Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpaa hoitaisit mieluummin?

Vierailija
27.06.2026 |

Jos eteesi tulisi valintatilanne, kumpaa läheistä mieluummin hoitaisit ja miksi. Taapero vai muistisairas vanhus? Vaikka yhden vuoden ajan eli olisit kotona hänen kanssaan. Ja taapero ei siis oma, sillä hänen hoito lienee pakko/velvollisuus /automaatio/oma halu :) Voit myös vain peukuttaa (mikäli nyt tämä toimii niin kuin ajattelin...)  

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitanut molempia ja taapero on noista helpompi.

Vierailija
2/6 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taapero aivan ilman muuta. Muistisairaalta lähtee joka kuukausi joku pala, eikä se koskaan tule takaisin. Tila huononee väistämättä kuolemaan saakka. Kun taas lapsi oppii joka päivä uutta. Muistisairaan omaishoitaja palaa loppuun, sairastuu tai saa itsekin muistisairauden läheisen henkilön hitaan taantumisen aiheuttaman stressin ja ahdistuksen vuoksi. Kukaan ei jaksa hoitaa aikuista ihmistä, joka räjähtää pienestäkin asiasta, ja käyttäytyy täysin arvaamattomasti, karkailee, harhailee ja syyttää sinua kaikesta. Taaperon hoitaja taas voi lohduttautua, että seuraava päivä on taas parempi. Muistisairaan hoitaja voi lohduttautua sillä, että tämä päivä oli parempi kuin huominen. -Pekka M36

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kummastakaan kokemusta. Vaihtoehtoina on, ettei 83-vuotias äitini pärjäisi enää yksin kotona tai sisareni kuolisi miehensä kanssa, jolloin heidän lapsensa jäisivät orvoksi. 

Mielummin hoitaisin äitiäni.

Vierailija
4/6 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöks yöks mikä aloitus, Suorastaan ihan sairas! HYI HYI HYI

Vierailija
5/6 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisairas voi olla myös väkivaltainen, helpompi pärjätä kiukuttelevan 2-vuotiaan kanssa kuin aggressiivisen papan kanssa.

Vierailija
6/6 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin muistisairaan vanhuksen. Kokemusta kahdesta, molemmat rauhallisia. Ei kokemusta taaperosta, mutta tuntuu, etten jaksaisi koko päivää juosta perässä.