Kivoja mökkejä ei ole tarjolla.
Olen etsinyt kesämökkiä tai huvilaa pidemmän aikaa jo, ja ei vain tunnu löytyvän... Max 3h päässä Helsingistä, pitäisi olla rantatontti ja kaunis mökki tai omakotitalo, jossa myös sisältä kauniit maisemat, eli ikkunoita pitäisi olla. Budjetti noin 250 000€, ehkä voisin hieman tiristää tuota vielä ylöspäin mutten paljoa.
Kuinka iso projekti on rakennuttaa itse? Sitten saisi omien speksien mukaisen ja mieluisan. Onko täällä ketään joka on itse rakennuttanut?
Kommentit (17)
Kyllä 3h päässä Helsingistä saa jo tuolla summalla aika hulppeita paikkoja. Mäntyharju on kiva mökkikunta. Tervetuloa tänne. 😊
Meillä on täällä 3h+k rantasaunalla kaunis ja moderni mökki kaikilla herkuilla, reilusti alle tuon summan tämä saatiin koronan aikaan.
Tiedän yhden hyvän mökin missä on hieno tontti. Menin kerran koputtaa ovea ja kysymään onko mökki myytävänä. Juteltiin siinä miehen kanssa puoli tuntia mutta ei ollut mökki myytävänä. Kyllä mökin voi rakentaa itse tai sen saa pakettina että firma rakentaa mökin avaimet käteen. Niin minun enoni teki kun ne päätti purkaa vanhan 50 vuotta vanhan mökin ja rakentaa uuden. Siinä meni 2.5 kuukautta kun mökki oli täysin muuttovalmis. Ostivat tontin ja mökkipaketin ja firma teki kaiken. Hinta noin 220000 euroa yhteensä. Tontti voi maksaa 30000-50000 euroa riippuu paikasta. Katso netistä mitä mökkipaketit maksaa. Suomessa on montakin hyvää firmaa jotka rakentaa mökin alusta loppuun.
Osta joku vähän rämä halvemmalla ja sit osallistut siihen huvila ja huussi ohjelmaan.
Täälläpäin missä asun niin ei ole kovin montaa mökkiä myynnissä. Voisin remontoida mutta kohteet on liian huonoja siksees ettei kannata ostaa.
Eiköhän totuus ole ettei Ap:lla eurot riitä vaatimaansa ns kivaan mökkiin🤔?
laske tasoasi sen mukaan kuin eurosi riittää ?
Aloitapa siitä!
Meillä maksoi tontteineen huviloineen rantasaunoineen vajoineen terasseineen laitteineen kaikkineen noin 350 k€. Talvi asuttava kaikilla mukavuuksilla Saimaan ison selän rannassa
Vierailija kirjoitti:
Meillä maksoi tontteineen huviloineen rantasaunoineen vajoineen terasseineen laitteineen kaikkineen noin 350 k€. Talvi asuttava kaikilla mukavuuksilla Saimaan ison selän rannassa
Laitureineen, piti kirjoittaa
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän totuus ole ettei Ap:lla eurot riitä vaatimaansa ns kivaan mökkiin🤔?
laske tasoasi sen mukaan kuin eurosi riittää ?
Aloitapa siitä!
Kyllä tuolla hinnalla saa 3h ajomatkan päästä Helsingistä ihan varmasti hulppean mökin. Halvemmallakin, kun vaan löytää itselleen mieleisen.
Ihan hullua että pitää asua Helsingissä ja että mökin täytyy olla läheltä. Pohjois-Suomi on täynnä upeita, vanhoja hirsitaloja, joista väki on lähtenyt etelään työn perässä 70-luvulla. Hirsitalo on paras talo, hirsi paras materiaali, se kestää.
Pohjoisen joet ovat kirkkaita, puhtaita ja kalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän totuus ole ettei Ap:lla eurot riitä vaatimaansa ns kivaan mökkiin🤔?
laske tasoasi sen mukaan kuin eurosi riittää ?
Aloitapa siitä!
Pikaisesti katsottuna noita mökkejä oikeasti ei kovin paljoa ole myytävänä tuossa hintaluokassa. On paljon lahon näköisiä pikkutönöjä paljon halvemmalla, tai sitten taas paljon kalliimpia todella isoja huviloita.
Tonttejakin aika niukanlaisesti.
Tsemppiä ap:lle etsitään. Avaimet käteen voisi olla hyvä vaihtoehto jos sopiva tontti vain löytyy!
Hinnnathan ovat laskussa ja tarjonta runsasta?
Vierailija kirjoitti:
Ihan hullua että pitää asua Helsingissä ja että mökin täytyy olla läheltä. Pohjois-Suomi on täynnä upeita, vanhoja hirsitaloja, joista väki on lähtenyt etelään työn perässä 70-luvulla. Hirsitalo on paras talo, hirsi paras materiaali, se kestää.
Pohjoisen joet ovat kirkkaita, puhtaita ja kalaisia.
