Orpon hallitus poisti rakennusalalta työvoiman saatavuusharkinnan vaikka alalla jättityöttömyys
Orpon oikeistohallitus tuottaa noin 240 000 kolmansien maiden kielitaidotonta palkanpolkijaa neljässä vuodessa joka on uusi SE. Työttömyys ja toimeentulotukimenot saatu ennätykseen, kun yhä useamman kokoomuspersujen halpa-Aasiasta rekrytoiman halpatyöläisen palkan jatkeena ja Isäntäyritysten palkkatukena toimii suomalainen sosiaaliturva. Näitä ei koske edes työvoiman tarveharkinta ja myös työttömyyden ikeessä kärvistelevältä rakennusteollisuudelta poistettiin tarveharkinta joka suojelee suomalaista työvoimaa, vaikka maassamme on EU:n ja OECD:n korkein työttömyys ensimmäistä kertaa mittaushistoriassa 12,7% yli tuplat EU/OECD keskitasoon 5%:iin nähden, Suomen korkein työttömyys 2000-luvulla vuoden 1998 jälkeen ja huimat 376 000 työtöntä työnhakijaa. Orpon ja Purran arvovalinta!
Kommentit (14)
Purra ainakin 2 kertaa tv vaalitenssä vakuutti että persut ei koske eikä heikennä duunareiden työoloja. Mites kävi. Kun sai äänet niin kaikintavoin heinsi juuri duunareiden työolot. Saatan valehtelija. Tämä muistetaan vaaleissa. Ter ent persu duunari. Työtön Raisan konkurssista. Saatana. 👹👹👹👹👹
Vierailija kirjoitti:
Purra ainakin 2 kertaa tv vaalitenssä vakuutti että persut ei koske eikä heikennä duunareiden työoloja. Mites kävi. Kun sai äänet niin kaikintavoin heinsi juuri duunareiden työolot. Saatan valehtelija. Tämä muistetaan vaaleissa. Ter ent persu duunari. Työtön Raisan konkurssista. Saatana. 👹👹👹👹👹
Nyt korkki kiinni.
Rakennusalalla on huoli osaavan työvoiman vähenemisestä Suomessa. Pitkään jatkunut heikko suhdannetilanne on pakottanut monet rakennusalan ammattilaiset vaihtamaan alaa.
No jos 100 000 uutta työpaikkaa lupasivat ja 240 000 on tulossa kielitaidottomille muuttajille, joista PS sanoo että heillä ei ole mitään vastaan sellaisia jotka tulevat tänne tekemään töitä, niin ehkä sitten pitävät lupauksensa?
Eihän siinä lupauksessa sanottu että ei saisi tulla 240 000 kotimaista työtöntä lisää.
Tällaiseen se kai liittyy kun jossain vaiheessa puhuivat että "laskennallisia" työpaikkoja on tullut jo se 100 000?
Vierailija kirjoitti:
Rakennusalalla on huoli osaavan työvoiman vähenemisestä Suomessa. Pitkään jatkunut heikko suhdannetilanne on pakottanut monet rakennusalan ammattilaiset vaihtamaan alaa.
Heikossakin suhdannetilanteessa niillä oikeilla ammattilaisilla on aina kalenterit täynnä hommia. Niin oli ysärillä ja niin on nytkin. Sen sijaan ne toistaitoiset, jotka ei ole rakennusammattilaisia, eikä minkään muunkaan alan osaajia, lähtee kysynnän heikennyttyä, onkimaan onneaan jostain muualta. Veikkaan että ainakin jokin osa on telakalla, muuttuneena yhtäkkiä laivanrakennusammattilaisiksi. Aina siellä jotain kaapelinippua voi kanniskella koko päivän edestakaisin.
Pitää tienata yli 2600€/kk nettona
Vierailija kirjoitti:
Purra ainakin 2 kertaa tv vaalitenssä vakuutti että persut ei koske eikä heikennä duunareiden työoloja. Mites kävi. Kun sai äänet niin kaikintavoin heinsi juuri duunareiden työolot. Saatan valehtelija. Tämä muistetaan vaaleissa. Ter ent persu duunari. Työtön Raisan konkurssista. Saatana. 👹👹👹👹👹
Ja Saddari ajoi hampaat irvessä Suomeen "Ruotsin ja Tanskan" mallia, jossa siitä kopioitiin potkulaki ja muu kyykyttäminen? Ja unohdettiin kokonaan, että malliin sisältyy myös työntekijöiden oikeuksia, ei pelkkiä velvollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purra ainakin 2 kertaa tv vaalitenssä vakuutti että persut ei koske eikä heikennä duunareiden työoloja. Mites kävi. Kun sai äänet niin kaikintavoin heinsi juuri duunareiden työolot. Saatan valehtelija. Tämä muistetaan vaaleissa. Ter ent persu duunari. Työtön Raisan konkurssista. Saatana. 👹👹👹👹👹
Nyt korkki kiinni.
Et persu kestä totuutta. 🤣🤣🤣🤣
Eikö tämä nyt ollut paikallinen juttu? Ei koske koko suomea?
Parvekkeet hajoaa ja sillat romahtaa. Baltialaiset on ahkeria tekemään työtä, vaikka eivät tietäisi mitä tekevät.
Rakennusalan syvä taantuma on nostanut raudoittajien työttömyysasteen poikkeuksellisen korkeaksi: jopa joka kolmas betonirakentaja ja raudoittaja on tällä hetkellä työttömänä. Ala on kärsinyt pitkään jatkuneesta ahdingosta, jonka vuoksi monet ammattilaiset ovat vaihtaneet alaa tai siirtyneet ulkomaille töihin.
Vierailija kirjoitti:
Parvekkeet hajoaa ja sillat romahtaa. Baltialaiset on ahkeria tekemään työtä, vaikka eivät tietäisi mitä tekevät.
Edelleen mestari ja kunnan viranomainen tarkastaa työnjäljen. Voit syyttää niitä.
Nyt putosin kärryiltä? Eiks se ros kav äen rahtaaminen pitänyt olla vihervassujen harrastus? Näin täällä persut sitä markkinoi? Mutta nyt.....?