihminenhän ei pysty muuttamaan mielipiteitään uuden tiedon valossa vaan kaivautuu entistä syvemmälle poteroonsa.
Älykäs ei ole sama asia kuin näsäviisas.