Mitä järkeä on ostaa mökki niin kaukaa, ettei sinne voi tehdä ex tempore reissua viikonlopuksi? Minusta tuo 3h on aivan maksimi, omalle mökilleni on 75min ajomatka. Pohjoissuomeen matkustaminen vie aikaa. Mä käyn mökillä usean kerran kuussa syksyisin ja keväisin, ja kesäisin sitten olen pidempiä pätkiä, mutta saatan kyllä välissä myös piipahtaa kaupungissa jos siellä on jotain kivaa menoa tai muuta asiaa.
Saatan myös joskus olla siellä työarjessakin jos on kauniita päiviä ja pystyn tekemään etänä osan. Piipahdan sitten vain tarvittaessa toimistolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hullua että pitää asua Helsingissä ja että mökin täytyy olla läheltä. Pohjois-Suomi on täynnä upeita, vanhoja hirsitaloja, joista väki on lähtenyt etelään työn perässä 70-luvulla. Hirsitalo on paras talo, hirsi paras materiaali, se kestää.
Pohjoisen joet ovat kirkkaita, puhtaita ja kalaisia.
Mitä järkeä on ostaa mökki niin kaukaa, ettei sinne voi tehdä ex tempore reissua viikonlopuksi? Minusta tuo 3h on aivan maksimi, omalle mökilleni on 75min ajomatka. Pohjoissuomeen matkustaminen vie aikaa. Mä käyn mökillä usean kerran kuussa syksyisin ja keväisin, ja kesäisin sitten olen pidempiä pätkiä, mutta saatan kyllä välissä myös piipahtaa kaupungissa jos siellä on jotain kivaa menoa tai muuta asiaa.
Saatan myös joskus olla siellä työarjessakin jos on kauniita päiviä ja pystyn tekemään etänä osan. Piipahdan sitten vain tarvittaessa toimistolla.
Kirjoitin myös että on hullua asua etelässä ja yrittää mökkiä etelästä. Ihmiset muuttivat työn perässä pohjoisesta etelään muutama vuosikymmen sitten, kirjoitin. Tarkoitin vain herätellä, että koko elämänpiirin kun siirtää asteen verran pohjoisemmas, pääsee lähelle puhdasta luontoa, puhdasvetisiä jokia jne. En kirjoittanut että pitäisi asua Helsingissä ja käydä mökillä Pohjois-Suomessa. Sehän olis järjetöntä.
Muistakaa nyt ne Kainuun, Lapin ja Pohjois-Pohjanmaan tyhjillään olevat ikivanhat hirsitalot joen töyräillä yms.
Ruuhka-Etelään pitää päästä lähelle Helsinkiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hullua että pitää asua Helsingissä ja että mökin täytyy olla läheltä. Pohjois-Suomi on täynnä upeita, vanhoja hirsitaloja, joista väki on lähtenyt etelään työn perässä 70-luvulla. Hirsitalo on paras talo, hirsi paras materiaali, se kestää.
Pohjoisen joet ovat kirkkaita, puhtaita ja kalaisia.
Mitä järkeä on ostaa mökki niin kaukaa, ettei sinne voi tehdä ex tempore reissua viikonlopuksi? Minusta tuo 3h on aivan maksimi, omalle mökilleni on 75min ajomatka. Pohjoissuomeen matkustaminen vie aikaa. Mä käyn mökillä usean kerran kuussa syksyisin ja keväisin, ja kesäisin sitten olen pidempiä pätkiä, mutta saatan kyllä välissä myös piipahtaa kaupungissa jos siellä on jotain kivaa menoa tai muuta asiaa.
Saatan myös joskus olla siellä työarjessakin jos on kauniita päiviä ja pystyn tekemään etänä osan. Piipahdan sitten vain tarvittaessa toimistolla.
Kirjoitin myös että on hullua asua etelässä ja yrittää mökkiä etelästä. Ihmiset muuttivat työn perässä pohjoisesta etelään muutama vuosikymmen sitten, kirjoitin. Tarkoitin vain herätellä, että koko elämänpiirin kun siirtää asteen verran pohjoisemmas, pääsee lähelle puhdasta luontoa, puhdasvetisiä jokia jne. En kirjoittanut että pitäisi asua Helsingissä ja käydä mökillä Pohjois-Suomessa. Sehän olis järjetöntä.
Muistakaa nyt ne Kainuun, Lapin ja Pohjois-Pohjanmaan tyhjillään olevat ikivanhat hirsitalot joen töyräillä yms.
Ruuhka-Etelään pitää päästä lähelle Helsinkiä...
Siellä Kainuussa vain ei ole töitä... Ja moni viihtyy etelässä, kesä on pidempi ja mökillekin enemmän käyttökuukausia... Isälläni on Lapissa mökki, ei siellä viitsi olla kuin alkukesästä ja syksyllä, liikaa sääskiä. Lumesta en välitä.
Tuolla etäisyydellä Helsingistä pelkät rantatontitkin maksavat usein sadasta tonnista ylöspäin. Isommat tontit tai lähempänä Helsinkiä helposti sen pari sataa tuhatta.
2 h säteellä Helsingistä sijaitsevat myös mm. Turku, Tampere ja Lahti, joiden läheisyys myös tietenkin nostaa hintoja, jolloin 2-3 h etäisyys Helsingistä ei suurelta osin ole mitään periferiaa vaan isojen kaupunkien "lähimökkeilyaluetta".